CA-bilder del 8

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    Ursprungligen postat av Banderad
    Det är en relativt fredlig CA som tillhör de vanligaste arterna i handeln. Hanarna blir en bit över 20cm, och om du ska ha ett vuxet par med andra fiskar bör du väl ha ett kar runt 150cm. Men det går med mindre. Brorsan som du ställde frågan till har dem med Guldsömmar (från SA) i ett 240-literskar.

    /Jocke
    Tackar för svaret.

    Jag kollar runt efter ett 375 akvarium eller ett 540 akvarium för tillfället. Har tänkt ett kar med SA/CA...dvs endast ha H. nicaraguense med ett antal arter SA. Om det går?

    CA- Hypsophrys nicaraguensis
    SA- Geophagus sp. "orange head araguaia"
    SA- Guianacara geayi
    SA- Satanoperca leucosticta
    SA- Aequidens metae

    Sålde av alla mina kar för några månader sedan men har nu ångrat mig...igen..haha.
    Senast redigerad av StefanL; 04 augusti 2012, 19:12.

    Kommentar

    • Thompa
      Användare
      • april 2010
      • 158

      Ursprungligen postat av Rivulatus
      Har också bara en CA för tillfället men diggar mina Amphilophus robertsoni skarpt
      Riktigt snygga!
      720liter CA
      Herichthys cyanoguttatus,
      Parachromis loisellei

      375liter (inte bestämt vad jag ska ha i än)

      250liter CA
      cichlasoma salvini "nototun" f2 yngel
      Thorichthys meekii yngel
      Herichthys Carpinte ungdjur

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        Ursprungligen postat av Rivulatus
        Har också bara en CA för tillfället men diggar mina Amphilophus robertsoni skarpt
        Sjukt snygga!! min hona ser crap ut i jämförelse.

        Lite bättree foto på paret så ska de definitvt in i artregistret!!!
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • cichlids4fun
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 3111

          Deppi lek

          fick en fin överaskning när jag kom ner till lokalen idag, deppina som haft lite fuffens för sig och varit utfärgade nästan som texas(hona) hade frisimmande yngel, fick hugga min kassa mobil och ta ett par snabba, vet inte om man kan se svärmen under dem min skärm är lite kass på laptopen får försöka ta med kameran en annan dag
          Mvh
          Peter

          don´t drink water-fish ..... in it!

          Kommentar

          • cichlids4fun
            NCS Medlem
            • april 2002
            • 3111

            Ursprungligen postat av StefanL
            Vad har du denna art med för sällskap och vilken storlek på karet?

            Är de svåra att få tag på?
            ett tips kolla annonserna i detta forum finns just nu minst iaf 2 annonser med nicagurense i
            Mvh
            Peter

            don´t drink water-fish ..... in it!

            Kommentar

            • salmberg
              NCS Medlem
              • oktober 2007
              • 830

              Trevligt med alla bilder och bra tryck i tråden nu. Ska ta mig i kragen och ta lite bilder snart.

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • augusti 2002
                • 10784

                Ursprungligen postat av cichlids4fun
                ett tips kolla annonserna i detta forum finns just nu minst iaf 2 annonser med nicagurense i
                Jo men jag står för tillfället utan akvarium. Så tajmingen är sådär.

                Kommentar

                • Thompa
                  Användare
                  • april 2010
                  • 158

                  Ursprungligen postat av cichlids4fun
                  fick en fin överaskning när jag kom ner till lokalen idag, deppina som haft lite fuffens för sig och varit utfärgade nästan som texas(hona) hade frisimmande yngel, fick hugga min kassa mobil och ta ett par snabba, vet inte om man kan se svärmen under dem min skärm är lite kass på laptopen får försöka ta med kameran en annan dag
                  Grattis till leken och fina fiskar
                  720liter CA
                  Herichthys cyanoguttatus,
                  Parachromis loisellei

                  375liter (inte bestämt vad jag ska ha i än)

                  250liter CA
                  cichlasoma salvini "nototun" f2 yngel
                  Thorichthys meekii yngel
                  Herichthys Carpinte ungdjur

                  Kommentar

                  • RobinH
                    Användare
                    • augusti 2008
                    • 2150

                    Ursprungligen postat av cichlids4fun
                    fick en fin överaskning när jag kom ner till lokalen idag, deppina som haft lite fuffens för sig och varit utfärgade nästan som texas(hona) hade frisimmande yngel, fick hugga min kassa mobil och ta ett par snabba, vet inte om man kan se svärmen under dem min skärm är lite kass på laptopen får försöka ta med kameran en annan dag
                    Härligt Peter kul med lek
                    CA

                    Kommentar

                    • DaRe
                      NCS Medlem
                      • september 2009
                      • 22831

                      Grattis till leken. Jag skulle definitivt kunna tänka mig ett par av dessa tillsammans med mina synspila spotted chiapas
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                      ///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                      Kommentar

                      • Banderad
                        Användare
                        • februari 2006
                        • 3479

                        Ursprungligen postat av StefanL
                        Tackar för svaret.

                        Jag kollar runt efter ett 375 akvarium eller ett 540 akvarium för tillfället. Har tänkt ett kar med SA/CA...dvs endast ha H. nicaraguense med ett antal arter SA. Om det går?

                        CA- Hypsophrys nicaraguensis
                        SA- Geophagus sp. "orange head araguaia"
                        SA- Guianacara geayi
                        SA- Satanoperca leucosticta
                        SA- Aequidens metae

                        Sålde av alla mina kar för några månader sedan men har nu ångrat mig...igen..haha.

                        Guinacarorna och Satanopercan kommer nog vika ner sig när Niccarna leker (fast det vet man iof inte förrän det har testats). Metaen och Geophagusarna fungerar säkert klockrent om man bortser från att de egentligen vill ha lite olika vattenvärden. Men Niccarna är inte så knussliga så det går säkert bra. Annars finns det onekligen gott om arter från både CA och SA om man inte vill blanda. Om man vill det är det nog bara att tuta och köra

                        /Jocke

                        Kommentar

                        • Banderad
                          Användare
                          • februari 2006
                          • 3479

                          Ursprungligen postat av StefanL
                          Tackar för svaret.

                          Jag kollar runt efter ett 375 akvarium eller ett 540 akvarium för tillfället. Har tänkt ett kar med SA/CA...dvs endast ha H. nicaraguense med ett antal arter SA. Om det går?

                          CA- Hypsophrys nicaraguensis
                          SA- Geophagus sp. "orange head araguaia"
                          SA- Guianacara geayi
                          SA- Satanoperca leucosticta
                          SA- Aequidens metae

                          Sålde av alla mina kar för några månader sedan men har nu ångrat mig...igen..haha.

                          Vackra arter du har valt förresten

                          /Jocke

                          Kommentar

                          • StefanL
                            Användare
                            • augusti 2002
                            • 10784

                            Ursprungligen postat av Banderad
                            Guinacarorna och Satanopercan kommer nog vika ner sig när Niccarna leker (fast det vet man iof inte förrän det har testats). Metaen och Geophagusarna fungerar säkert klockrent om man bortser från att de egentligen vill ha lite olika vattenvärden. Men Niccarna är inte så knussliga så det går säkert bra. Annars finns det onekligen gott om arter från både CA och SA om man inte vill blanda. Om man vill det är det nog bara att tuta och köra

                            /Jocke
                            Jo jag kan tänka mig att det är lite av en chansning att föra samman vissa arter då en del blir riktigt revirhävdande vid lek. Nu är ju ingen av dessa arter extremt hårdföra och det är väl tanken med konstellationen..att de ska teoretiskt iallafall..klara av att umgås.

                            Det finns en uppsjö av arter att välja på men mitt fokus kommer bli SA...men jag är ruggigt svag för Nica.

                            Detsamma gäller Geophagus. Så de två arterna är huvudspåret.

                            Sedan är jag kinkig med färger då jag kommer från Malawiland av akvarister..haha.

                            Får se om jag får tag i akvarium snart och kan börja jaga de arter jag listat upp som intressanta.

                            Tack för feedbacken!

                            Kommentar

                            • Kajjjan
                              NCS Medlem
                              • juni 2008
                              • 1882

                              Mina förtjusande men ack så aggressiva Parachromis motaguensis Red Tiger, eller rättare sagt ett av de två paren. Dessa är de två största, kanske lite drygt 10 cm. Den mindre hanen har mera rött i sin "mosaik", ska försöka få ett foto på honom också. En fördel med Parachromis motaguensis jämfört med Parachromis managuensis är att det är så lätt att se skillnad på hane och hona - inga tveksamheter där inte.





                              Slänger även med en bild på en hane Thorichthys ellioti "Rio Manso" som just nu är till salu tillsammans med ytterligare en hane och en hona. Men jag lurar lite på att skaffa ett 250 liters kar att ha dem i. De är riktigt fina.




                              //Kaj

                              Kommentar

                              • Carliz
                                Användare
                                • maj 2012
                                • 233

                                Riktigt Fina firrar kajjan

                                Kommentar

                                Arbetssätt...