Fråga publiken!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • salmberg
    NCS Medlem
    • oktober 2007
    • 830

    #31
    Spara påfåglarna och skaffa ett stort jaggapar.haha där fick du något att tänka på.

    Kommentar

    • Kajjjan
      NCS Medlem
      • juni 2008
      • 1882

      #32
      Ursprungligen postat av salmberg
      Spara påfåglarna och skaffa ett stort jaggapar.haha där fick du något att tänka på.
      Ja, bara jävlas med mig du!

      //Kaj

      Kommentar

      • Jonas_
        Användare
        • november 2011
        • 101

        #33
        Ingen dum ide alls salmberg

        Kommentar

        • Kajjjan
          NCS Medlem
          • juni 2008
          • 1882

          #34
          Ursprungligen postat av salmberg
          Spara påfåglarna och skaffa ett stort jaggapar.haha där fick du något att tänka på.
          Ursprungligen postat av Jonas_
          Ingen dum ide alls salmberg
          Ok, så jag får förtydliga:
          Att behålla påffarna är inte ett alternativ överhuvudtaget. Det är väl det enda beslut angående inriktningen på det här karet som är definitivt och oåterkalleligt.
          Jag väntar bara på besked från Wilhelm om han lyckas finna något sätt att hämta hem dem från Malmö till Norrköping. Om inte, räknar jag med att alla ni påffefantaster står på kö för att ta hand om dem...

          //Kaj

          Kommentar

          • Lizardking
            Användare
            • december 2007
            • 79

            #35
            Jag förstår att du har bestämt dig för att sälja påffarna. Synd, tycker jag, dom hade gjort sig bra med sällskap av Laetacara araguiaiae och Laetacara thayeri . På bottnen hade du kunnat haft ett gäng långsträckta pansarmalar som soptunnor.

            Kommentar

            • RobinH
              Användare
              • augusti 2008
              • 2150

              #36
              Skaffa ett P.managuense par och någon annan intressant centralare typ ett par av någon i Paraneetroplus släktet
              Det är mitt tips!
              Senast redigerad av RobinH; 11 mars 2012, 11:40.
              CA

              Kommentar

              • Micke Jarhl
                Användare
                • april 2002
                • 2277

                #37
                Ursprungligen postat av Kajjjan
                Ok, så jag får förtydliga:
                Att behålla påffarna är inte ett alternativ överhuvudtaget. Det är väl det enda beslut angående inriktningen på det här karet som är definitivt och oåterkalleligt.
                Jag väntar bara på besked från Wilhelm om han lyckas finna något sätt att hämta hem dem från Malmö till Norrköping. Om inte, räknar jag med att alla ni påffefantaster står på kö för att ta hand om dem...

                //Kaj
                Har du provat CA? OM inte tycker jag du ska göra det! För de är intressanta firrar med mycket händelser i karet blir sällan tråkigt gäller bara hitta rätt balans i antal fiskar och humör finns en hel del att välja på. De större sorterna vill ju ha plats men många av dom tar verkligen mindre revir än man tror medan vissa(ganska få) kräver halva eller t o m ett helt kar vilket man kanske ska undvika men allt hänger på tycke och smak lycka till med vad du än bestämmer dig för...
                Micke Jarhl Med akvarium!

                Kommentar

                • Kajjjan
                  NCS Medlem
                  • juni 2008
                  • 1882

                  #38
                  Ursprungligen postat av RobinH
                  Skaffa ett P.managuense par och någon annan intressant centralare typ ett par av någon i Paraneetroplus släktet
                  Det är mitt tips!
                  Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                  Har du provat CA? OM inte tycker jag du ska göra det! För de är intressanta firrar med mycket händelser i karet blir sällan tråkigt gäller bara hitta rätt balans i antal fiskar och humör finns en hel del att välja på. De större sorterna vill ju ha plats men många av dom tar verkligen mindre revir än man tror medan vissa(ganska få) kräver halva eller t o m ett helt kar vilket man kanske ska undvika men allt hänger på tycke och smak lycka till med vad du än bestämmer dig för...
                  Ja, jag har haft CA tidigare. Men det var lite för mycket soppa den gången.
                  Jovisst finns det väldigt intressanta - och fina - alternativ bland CA också. När jag satte samman den här röstningen/undersökningen för ngn vecka sedan tappade jag helt bort det alternativet av någon outgrundlig anledning.
                  Alltså, helst skulle jag väl skaffa tre, fyra kar till för det är faktiskt så att inget alternativ är sämre eller mindre intressant än de andra. Men nu är det bara ett kar...

                  //Kaj

                  Kommentar

                  • Kajjjan
                    NCS Medlem
                    • juni 2008
                    • 1882

                    #39
                    Så hur blev det då?

                    Efter många funderingar fram och tillbaka åkte påfåglarna ut, karet tömdes och en ny miljö sattes ihop. I helgen fylldes det på vatten igen och 6 st vf peru altum fick premiärsimma i det nya SA-karet som är tänkt att husa uppåt 20 skalarer och kanske så småningom 6-8 diskus. Dessutom tetror, pansarmalar etc. En del växter ska också i. Just nu finns det tre näckrosor bara.




                    //Kaj

                    Kommentar

                    Arbetssätt...