Hål i huvudet på en Acarichthys heckeli

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rövarprinsen
    Användare
    • augusti 2010
    • 42

    #16
    Jag ser faktiskt lite bättre ut idag. Han fick en dos med min dotters reptilvitamin å det verkar gjort susen. Så här ledsen såg han ut igår...
    sigpic

    Kommentar

    • Jonas_
      Användare
      • november 2011
      • 101

      #17
      Jag får ta tillbaka min åsikt ser dock rätt kry ut den kommer förhoppningsvis återhämta sig helt..

      / Jonas

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #18
        Ursprungligen postat av Rövarprinsen
        Jag ser faktiskt lite bättre ut idag. Han fick en dos med min dotters reptilvitamin å det verkar gjort susen. Så här ledsen såg han ut igår...
        Nu kommer glädjedödaren . Det där vid basen på ryggfenan ser inte bra ut alls. Jag har haft på Acarichthys heckeli (4st) och Geoghagus sp. (surinamensiskomplexet) (4st) och det ledde långsamt till döden för alla MEN då försökte jag inte med vitamin (men maten var bra). Jag gissar att Aequidens smittades också, men att de stod mot. Symptom kom dock varje gång de lekte och de fick svårläkta sår som jag inte lyckades bota med Octozin och vitaminer. Om någon vet vad det är och hur det behandlas säg gärna till.

        De Aequidens av blåciklidtyp med HiH som jag beskrev är något helt annat. Det var förstorade näsborrar (men maten var bra här också - ciklidpellets och räkmix). Det runt ögat ser på bilden ut som klassisk HiH men det brukar vara helt vitt, inte köttigt rosarött. Det brukar tyvärr skiten jag beskriver ovan vara.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        Arbetssätt...