840 liter Malawi i Malmö

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jinnarparen
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 2670

    #91
    Ursprungligen postat av Kajjjan
    En liten uppdatering:
    Malawisarna växer och det blir trångt i karet så därför har jag nu gjort den andra gallringen sedan starten i september/oktober.
    Kvar är nu 3 st Aristochromis christyi , 2 st Buccochromis rhoadesii , 3 st Champsochromis spilorhynchus , 2 st Dimidiochromis compressiceps 2 st Metriaclima zebra och 1 st Synodontis Nyasse - och 2 st Ancistrusmalar.
    En tredjedel av beståndet sedan starten...
    Möblerade om stenen samtidigt.

    [ATTACH]36912[/ATTACH]

    //Kaj
    Mycket vackert!!!

    Hade varit kul att se det live, då du har en del arter som jag har småttingar av.
    På så sätt så hade jag fått se hur de blir som stora.
    Åter till CA

    Det är där jag hör hemma

    Kommentar

    • Kajjjan
      NCS Medlem
      • juni 2008
      • 1882

      #92
      Ursprungligen postat av Micke_720
      Hej

      Ser mycket snyggt ut...
      Tack Micke!

      Ursprungligen postat av jinnarparen
      Mycket vackert!!!

      Hade varit kul att se det live, då du har en del arter som jag har småttingar av.
      På så sätt så hade jag fått se hur de blir som stora.
      Tack jinnarparen! En live-titt kan väl arrangeras. Självklart.

      //Kaj

      Kommentar

      • RobinH
        Användare
        • augusti 2008
        • 2150

        #93
        Såg att du har lagt ut annons på malawicikliderna, vad ska du ha för något i karet i fortsättningen??? (man blir ju lite nyfiken)
        CA

        Kommentar

        • Kajjjan
          NCS Medlem
          • juni 2008
          • 1882

          #94
          Ursprungligen postat av RobinH
          Såg att du har lagt ut annons på malawicikliderna, vad ska du ha för något i karet i fortsättningen??? (man blir ju lite nyfiken)
          Ja, min malawi-period är snart över. Jag ska försöka mig på troffar och se hur det fungerar, hade jag tänkt. CA finns där i tankarna också, de är jävligt fina och intressanta många av dem, men jag vill göra ett riktigt försök med troffar och se hur det går.

          //Kaj

          Kommentar

          • RobinH
            Användare
            • augusti 2008
            • 2150

            #95
            Ursprungligen postat av Kajjjan
            Ja, min malawi-period är snart över. Jag ska försöka mig på troffar och se hur det fungerar, hade jag tänkt. CA finns där i tankarna också, de är jävligt fina och intressanta många av dem, men jag vill göra ett riktigt försök med troffar och se hur det går.

            //Kaj
            Ja jag har kört både malawi, SA och några tanganyika innan men jag har helt fastnat på CA!
            Kan hålla med dig att man tröttnar ganska fort på malawi,
            Troffar har jag aldrig haft(ingen fisk jag har fastnat för direkt) men jag tycker du ska köra fullt ut o göra ett försök med troffar om du har fastnat för dom!
            Hoppas du kör en liknande tråd om dom oxå och lycka till
            CA

            Kommentar

            • Kajjjan
              NCS Medlem
              • juni 2008
              • 1882

              #96
              Ursprungligen postat av RobinH
              Ja jag har kört både malawi, SA och några tanganyika innan men jag har helt fastnat på CA!
              Kan hålla med dig att man tröttnar ganska fort på malawi,
              Troffar har jag aldrig haft(ingen fisk jag har fastnat för direkt) men jag tycker du ska köra fullt ut o göra ett försök med troffar om du har fastnat för dom!
              Hoppas du kör en liknande tråd om dom oxå och lycka till
              Tack!
              Ja det får naturligtvis bli en tråd så småningom. Tror inte något händer förrän i augusti dock,men absolut senast då blir det skifte.

              //Kaj

              Kommentar

              • lionfish
                Användare
                • augusti 2011
                • 82

                #97
                Har aldrig varit malawifan men det här akvariet är något man skulle vilja ha!
                Hälsningar
                Piotr

                Kommentar

                • Kajjjan
                  NCS Medlem
                  • juni 2008
                  • 1882

                  #98
                  Ursprungligen postat av lionfish
                  Har aldrig varit malawifan men det här akvariet är något man skulle vilja ha!
                  Tack lionfish! Då kan jag glädja dig med att det inte längre är något malawikar. Är ännu inte helt säker på vad det ska bli. Först var det Troffar som var tanken, men det är väl det enda jag är helt säker på att det inte blir - så inga Rift Lake firrar.

                  För att tala fotbollsspråk så är transferfönstret öppet och Silly Season pågår. För er som eventuellt inte är fotbollsintresserade betyder det att hela laget är sålt och spekulationerna om vilka nya spelare som kommer är i full gång.

                  Jag har ju sedan tidigare fått en massa intressanta tips på vad jag kunde göra med mitt 900-liters så nu tänkte jag kanske omsätta något av dessa i det här karet. Så här går tankarna:
                  CA - ligger bra till. En Nicaragua-biotop med Jaggor och entourage.
                  Västafrika - gillar tanken på några västafrikaner tillsammans med en svärm Kongotetror.
                  SA - ett till alltså, men det skulle ske enbart om jag fick tag på ett gäng fina Festae.
                  Asien - ja, det låter spännande i alla fall. Men kanske inte troligt i slutändan.

                  Återkommer med en ny tråd när det händer något.

                  //Kaj

                  Kommentar

                  • affealien
                    Användare
                    • januari 2012
                    • 1157

                    #99
                    Ska du köra Asien så måste du ha en arowana, men karet kanske är lite kort

                    Annars röstar jag faktiskt på CA i detta kar för det finns så många underbara fiskar där och den steniga looken passar ganska bra för det tycker jag.
                    Mvh
                    //Alf

                    Kommentar

                    • DaRe
                      NCS Medlem
                      • september 2009
                      • 22831

                      Har säkert frågat detta tidigare, men jag ser att du har moduler på sidorna. Hur är det med de lösa stenarna? Är det moduler eller riktiga stenar? Du har ju en som ser rätt stor ut till höger.
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                      ///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                      Kommentar

                      • Kajjjan
                        NCS Medlem
                        • juni 2008
                        • 1882

                        Ursprungligen postat av DaRe
                        Har säkert frågat detta tidigare, men jag ser att du har moduler på sidorna. Hur är det med de lösa stenarna? Är det moduler eller riktiga stenar? Du har ju en som ser rätt stor ut till höger.
                        Bara moduler i hela karet.

                        //Kaj

                        Kommentar

                        Arbetssätt...