Bästa ölen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tege
    Användare
    • februari 2005
    • 2753

    Ursprungligen postat av DaRe
    Med din kunnighet kommer det med säkerhet bli bra öler om du får testa några gånger. Vore intresant att höra vad du själv tycker om ditt öl...


    ...


    Samt... smaka


    .
    Nästa ciklidstämma serveras Mickes Höganäs IPA åt alla besökare. Sånt lockar........
    https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

    Kommentar

    • Getingen
      Användare
      • december 2012
      • 412

      Ursprungligen postat av Micke
      Maximus IPA en dubbel IPA från amerikanska Lagunitas Brewing. En besvikelse, inte alls lika bra som deras Pale Ale, för mycket sötma, för lite kolsyra och för trött humle.
      23,90:- för 355ml i Systembolagets tillfälliga sortiment.

      Drack denna igår och håller delvis med om ditt omdöme. Sötman kände jag inte i smaken direkt däremot var ölen väldigt klibbig. Var en besvikelse för mig med. Lite modifikationer så hade den kunnat vara riktigt bra.

      Kommentar

      • Micke
        Användare
        • april 2002
        • 9579

        Ursprungligen postat av DaRe
        Med din kunnighet kommer det med säkerhet bli bra öler om du får testa några gånger. Vore intresant att höra vad du själv tycker om ditt öl...


        ...


        Samt... smaka


        .
        Jag återkommer när det är dags att testa

        Ursprungligen postat av tege
        Nästa ciklidstämma serveras Mickes Höganäs IPA åt alla besökare. Sånt lockar........
        Kul idé, men kanske lite mycket att brygga i köket

        En fördel med hembryggning är att det behövs mycket tomglas, alltså hög tid att börja tömma flaskor.

        Istedgade Hipster Ale från danska Ewil Twin, en riktigt frisk och fruktig Pale Ale i bästa amerkanska stil.
        Köpt i Danmark för 29 DKK.
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

        Kommentar

        • Mikael W
          NCS Medlem
          • augusti 2002
          • 8598

          Denna sötsak hittades i Pilsen.
          mvh
          Mikael W
          (NCS-medlem sedan 1981)

          Kommentar

          • Micke
            Användare
            • april 2002
            • 9579

            Inte alls så dumt med tanke på att jag inte brukar gilla varken S:t Eriks eller oktoberfestöl. Denna stack ut lite från mängden med tydlig maltkaraktär, rostade toner och en aning rök.
            16,90:- i Systembolagets tillfälliga sortiment.
            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

            Kommentar

            • Kawasa
              Användare
              • september 2012
              • 840

              Här är min personliga favorit, denna är helt fantastisk! Nästan ofattbart god och mustig
              Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

              Kommentar

              • Micke
                Användare
                • april 2002
                • 9579

                Sigtuna Brygghus hyllning till Ozzy? Prince of Darkness en svart IPA. Inte så extremhumlad som svarta ipor brukar vara men bra balanserad med en del malt som väger upp. Inte den bästa svarta ipan jag testat, men bra pris och kanske en bra introduktion till den ölstil som förutspås bli nästa stora öltrend.
                26,90:- för 33cl i Systembolagets tillfälliga sortiment.
                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                Kommentar

                • Getingen
                  Användare
                  • december 2012
                  • 412

                  Ursprungligen postat av Micke
                  Sigtuna Brygghus hyllning till Ozzy? Prince of Darkness en svart IPA. Inte så extremhumlad som svarta ipor brukar vara men bra balanserad med en del malt som väger upp. Inte den bästa svarta ipan jag testat, men bra pris och kanske en bra introduktion till den ölstil som förutspås bli nästa stora öltrend.
                  26,90:- för 33cl i Systembolagets tillfälliga sortiment.

                  Jag testade denna för några veckor sedan. Har ju nyligen blivit ölintresserad och var den första Black IPAn jag testade. Jag förstår inte riktigt trenden med Black IPA iaf. Tycker det var väldigt likt Stout och är kanske inget man dricker på egen hand, passar bättre till en efterrätt. Så upplevde jag det iaf.

                  Kommentar

                  • Micke
                    Användare
                    • april 2002
                    • 9579

                    Ursprungligen postat av Getingen
                    Jag testade denna för några veckor sedan. Har ju nyligen blivit ölintresserad och var den första Black IPAn jag testade. Jag förstår inte riktigt trenden med Black IPA iaf. Tycker det var väldigt likt Stout och är kanske inget man dricker på egen hand, passar bättre till en efterrätt. Så upplevde jag det iaf.
                    Svart IPA är en ganska extrem stil med mycket av allt och kräver nog lite invänjning. Ungefär som med maltwhisky där man sällan börjar med de allra rökigaste.
                    Svart IPA är normalt exptremhumlad som en "vanlig" dubbel-IPA men tillsammans med svartrostad malt som ger en mycket mer komplex smakbild. Hos Prince of Darkness var humlekaraktären nedtonad och malten kom fram mer.
                    Min favorit bland svarta ipor är Hophorn från danska Hoornbeer. Du som bor i Helsingborg hittar den i vinbutiken Skjold Burne på andra sidan sundet.
                    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                    Kommentar

                    • Getingen
                      Användare
                      • december 2012
                      • 412

                      Ursprungligen postat av Micke
                      Svart IPA är en ganska extrem stil med mycket av allt och kräver nog lite invänjning. Ungefär som med maltwhisky där man sällan börjar med de allra rökigaste.
                      Svart IPA är normalt exptremhumlad som en "vanlig" dubbel-IPA men tillsammans med svartrostad malt som ger en mycket mer komplex smakbild. Hos Prince of Darkness var humlekaraktären nedtonad och malten kom fram mer.
                      Min favorit bland svarta ipor är Hophorn från danska Hoornbeer. Du som bor i Helsingborg hittar den i vinbutiken Skjold Burne på andra sidan sundet.
                      Okej, men Prince of Darkness var kanske en bra nybörjare då om den var lite nertonad. Jag tyckte ölen var helt ok men det passade inte att dricka på egen hand. Men det är kanske bara en åsikt jag har som nybörjare. Iaf så bor jag inte i Helsingborg längre, bor i Halmstad men besöker HBG ofta då föräldrarna bor där. Men just nu duger systemets sortiment bra. Men det är roligt att testa nytt och man hittar mkt gott om man vågar sig på ett testa lite nytt. Nästa sak blir att våga testa beställningssortimentet.

                      Kommentar

                      • Micke
                        Användare
                        • april 2002
                        • 9579

                        Ocean Göteborgsporter, det bästa jag testat från bryggeriet än så länge. Len och balanserad med klassiska gräddiga rostade malttoner. Hade gärna fått vara lite fylligare.
                        29,80:- för en halvliter i Systembolagets beställningssortiment.
                        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                        Kommentar

                        • Micke
                          Användare
                          • april 2002
                          • 9579

                          Ocean IPA, slätstruken och ganska tråkig. Hygglig ale med mest brittisk humle, men inte det stinget det ska vara i en IPA
                          29,70:- för en halvliter i Systembolagets beställningssortiment.
                          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                          Kommentar

                          • Micke
                            Användare
                            • april 2002
                            • 9579

                            Gudeløs från Djævlebryg, danskarna kan det här med öl! En otroligt välbalanserad och fyllig Imperial Stout. Bra maltbas, nyrostat kaffe, mörkt choklad och en bra beska. Smakerna växer efterhand med att det värms upp. Fredagsmys!
                            54,30:- i Systembolagets beställningssortiment känns riktigt prisvärt.
                            1 kr från varje såld flaska går till danska ateistiska sällskapet.
                            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                            Kommentar

                            • Mike_Noren
                              Användare
                              • februari 2003
                              • 2695

                              Ursprungligen postat av Micke
                              Gudeløs från Djævlebryg ---
                              1 kr från varje såld flaska går till danska ateistiska sällskapet.
                              Haha som gammal ateist måste man ju nästan beställa några!

                              Kommentar

                              • Wilhelm
                                Användare
                                • april 2002
                                • 9122

                                Sannerligen säger jag eder, att det måste jag också göra!
                                mvh Wilhelm

                                "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                                www.linkopings-akvarieforening.net/
                                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...