720L Aulonocara/Haplisar - Malawi sjön

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BjooorK
    Användare
    • augusti 2011
    • 64

    #31
    Ursprungligen postat av Erik Österlund
    N. Fuscotaeniatus är också riktigt snygg. Tyvärr är det den aggresivaste av Nimbochromisarna. Hanen kan gå besärk
    A. Christyi och P. sp. "mbenji thick lip" har jag ingen erfarenhet av.

    Angående fodret, det funkar med både pellets och räkmix. Jag har inga rovisar nu längre, jag körde med NLS 3 mm flytande pellets till mina.

    Tror jag provar köra på dom du nämnde hur många av varje bör man köra?

    Det va ett bra gäng kar du har, vad håller du för arter för tillfället?
    1x720L Malawi (Kommer snart innehålla rovmalawi)
    2x375L
    4x300L Under uppstart
    1x300L Tillväxtkar
    1x50l Yngelkar

    Kommentar

    • Erik Österlund
      Användare
      • januari 2005
      • 3788

      #32
      Ursprungligen postat av BjooorK
      Tror jag provar köra på dom du nämnde hur många av varje bör man köra?

      Det va ett bra gäng kar du har, vad håller du för arter för tillfället?
      Om du köper yngel/ungfisk så skulle jag börja med fler än vad jag vill ha kvar för att kunna få en bra ballans på antalet hanar vs honor.
      Köper du vuxna fiskar (eller såna som är på g att bli vuxna) så får man ju hoppas att någon annan gjort jobbet åt dig

      Antalet beror ju också på hur pass tätt med fisk du vill ha i burken, själv föredrar jag lite glesare med fisk bara för att jag tycker det är snyggare.

      Om du får tag i yngel, och har tålamod att dra upp dom själv (räkna med tre år till hyffsat vuxen storlek) så är det bästa alternativet tycker jag.

      Själv kör jag mer lugna och snälla fiskar nu för tiden, har en mbunaburk igång med Labeotropheus trewavasae "chilumba". Annars är det Copadichromis, Lethrinops, Aulonocara och Otopharynx som simmar i burkarna.

      Känns för övrigt som att du har lika många burkar som jag har

      Kommentar

      Arbetssätt...