Dykbilder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #16
    Wow häftigt att se detta irl.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Kajjjan
      NCS Medlem
      • juni 2008
      • 1882

      #17
      Börjar närma sig semestertider igen...fram tills dess kan man ju titta på lite dykbilder från tidigare semestrar och hittade dessa från augusti 2006, tagna en bit ut i Indiska Oceanen, vid en ö som kallas Mafia Island - tillhör Tanzania och ligger utanför Tanzanias kust, en bra bit söder om Zanzibar.

      Klicka på bilden för större version

Namn: 1DSC05264-02-5.jpg
Visningar: 1
Storlek: 362,5 KB
ID: 685815Klicka på bilden för större version

Namn: 1DSC05187-1-2.jpg
Visningar: 1
Storlek: 339,2 KB
ID: 685816Klicka på bilden för större version

Namn: 1DSC05165-1-4.jpg
Visningar: 1
Storlek: 189,3 KB
ID: 685817

      //Kaj

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #18
        Mäktig känsla de ger!
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • ThomasK
          NCS Medlem
          • januari 2013
          • 286

          #19
          Fantastiska miljöer att dyka i kan jag tänka mig, vad är det för fisk på bild 2 i sista bildserien ?
          Mvh Thomas

          Kommentar

          • Kajjjan
            NCS Medlem
            • juni 2008
            • 1882

            #20
            Ursprungligen postat av ThomasK
            Fantastiska miljöer att dyka i kan jag tänka mig, vad är det för fisk på bild 2 i sista bildserien ?
            Att dyka kan vara helt fantastiskt, speciellt i och runt korallrev och vrak.

            Det är en havsaborre - kan inte säga exakt vilken art, men det var en bjässe på kanske 1-1,5 m (svårt att avgöra i vattnet och det verkar större än det är) som i sakta mak kom simmande emot oss och hade ingen som helst avsikt att vika undan så det fick vi vackert göra...

            Klicka på bilden för större version

Namn: 1DSC05188-1.jpg
Visningar: 1
Storlek: 358,0 KB
ID: 685836Klicka på bilden för större version

Namn: 1DSC05186-3.jpg
Visningar: 1
Storlek: 295,1 KB
ID: 685837


            //Kaj

            Kommentar

            • ThomasK
              NCS Medlem
              • januari 2013
              • 286

              #21
              Jag misstänkte att det kunde vara det, minns ett program på Tv:n för många år sedan när turister
              kunde köpa en guidad tur för att se rutinerade dykare mata dessa stora fiskar med kokta ägg, det var
              nästan så dykarna följde med in i munnen med armen när de utfordrades, imponerande fiskar.
              Jag kan tänka mig att det varit fina stunder att få uppleva detta, kul att se
              Mvh Thomas

              Kommentar

              Arbetssätt...