540L CA-premiär med DIY moduler och filter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    RiddarGobys tycker jag har ett trevligt beteende och passar utmärkt med ciklider. De vaktar sin avkomma, dock är ynglen väldigt små. Deras lekliknar i stort cikliders lek

    Gammal film från sonens akvarium:
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Pink_Tess
      Användare
      • februari 2011
      • 259

      Oj det var länge sen jag var här, tack så mycket båda två =) trevlig film!

      Lite framåt går det iaf... har kollat igenom filtret jag fick av min bättre hälft och det är helt komplett förutom en sil men det är ju lätt att ordna =) Ett tetratec ytterfilter är det så det blir nog kanon.

      Annars händer det väl inte mycket.. har fortfarande näst intill ångest över vad jag ska stoppa i karet.. hela CA drömmen gick liksom lite i kras när jag fick byta kar och var tvungen att välja bort de ciklider som jag egentligen var intresserad av.. så kanske rent av skiter i det här med CA och kör SA eller något som är mer lämpligt i storlek... ja jag vet inte... Men börjar med att göra iordning karet så får jag väl se sen =)
      XXX// PINK

      missindecisive.blogg.se

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        Ja man ska aldrig låta gamla beslut tvinga en till en oönskad framtid.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Rickard Karlsson
          Användare
          • september 2008
          • 78

          Har du lagt ner planerna på 540 liters karet Tess?

          Kommentar

          • Pink_Tess
            Användare
            • februari 2011
            • 259

            Ja det blev tyvärr lite knepigt när vi bytte ner oss till 50kvm... Inte så litet iofs men jag har 5 fåglar som kräver sin plats... Så sambon tyckte att jag fick välja på att byta kar eller sälja två gojor så valet var ganska enkelt...

            Men det blir garanterat ett stort kar tids nog :-)
            XXX// PINK

            missindecisive.blogg.se

            Kommentar

            • Rickard Karlsson
              Användare
              • september 2008
              • 78

              ser fram emot att få följa dina framtida planer. vilken storlek på kar är på g nu då?
              lycka till tess!

              Kommentar

              • Pink_Tess
                Användare
                • februari 2011
                • 259

                Tack så mkt

                Det är ett 300L lite osäker på innehåll... lutar åt något afrikanskt för närvarande.. Känns inte kul att köra CA om jag inte kan ha de ciklider som intresserar mig mest inom kontinenten.

                Fortsättning följer
                XXX// PINK

                missindecisive.blogg.se

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  Låter intressant. Afrika är stort
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  Arbetssätt...