"Ciklidstämma" i Göteborg 2012

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • april 2002
    • 4619

    #16
    Fast om det nu är vädret vi skall gå efter var Ciklidstämman skall äga rum så skulle jag nog i så fall föredra något ställe där det är bra mycket varmare än här i Sverige

    Kommentar

    • Zaphi
      NCS Medlem
      • juli 2002
      • 5395

      #17
      Jag kommer i alla fall på mötet
      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

      Kommentar

      • cichlids4fun
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 3111

        #18
        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Och vad vi "finder på" beror nog till stor del på vad "ni vill ha"
        ciklidföredrag

        inga pyntgrejer
        Mvh
        Peter

        don´t drink water-fish ..... in it!

        Kommentar

        • cichlids4fun
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 3111

          #19
          Ursprungligen postat av Banderad
          i samband med någon hemmamatch, så man kan se lite riktig fotboll /Jocke
          du är alltid välkommen det vet du
          Mvh
          Peter

          don´t drink water-fish ..... in it!

          Kommentar

          • cichlids4fun
            NCS Medlem
            • april 2002
            • 3111

            #20
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Fast om det nu är vädret vi skall gå efter var Ciklidstämman skall äga rum så skulle jag nog i så fall föredra något ställe där det är bra mycket varmare än här i Sverige
            fast dåligt väder innebär nog fler besökare, fint väder - då hittar folk på annat att göra
            Mvh
            Peter

            don´t drink water-fish ..... in it!

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Användare
              • april 2002
              • 4619

              #21
              Ursprungligen postat av cichlids4fun
              fast dåligt väder innebär nog fler besökare, fint väder - då hittar folk på annat att göra
              Fast på Poeciliaweekenden var det kanonväder och då ville många fler komma än vad det var plats för

              Nåväl nu var det som sagt inte om väder denna tråd skulle handla

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Användare
                • april 2002
                • 4619

                #22
                Ursprungligen postat av cichlids4fun
                ciklidföredrag

                inga pyntgrejer
                Det är om det vi skall prata imorgon.

                Men flera får gärna komma med förslag. Tycker alla som cichlids4fun att det bara skall vara ciklidföredrag

                Kommentar

                • HåkanM
                  NCS Medlem
                  • november 2005
                  • 1294

                  #23
                  Jag skulle vilja ha en paneldebatt med frågor från publiken med några representater för utrustningstillverkare, pumpar,doppvärmare, foder etc .
                  Tänbara frågor. Varför har sugkopparna så kort livslängd, Vilken målgrupp
                  (fiskar, antal storlek) är filter ämmnade för ? ( vi alla här tycker ju att alla köpesfilter i stort har för små filterbehållare).
                  Vore kul att få lite bakgrund till sortimentet i akvarieaffären....

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    #24
                    Bra ide Håkan!
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Användare
                      • april 2002
                      • 4619

                      #25
                      Ursprungligen postat av HåkanM
                      Jag skulle vilja ha en paneldebatt med frågor från publiken med några representater för utrustningstillverkare, pumpar,doppvärmare, foder etc .
                      Tänbara frågor. Varför har sugkopparna så kort livslängd, Vilken målgrupp
                      (fiskar, antal storlek) är filter ämmnade för ? ( vi alla här tycker ju att alla köpesfilter i stort har för små filterbehållare).
                      Vore kul att få lite bakgrund till sortimentet i akvarieaffären....
                      Finns ju nästan inga svenska tillverkare av produkter för akvariehandeln och det kan kanske vara svårt att få hit producenterna från Tyskland oxch Kina - men vi tar till oss ditt förslag.

                      Kan dock själv svara lite på din fråga:
                      Konsumneten styr och konsumenten efterfrågar billigt framför kvalitet.
                      Det finns filter med stora filterbehållare, det finns sugproppar som håller i flera år - men de kostar mer och efterfrågas därför mindre.

                      Kommentar

                      • HåkanM
                        NCS Medlem
                        • november 2005
                        • 1294

                        #26
                        Fler förslag. Jag skulle gärna lyssna på en geolog som presenterade lämpliga stenar,grus,sand för akvarium från Sverige(Norden) med fyndorter. Antar att någon har samlat på sig det mesta som finns. Det vore riktigt kul....
                        De flesta akvarister är väl lite intresserade av stenar.

                        Kommentar

                        • Banderad
                          Användare
                          • februari 2006
                          • 3479

                          #27
                          Ursprungligen postat av cichlids4fun
                          du är alltid välkommen det vet du
                          Visst, visst... Men jag tackar Svenska fotbollsförbundet för att Blåvitt fick möta FF i femte omgången så att de kunde börja vinna lite. Det krävdes tydligen det för de första tre pinnarna i år. Det hade varit värre om den matchen hade kommit i omgång 15.....

                          Nu lovar jag att jag ska sluta med fotbollssnacket i den här tråden. Jag kunde inte riktigt låta bli...

                          /Jocke

                          Kommentar

                          • Banderad
                            Användare
                            • februari 2006
                            • 3479

                            #28
                            För att skriva något som har med tråden att göra för omväxlings skull. Jag är intresserad av något som har med CA-ciklider/CA-biotoper att göra. Kanske ett föredrag om ciklider och levandefödare. Jag har för mig att ciklidstämman som var nyss bjöd på lite åt det hållet, men man kan aldrig få för mycket av CA

                            /Jocke

                            Kommentar

                            • Wilhelm
                              Användare
                              • april 2002
                              • 9122

                              #29
                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Tycker alla som cichlids4fun att det bara skall vara ciklidföredrag
                              ja!
                              mvh Wilhelm

                              "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                              www.linkopings-akvarieforening.net/
                              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                              Kommentar

                              • Mumin
                                Användare
                                • mars 2011
                                • 69

                                #30
                                Ursprungligen postat av HåkanM
                                Fler förslag. Jag skulle gärna lyssna på en geolog som presenterade lämpliga stenar,grus,sand för akvarium från Sverige(Norden) med fyndorter. Antar att någon har samlat på sig det mesta som finns. Det vore riktigt kul....
                                De flesta akvarister är väl lite intresserade av stenar.
                                Du är välkommen på vårt årsmöte i Bollmora akvarieklubb i september, då ska jag hålla föredarg om stenar i akvariet. Även om jag inte har så vansinnigt mycket stuffer att visa. Men nåt kan jag berätta om i alla fall.
                                Började med att vi satt i styrelsen och spånade på föredragshållare. Tja, sa jag mest på skämt, jag berätta om stensorterna i engelsk sjösten. Det vill jag gärna veta mer om, sa Gabbi, och på den vägen är det.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...