Behöver jag ett filter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aejohansson
    Användare
    • maj 2011
    • 432

    #16
    Jo, jag ska skriva lite om det sen.

    Gav 211 kr ink. frakt för det. Kunde ha köpt det lite billigare men valde att köpa det genom ebay istället för en random hong-kong sida.

    Kommentar

    • aejohansson
      Användare
      • maj 2011
      • 432

      #17
      Nu har jag fått filtret, tyvärr så var filterbehållaren kraschad i frakten.

      Men skam den som ger sig! På med lödkolven och sen var det bara att börja plastsvetsa. Fick göra om det 2 ggr innan det blev helt tätt mot locket så nu snurrar det på och jag väntar på att luften ska gå ur systemet just nu. Får karet jag ska ha den till imorgon.

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #18
        Bra jobbat, garanti?

        Det finns fördelar med lokala butiker i sådana lägen, men om frakten har kraschat det hela så borde de som är ansvariga för frakten ersätta dig.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • aejohansson
          Användare
          • maj 2011
          • 432

          #19
          Jo jag väntar på att få besked från hongkong om jag får en ny behållare. Men visst finns det poäng att köpa kända märken av lokala handlare vad det gäller garanti-ärenden och liknande.

          Nu står den och snurrar iaf, måste säga att den är mycket tyst men va ett mindre helvete att lufta och manualen är på kinesiska..

          Kommentar

          • Tulle89
            Användare
            • augusti 2006
            • 239

            #20
            Hade lite samma problem med mitt eden, men efter många skakningar så försvann tillslut all luft

            Tyckte mitt lät lite väl i början men efter någon dag så verka det som det bildats skikt på sakerna som gjorde att det blev tystare. Tänker inte på det nu ens. Bra att det är samma för dig
            Med Vänliga Hälsningar Tulle

            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=813915

            Kommentar

            • hjulejus
              Användare
              • februari 2005
              • 4

              #21
              Jag sitter själv i valet och kvalet att köpa ett nytt filter till mitt nano-akvarium.
              Känner som du att jag inte vill ha någonting som syns jättemycket inuti, utan tycker bättre om ett ytterfilter eller liknande.
              Jag tänkte fråga vad du fick till din resun cyclone när du köpte den på ebay?
              Filtermedia, slangar, slangkopplingar, slangböjar etc eller var det någoning som du upptäckte att du behövde köpa till för att få det att fungera ordentligt?
              Och så är jag nyfiken på att få reda på hur det gick; fick du ett nytt skal?

              Kommentar

              • aejohansson
                Användare
                • maj 2011
                • 432

                #22
                Ursprungligen postat av hjulejus
                Jag sitter själv i valet och kvalet att köpa ett nytt filter till mitt nano-akvarium.
                Känner som du att jag inte vill ha någonting som syns jättemycket inuti, utan tycker bättre om ett ytterfilter eller liknande.
                Jag tänkte fråga vad du fick till din resun cyclone när du köpte den på ebay?
                Filtermedia, slangar, slangkopplingar, slangböjar etc eller var det någoning som du upptäckte att du behövde köpa till för att få det att fungera ordentligt?
                Och så är jag nyfiken på att få reda på hur det gick; fick du ett nytt skal?
                Jag fick med allt som behövdes, har inte köpt till något utom en adapter för svenska vägguttag (eller ja, fuskade och bytte kontakt)

                Det kommer att komma en ny behållare, fick välja mellan pengarna tillbaka och en ny behållare.

                Kommentar

                Arbetssätt...