Förbjuda alla husdjur? Inkl Fiskar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Norrland
    Användare
    • december 2009
    • 557

    #31
    Ursprungligen postat av PatrikMalmo
    Ska vara filmat på Hawaii. Kan inte identifiera gobyn iaf...
    /P
    Tror att vattenfallet filmat i början är från Kauai men nar fisken kommer fram är dom på en annan ö? De var hänna, gobyn har jag möjligt vis bara sett en gång då vi hajkade i berget o klev over en smal ström av vatten. Men är inte 100% på den. Kommer ihag jag blev forvånad att det satt en goby hela den vagen upp.
    Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • april 2002
      • 14633

      #32
      Ursprungligen postat av Bjorn
      Ett riktigt blot kräver också minst en slaktad häst att frotsa på.

      (Vilket "kristendommen" förbjöd då det traditionellt gjordes när de gamla asagudarna hedrades, vilket är anledningen till att vi äter så lite häst här i norden idag)
      I Storbritannien vill de förbjuda ätande av hästkött om de inte redan gjort det. Det var demonstrationer när jag bodde där (They served us in war.. and now they end up on fancy restaurants dining tables ungefär)
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • Bjorn
        Användare
        • oktober 2009
        • 939

        #33
        Ursprungligen postat av Ola Svensson
        I Storbritannien vill de förbjuda ätande av hästkött om de inte redan gjort det. Det var demonstrationer när jag bodde där (They served us in war.. and now they end up on fancy restaurants dining tables ungefär)
        Idiotiskt, hästbiff är god mat! Aftonbladet försöket för ett tag sedan göra en stor sak av att de stekte och åt upp marsvin på traditionellt peruanskt sätt i ett TV-program. Riktigt kul att se att majoriteten av de som besvarade deras webbenkät tyckte det var helt OK att äta både marsiv och de flesta andra djur.
        Newbie December 2009
        Malawi: 450 liter
        Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

        Järfälla/Stockholm

        Kommentar

        • Norrland
          Användare
          • december 2009
          • 557

          #34
          Ursprungligen postat av Bjorn
          Idiotiskt, hästbiff är god mat!
          Absolut! Dessutom kan husdjuren då klassificeras som boskap. Ska prova lite troffar nu i veckan.

          Men vi ska börja Lördagen med en enorm bit haj.
          Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #35
            Jag tycker det hänger ihop med att äta hundar. det är väl inget problem med att äta vare sig hund katt eller annat.

            Problemet är väl snarare om de inte hanteras på ett bra sätt eller plågas.
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • PatrikMalmo
              Användare
              • maj 2005
              • 4642

              #36
              Min favoritkorv, gustavskorv, är gjord på hästkött, fast det pratar man inte gärna om. Både den och falukorven uppstod vid falu koppargruva, om jag inte minns fel - de kunde ju inte bara kasta alla dragdjur som dog i gruvdriften.
              Ingen fisk har läst böckerna.

              Kommentar

              • Suma
                Användare
                • januari 2011
                • 606

                #37
                Ursprungligen postat av DaRe
                Jag tycker det hänger ihop med att äta hundar. det är väl inget problem med att äta vare sig hund katt eller annat.

                Problemet är väl snarare om de inte hanteras på ett bra sätt eller plågas.
                Det är väll problemet med äta i Kina eller liknande ställen.Har heller inget problem med lever men gillar inte när det lever.
                -------------------
                Mats

                Kommentar

                Arbetssätt...