Projekt strömbiotop

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lundensis
    Användare
    • mars 2004
    • 2262

    #31
    Ursprungligen postat av Rivulatus
    Tack DaRe blev tokig på det.. Jag har syretillförseln för att ge illusionen om forsande vatten plus så är lentiginosus lite extra syrekrävande. Tack för påhejningarna det inspirerar att slutföra hehe
    Snyggt kar. För inte diffusorn oväsen? Har själv en ganska stark Eheim-cirkulationspump, i mitt 540-kar, som cirkulerar ca 38 liter/minut. Kommer inte ihåg vilken modell det är, men det är bra drag i den. Den ska enligt tillverkaren även kunna användas till dammar och den funkar lika bra ovan vattenytan utan att paja så länge den cirkulerar vatten och inte går torr. Kan ju vara något för dig om du vill ha mer fart på vattnet. Den värmer dessutom upp vattnet så pass mycket att det inte behövs någon doppvärmare. Christer Fredriksson vet nog vilken modell det är.

    Kommentar

    • Lundensis
      Användare
      • mars 2004
      • 2262

      #32
      Det är den stora modelln under nedanstående länk som jag syftade på.

      Kommentar

      • Rivulatus
        Användare
        • december 2002
        • 811

        #33
        Ursprungligen postat av Lundensis
        Det är den stora modelln under nedanstående länk som jag syftade på.

        http://www.eheim.de/eheim/inhalte/in...ail_27591_ehen
        Tack för länken, faktiskt så har bottenfilterpumpen varit lite av ett dillema. Jag tycker den sticker ut för mycket med diffusorn men har inte lyckats hitta en bättre lösning . Det är en eheim compact 2000+, den är lite svagare för att den pumpen inte har kontinueligt flöde genom burken utan vattenströmmen motverkar flödet i en riktning. Farten på vattnet ska bli genom mina aquarium systems pumpar som ändå blir strypta av denna pump med cirka 1500 liter/h. Om jag inte lyckas rikta så jag får returflödet genom stenarna tillbaka. Blir trixigt.

        Om jag fixar en större burk sen att ha samma system i kommer jag även ha bottenfiltret i andra änden och koppla det med rör i botten som de andra pumparna, men nu är det som det är..
        SA:

        Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
        Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #34
          Om du inte gjort det spana in detta:


          Storm i ett vattenglas eller hur jag byggde mig ett strömakavarium
          Av: Wilhelm Lubkowitz
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          Arbetssätt...