Helkarsbild-tråden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ReGGae_Ripan
    Användare
    • juni 2012
    • 100

    Riktig snygg setup, ögat stör sig dock lite på den klart avsågade högra änden på grenen. Annars som sagt en 10 poäng'are

    Kommentar

    • Byttorp
      Användare
      • november 2003
      • 1585

      Härligt med ett riktigt Malawikar

      Fin burk dock..!
      Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
      Ordförande GCG

      Kommentar

      • HenkeP
        Användare
        • januari 2009
        • 61

        Ursprungligen postat av Rivulatus
        Såg att du körde på samma mossa som jag, men mitt blir bara ett gegg av vad jag tror för mycket vattenflöde över väggen.. Lyckas bättre med taiwan och javamossa. Hur starkt flöde har du över väggen och vilken lutning?
        Fick inte till det med dusk´s mossmix, så jag har varit ute i skog och mark och plockat lite inhemska mossor och pusslat med. Det är bara 5 dagar gammalt.. Så jag har inte fått in några riktiga bevattningsrutiner ännu. Kör med typ en sån här ett par gånger om dagen nu i början. Sen är tanken att när denna mossan har fått fäste och "rotat" sig, köpa nån påse mossmix från dusk och strö ut, för då har man förhoppningsvis den fuktiga miljö som behövs för att den ska växa.

        Ursprungligen postat av DaRe
        Härligt harmonisk känsla med hjälp av den stora mjukt svängda grenen och ljuset och annan komposion. Bra jobbat!
        Tackar ödmjukast.

        Ursprungligen postat av ReGGae_Ripan
        Riktig snygg setup, ögat stör sig dock lite på den klart avsågade högra änden på grenen. Annars som sagt en 10 poäng'are
        Tackar tackar! Jo, den stör lite. Men tanken är att den ska döljas med hjälp av växter så småningom.

        Ursprungligen postat av Byttorp
        Härligt med ett riktigt Malawikar

        Fin burk dock..!
        Eller hur?

        Tack så mycket.

        Kommentar

        • aejohansson
          Användare
          • maj 2011
          • 432

          Bilder har aldrig vart min starka sida..

          Har stora problem med toffsalger och det fiskbestånd som är där just nu håller på att göras om.

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            Vänta nu vad är det för ciklid du har? Har vi sett den tidigare?

            Snygg burk förresten!
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • aejohansson
              Användare
              • maj 2011
              • 432

              Ursprungligen postat av DaRe
              Vänta nu vad är det för ciklid du har? Har vi sett den tidigare?

              Snygg burk förresten!
              Tack! Kan ha postat karet tidigare men isåfall med bakgrund och lite märklig inredning. Har sen rätt mycket ciklider i olika kar, både CA och SA.

              De ciklider som går i den burken är
              3 Caquetaia myersi
              1+1 Parachromis loisellei
              Rocio octofasciata

              Icke ciklider:
              1+1 ancistrus mal
              2 Ctenopoma acutirostre (fläckig klätterfisk)
              1 Phseudoplatystoma Faciatium (skednosmal)
              1 Agamyxis pectinifrons (Prickig knorrmal)
              1 Apteronotus albifrons (black ghost)
              1 Glyptoperichthys gibbiceps (segelfenspleco)

              När alla beställda fiskar kommit och jag fått upp det som går i growouten så kommer uppsättningen ciklider vara:
              1+1 Parachromis loisellei
              1+1 Rocio octofasciata
              Amphilophus citrinellus
              Parachromis dovii
              Cichlasoma trimaculatum (saknas fortfarande)
              Cichlasoma salvini (inte självklara)

              Kommentar

              • RobinH
                Användare
                • augusti 2008
                • 2150

                Ursprungligen postat av aejohansson
                Tack! Kan ha postat karet tidigare men isåfall med bakgrund och lite märklig inredning. Har sen rätt mycket ciklider i olika kar, både CA och SA.

                De ciklider som går i den burken är
                3 Caquetaia myersi
                1+1 Parachromis loisellei
                Rocio octofasciata

                Icke ciklider:
                1+1 ancistrus mal
                2 Ctenopoma acutirostre (fläckig klätterfisk)
                1 Phseudoplatystoma Faciatium (skednosmal)
                1 Agamyxis pectinifrons (Prickig knorrmal)
                1 Apteronotus albifrons (black ghost)
                1 Glyptoperichthys gibbiceps (segelfenspleco)

                När alla beställda fiskar kommit och jag fått upp det som går i growouten så kommer uppsättningen ciklider vara:
                1+1 Parachromis loisellei
                1+1 Rocio octofasciata
                Amphilophus citrinellus
                Parachromis dovii
                Cichlasoma trimaculatum (saknas fortfarande)
                Cichlasoma salvini (inte självklara)
                Snyggt kar.

                Men jag kan nog tänka mig att din planerade fisksammansättning kommer ge dig huvudvärk dovii trimac och citrinellum kommer nog dominera karet tills doviina blivit större och dominerar hela karet, men jag hoppas verkligen det kommer fungera för dig du får hålla oss uppdatterade!

                Hur går det med doviina du hämtade hos mig?
                CA

                Kommentar

                • aejohansson
                  Användare
                  • maj 2011
                  • 432

                  Ursprungligen postat av RobinH
                  Snyggt kar.

                  Men jag kan nog tänka mig att din planerade fisksammansättning kommer ge dig huvudvärk dovii trimac och citrinellum kommer nog dominera karet tills doviina blivit större och dominerar hela karet, men jag hoppas verkligen det kommer fungera för dig du får hålla oss uppdatterade!

                  Hur går det med doviina du hämtade hos mig?
                  Jo, det kommer att ge mig huvudvärk men jag tror det ska gå bra om de håller sig i hyffsat lika storlek och det är crowdat i karet. Men jag ser det som ett problem på sikt och förhoppningsvis när de börjar nå storlek så har jag hus och lite andra förutsättningar.

                  Det går alldeles utmärkt, har än så länge inte tappat någon utan de flesta växer på bra.

                  Kommentar

                  • RobinH
                    Användare
                    • augusti 2008
                    • 2150

                    Ursprungligen postat av aejohansson
                    Jo, det kommer att ge mig huvudvärk men jag tror det ska gå bra om de håller sig i hyffsat lika storlek och det är crowdat i karet. Men jag ser det som ett problem på sikt och förhoppningsvis när de börjar nå storlek så har jag hus och lite andra förutsättningar.

                    Det går alldeles utmärkt, har än så länge inte tappat någon utan de flesta växer på bra.
                    Låter bra! har du inget foto på karet dom går i som du kan visa upp?
                    CA

                    Kommentar

                    • aejohansson
                      Användare
                      • maj 2011
                      • 432

                      Ursprungligen postat av RobinH
                      Låter bra! har du inget foto på karet dom går i som du kan visa upp?
                      ska putsa lite rutor och fixa imorgon så kan jag nog ta en bild, men det karet är verkligen inget snyggt kar utan bara byggt för att dra upp fisk i storlek. Mest bara en massa rötter som vägrar sjunka till mitt SA-projekt. Sen går de ju bland annat tillsammans med 23 stycken orangeheads, viejor, L-134 m.m...

                      Då är karet som de snart ska flyttas till aningen snyggare, törs dock inte flytta de än då mina små salvini är förjävligt elaka under leken..

                      Kommentar

                      • gullefjun
                        Användare
                        • juni 2012
                        • 101

                        Dom här bilderna finns redan i presenationstråden (visste inte om den här tråden då).
                        Det är två av mina tre kar.

                        150-liter hörnkar med 1+2 Apistogramma borellii och två gamla smycketetror.

                        220-liter, där det snart kommer nya invånare - samt ett 540-liter, där det har varit alginvasion, och ser för jäkligt ut just nu. Måste dit en massa glada växter m.m. innan det knäpps några bilder på detta kar igen!
                        Inger

                        Kommentar

                        • DaRe
                          NCS Medlem
                          • september 2009
                          • 22831

                          Men snyggt i alla fall!
                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                          ///David
                          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                          Kommentar

                          • DaRe
                            NCS Medlem
                            • september 2009
                            • 22831

                            Ursprungligen postat av gullefjun
                            Dom här bilderna finns redan i presenationstråden (visste inte om den här tråden då).
                            Det är två av mina tre kar.

                            150-liter hörnkar med 1+2 Apistogramma borellii och två gamla smycketetror.

                            220-liter, där det snart kommer nya invånare - samt ett 540-liter, där det har varit alginvasion, och ser för jäkligt ut just nu. Måste dit en massa glada växter m.m. innan det knäpps några bilder på detta kar igen!
                            Öh du, första burken var en schysst källa till inspiration, minst sagt!!
                            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                            ///David
                            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                            Kommentar

                            • gullefjun
                              Användare
                              • juni 2012
                              • 101

                              Ursprungligen postat av DaRe
                              Öh du, första burken var en schysst källa till inspiration, minst sagt!!
                              Tack, det var skoj att höra
                              Inger

                              Kommentar

                              • HåE
                                Användare
                                • september 2007
                                • 1525

                                Bra jobbat Inger! Du verkar ha bra koll på inredningsbiten.
                                När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...