Sjuk Satanoperca??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • irwin_fletch
    Användare
    • april 2010
    • 306

    Sjuk Satanoperca??

    Min dominanta Leucostictahane har inte ätit på två dagar. Han står och flåsar tungt men är ändå med på noterna om det simmar förbi en hona. Är han sjuk eller kan det vara att han fått i sig något som förhoppningsvis kan smälta i magen. Sist han åt var det räkmix (lite rädd att han fått i sig nån bit som magen inte klarar av).

    Vad kan jag göra, är det bara vänta och se? Inga andra fiskar visar några sjukhetstecken, de leker och äter som vanligt.
  • Leopoldi
    Användare
    • februari 2004
    • 1082

    #2
    Dom "satans fiskarna" är alltid sjuka....=)

    Dom har lätt att få svullen buka a´la bukvattensot....

    Sök på forumet så har du några veckors läsning med goda råd.

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      Låter som mina sjuka fiskar. Jag fick ordning på det så jag tog bort ett billigt "underlag för vikter" inköpt på rusta:

      Jag har något problem med mitt 430 liters akvarium. Det har varit igång i över ett år och inga problem tidigare. Jag har hyggligt med växter och bra tillväxt. Inga tillsatser används. Jag har nu haft 2 Geophagus pellegrini (yngel på 6cm) som dött och en äldre nyckelhålsciklid som dött. förloppet: Fisken mörknar till
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • irwin_fletch
        Användare
        • april 2010
        • 306

        #4
        Hoppas verkligen inte att det är bukvattensot. Ska resa iväg några dagar nu, inte bästa läget för en sjukdom.
        Om det är bukvatten, är det lätt att bota eller ska jag ta bort fisken?

        DaRe: Jag har frigolit (cellplast) under sanden som är 1,5 år. Tycker många använder det, så borde ju hört något om den släpper gifter som är skadliga.

        Imorgon blir det stort vattenbyte och easylife så håller jag tummarna för att fiskarna är kvar när jag kommer hem på måndag....usch detta är inte kul.

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #5
          Cellplast är inga problem.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          Arbetssätt...