Helkarsbild-tråden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Norrland
    Användare
    • December 2009
    • 557

    Ursprungligen postat av HåE
    Bilder på mitt 400 och mitt 250 liters kar.
    En BTN modul burk med karaktär. Tycker det ser intressant ut med valet av belysning samt låta algerna göra sitt. Vist fan kan det vara en bit av sjön några meter ner? Förstår inte argumentet att det är för mörkt?
    Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22831

      Jag tolkar det som om kommentaren syftar till att malawi lever upp i ett ljusare akvarium, dvs färgerna kommer fram än bättre.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • HåE
        Användare
        • September 2007
        • 1525

        Ursprungligen postat av DaRe
        Riktigt snygg i alla fall.

        Aquazut?!, har du någon info om var dessa säljs, eller länk där man kan köpa/läsa mer?
        Vet väldigt lite om aquaszut. Den här modelen av bakgrund säljs fortfarande på arkenzoo här i Sundsvall. Jag är rätt säker på att bakgrunden i ett av mina yngelkar kommer ifrån samma firma. Aguaszut har också en hemsida.



        Så här ser den ut.
        Senast redigerad av HåE; 01 May 2011, 14:22.
        När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • September 2009
          • 22831

          Inspirerande i alla fall. Några fler butiker borde fundera på att importera dessa.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • Getingen
            Användare
            • December 2012
            • 412

            Ursprungligen postat av RobinH
            Hur många gånger har du dykt i malawisjön om man får fråga? Det beror ju på vilket djup fiskarna lever i naturen, från 1m till 40m och på 40m djup är det inte så här ljust som på fotona kan jag garantera dig.
            Kan bara hålla med. Det är ytterst få akvarium som är naturtrogna. Samtidigt sätter vi upp våra akvarium på ett sätt vi tycker är snyggt. Det borde vara tillräckligt tycker jag. Hade man haft ett Amazonas-kar med slamfärgat vatten och en sikt på 5 cm framåt hade det inte varit särskilt roligt.

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • September 2009
              • 22831

              Håller med Getingen där. Visst är det kul om man lyckas få en känsla av hur det kan se ut, men alla sjöar har rötter och grenar i sig, steniga områden områden som skuggas av överhängande växter osv.
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • Getingen
                Användare
                • December 2012
                • 412

                Här kommer bilder på mitt 90L akvarium




                Kommentarer och feedback önskas
                Senast redigerad av Getingen; 01 May 2011, 19:28.

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • September 2009
                  • 22831

                  Du kan lägga in bilder direkt i tråden om du vill. Riktigt stiligt. Helskönt med så mycket växter. Ser ut som om du har spotlights?
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • Getingen
                    Användare
                    • December 2012
                    • 412

                    Ursprungligen postat av DaRe
                    Du kan lägga in bilder direkt i tråden om du vill. Riktigt stiligt. Helskönt med så mycket växter. Ser ut som om du har spotlights?
                    Jag försökte med det men lyckades inte. Är det inte bara att skriva [ IMG ] länk [ /IMG ] ?

                    Jag har ett vanligt 18w rör.

                    Kommentar

                    • HåE
                      Användare
                      • September 2007
                      • 1525

                      Snyggt med så mycke grönt i karet. När du ska posta bilder så använd "gå till avancerad" istället för "posta snabbsvar". En bit ner på den svarsrutan hittar du "hantera bifogande filer". Tryck på den och leta reda på bilden du vill posta.
                      När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • September 2009
                        • 22831

                        Edit: HåE var snabbare!

                        Nej du kan ladda upp bilderna direkt in till forumet. Klicka på "gå till avancerat" och sedan finns en knapp "hantera bifogade filer". Sedan kan du välja din bild, men den måste vara mindre än c:a 370kB om det är jpg.

                        Du kan ändra storleken om du har en större bild:
                        Eftersom vi inte idag kan ladda upp bild hur som helst utan den måste vara av rätt storlek tänkte jag dela med mig av hur jag gör. Jag har installerat image resizer för Windows. http://imageresizer.codeplex.com/ Då kan du höger klicka på 100 bilder och välja resize och sedan storlek. Efter det kan du använda
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • Getingen
                          Användare
                          • December 2012
                          • 412

                          Ursprungligen postat av DaRe
                          Edit: HåE var snabbare!

                          Nej du kan ladda upp bilderna direkt in till forumet. Klicka på "gå till avancerat" och sedan finns en knapp "hantera bifogade filer". Sedan kan du välja din bild, men den måste vara mindre än c:a 370kB om det är jpg.

                          Du kan ändra storleken om du har en större bild:
                          http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=63964
                          Okej tack. Men om jag redan har laddat upp dom på en annan sida går det inte att länka till dom då och samtidigt få dom infogade i tråden? Skulle ju minska belastningen på era servrar då. Skumt om det inte går.

                          EDIT: Jo det gick visst

                          Kommentar

                          • DaRe
                            NCS Medlem
                            • September 2009
                            • 22831

                            Ja det gjorde det. Ännu bättre om man redan har de på annan site! bra det har jag aldrig testat!
                            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                            ///David
                            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                            Kommentar

                            • Kajjjan
                              NCS Medlem
                              • June 2008
                              • 1882

                              Ursprungligen postat av RobinH
                              Hur många gånger har du dykt i malawisjön om man får fråga? Det beror ju på vilket djup fiskarna lever i naturen, från 1m till 40m och på 40m djup är det inte så här ljust som på fotona kan jag garantera dig.

                              Jag tycker fotona är klockrena Håe!
                              Instämmer helt med Robin. På 30-40 meters djup är det ganska mörkt oavsett vilket vatten du befinner dig i - säger jag som aldrig dykt i Malawi dock.

                              //Kaj

                              Kommentar

                              • DaRe
                                NCS Medlem
                                • September 2009
                                • 22831

                                Ursprungligen postat av classe
                                svårt välja den en för av den.. o vad har du där själv?
                                Missade din fråga.

                                Jag har bara en billig kompaktkamera: Casio Exilim S-12.
                                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                                ///David
                                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                                Kommentar

                                Arbetssätt...