CA-bilder del 8

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RobinH
    Användare
    • augusti 2008
    • 2150

    Ursprungligen postat av Kajjjan
    Jag är nu närmare ett CA än troffe-kar, absolut. Tanken på en Nicaragua-biotop gillade jag.

    //Kaj
    Kanon Kajjan vem vet kanske blir CA träff hos dig någon gång i framtiden hehe
    CA

    Kommentar

    • RobinH
      Användare
      • augusti 2008
      • 2150

      Ursprungligen postat av Micke Jarhl
      JA honan går ju i klinch med hanen ibland åxo ger sig sällan

      DÄr finns ett trimac par åxo nu fylla på i ditt kar hihi...
      Hehe ja hade varit kul att testa Trimac, men då blir det lite för trångt i karet och risken är att ett av paren blir utmobbade eftersom dom är så stora.
      Funderar på att slänga i Spilurum paret det funkar nog bättre!
      CA

      Kommentar

      • aejohansson
        Användare
        • maj 2011
        • 432

        Håller fortfarande på att se om jag inte kan lösa en transport på trimacsen, annars får jag åka ner på semestern..

        Kommentar

        • Micke Jarhl
          Användare
          • april 2002
          • 2277

          Ursprungligen postat av Kajjjan
          Jag är nu närmare ett CA än troffe-kar, absolut. Tanken på en Nicaragua-biotop gillade jag.

          //Kaj
          kaj det var du jag snackade fisk med hos Lasse i sandby.?
          Micke Jarhl Med akvarium!

          Kommentar

          • Micke Jarhl
            Användare
            • april 2002
            • 2277

            Ursprungligen postat av aejohansson
            Håller fortfarande på att se om jag inte kan lösa en transport på trimacsen, annars får jag åka ner på semestern..
            Kolla bara så de är kvar i sandby lång väg om det är förgäves(sålda) huva!
            Micke Jarhl Med akvarium!

            Kommentar

            • Kajjjan
              NCS Medlem
              • juni 2008
              • 1882

              Ursprungligen postat av Micke Jarhl
              kaj det var du jag snackade fisk med hos Lasse i sandby.?
              Jäpp!

              //Kaj

              Kommentar

              • Micke Jarhl
                Användare
                • april 2002
                • 2277

                Kopplade inte förrän senare men tyckte du var bekant typ vad har jag sett dig innan
                Så var det här på forumet hehe...ps blev det något köp?
                Micke Jarhl Med akvarium!

                Kommentar

                • Kajjjan
                  NCS Medlem
                  • juni 2008
                  • 1882

                  Ursprungligen postat av RobinH
                  Kanon Kajjan vem vet kanske blir CA träff hos dig någon gång i framtiden hehe
                  Hehe, lugn och fin nu...först ska jag ha ett CA-kar...

                  Lasse hade fyra medelstora, dock ej könsbestämda. Vi får se, jag ska titta runt lite och se vad jag hittar. Malawisarna flyttar på söndag kväll.

                  //Kaj

                  Kommentar

                  • Kajjjan
                    NCS Medlem
                    • juni 2008
                    • 1882

                    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                    Kopplade inte förrän senare men tyckte du var bekant typ vad har jag sett dig innan
                    Så var det här på forumet hehe...ps blev det något köp?
                    Så var det! När Lasse sa att du var expert på jaggor insåg jag att du var CA-legenden Micke Jarhl!
                    Ja, det blev 5 discus till det andra karet, men inga jaggor - än i alla fall. Hittar jag ett säkert par i lite storlek, då så...

                    //Kaj

                    Kommentar

                    • Cichlid-Power
                      Användare
                      • november 2006
                      • 253

                      Hei Kajjjan, jeg kan ikke forståp hvorfor folk skal kjøpe et par?? Det er bare to stykker, men ikke sikkert det blir par!!! Jeg syntes det er best å kjøpe 5-6 halvvoksne og så får de velge partner når tiden er der. To stykker kan lett gi krangel og en av dem dør.

                      Cichlid-Power

                      Kommentar

                      • Kajjjan
                        NCS Medlem
                        • juni 2008
                        • 1882

                        Ursprungligen postat av Cichlid-Power
                        Hei Kajjjan, jeg kan ikke forståp hvorfor folk skal kjøpe et par?? Det er bare to stykker, men ikke sikkert det blir par!!! Jeg syntes det er best å kjøpe 5-6 halvvoksne og så får de velge partner når tiden er der. To stykker kan lett gi krangel og en av dem dør.

                        Cichlid-Power
                        Jo, så kan man naturligtvis också göra. Men om det redan finns ett etablerat par så slipper man den fasen att de ska hitta en partner själva och sedan behöva göra av med de andra. Man kan tycka det är kul, men nu vill jag ha ett relativt stort etablerat par.

                        //Kaj

                        Kommentar

                        • Micke Jarhl
                          Användare
                          • april 2002
                          • 2277

                          Ursprungligen postat av Kajjjan
                          Så var det! När Lasse sa att du var expert på jaggor insåg jag att du var CA-legenden Micke Jarhl!
                          Ja, det blev 5 discus till det andra karet, men inga jaggor - än i alla fall. Hittar jag ett säkert par i lite storlek, då så...

                          //Kaj
                          Nja där tog du nog i hehe...de jaggorna som fanns var inte helt lätt se könskillnad på , och visst man kunde ta hela gruppen (15-16cm stora ca) krävs rejält kar om de ska trivas ihop... vet inte hur utbudet är känns som CA
                          BÖrjar bli svårare hitta iaf de större arterna allt går vågor har jag märkt de 10 åren jag har. sysslat med dom
                          Micke Jarhl Med akvarium!

                          Kommentar

                          • jinnarparen
                            NCS Medlem
                            • april 2002
                            • 2670

                            Ursprungligen postat av Cichlid-Power
                            Hei Kajjjan, jeg kan ikke forståp hvorfor folk skal kjøpe et par?? Det er bare to stykker, men ikke sikkert det blir par!!! Jeg syntes det er best å kjøpe 5-6 halvvoksne og så får de velge partner når tiden er der. To stykker kan lett gi krangel og en av dem dør.

                            Cichlid-Power
                            Håller med, det är mycket roligare att ha en grupp och se dem växa upp och bilda par.
                            Tyvärr blir det ju ofta så att man får tabort överblivna fiskar efter hand och till slut har man bara ett par kvar. Efter ett tag brukar åtminstone jag tröttna på det också och då gör man av med det också för att prova på något annat.
                            Vad jag har noterat när man lyckas hålla mer än ett par är att, speciellt hanarna, växer upp till riktigt kraftiga pjäser.
                            Tänk om jag kunde ha tålamodet att låta t ex 10-15 jaggor få växa upp i mitt 3m kar och sen lyckas få ut 3 par. Det hade varit riktigt kraftiga bitar att titta på när de passerat 30 cm, men det är bara en tanke.
                            3 par borde fungera då de inte tar alltför stora revir.
                            Åter till CA

                            Det är där jag hör hemma

                            Kommentar

                            • RobinH
                              Användare
                              • augusti 2008
                              • 2150

                              Ursprungligen postat av jinnarparen
                              Håller med, det är mycket roligare att ha en grupp och se dem växa upp och bilda par.
                              Tyvärr blir det ju ofta så att man får tabort överblivna fiskar efter hand och till slut har man bara ett par kvar. Efter ett tag brukar åtminstone jag tröttna på det också och då gör man av med det också för att prova på något annat.
                              Vad jag har noterat när man lyckas hålla mer än ett par är att, speciellt hanarna, växer upp till riktigt kraftiga pjäser.
                              Tänk om jag kunde ha tålamodet att låta t ex 10-15 jaggor få växa upp i mitt 3m kar och sen lyckas få ut 3 par. Det hade varit riktigt kraftiga bitar att titta på när de passerat 30 cm, men det är bara en tanke.
                              3 par borde fungera då de inte tar alltför stora revir.
                              Jag har sparat några jaggor till dig...
                              CA

                              Kommentar

                              • RobinH
                                Användare
                                • augusti 2008
                                • 2150

                                Frestar med lite fler Parachromis managuensis foto
                                Denna gång med en enorm svärm yngel!
                                CA

                                Kommentar

                                Arbetssätt...