Helkarsbild-tråden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Simon Wikström
    Användare
    • April 2011
    • 23


    Mitt akvarium i början av april. Har haft i en stor rot och lite kvistar nyligen så det är inte lika tomt nu.
    Mvh Simon
    720 liter SA: 10x Cichla cf. monoculus & 2x Hypostomus soniae
    105 liter SA: VF-Poecilia reticulata

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22831

      Välkommen hit Simon!

      Jag tycker det är snyggt med en rak bakgrund klart bättre än en plansch. Du skulle kunna hälla i ett tjog rötter och stenar om du vill i det akvariet så får du en ännu mer spännande tank.

      Du vet att du kan posta bilder direkt i tråden om du vill, utan medlemskap.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • PatrikMalmo
        Användare
        • May 2005
        • 4642

        Just, just, det står rivulatus och inte Rivulus... kontaminasammanblandade det hela!! rivulatus håller inte till under täckglasen, Rivulus kan göra det.

        Hilsen,

        /P
        Ingen fisk har läst böckerna.

        Kommentar

        • discusred
          Användare
          • June 2004
          • 851

          Så många fina kar här var i denna tråd!

          Kommentar

          • Simon Wikström
            Användare
            • April 2011
            • 23

            Ursprungligen postat av DaRe
            Välkommen hit Simon!

            Jag tycker det är snyggt med en rak bakgrund klart bättre än en plansch. Du skulle kunna hälla i ett tjog rötter och stenar om du vill i det akvariet så får du en ännu mer spännande tank.

            Du vet att du kan posta bilder direkt i tråden om du vill, utan medlemskap.
            Tack!
            Jag kommer sätta i fler rötter med tiden och kanske riva ut växterna för att göra det till ett svartvattenkar (Lite för "rent" utseende just nu).
            Mvh Simon
            720 liter SA: 10x Cichla cf. monoculus & 2x Hypostomus soniae
            105 liter SA: VF-Poecilia reticulata

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • September 2009
              • 22831

              Låter spännande!
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • HåE
                Användare
                • September 2007
                • 1525

                Bilder på mitt 400 och mitt 250 liters kar.
                När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • September 2009
                  • 22831

                  Snygga burkar HåE, men jag fastnar alldeles extra för den andra. Häftig bakgrund, vad är det för nån? Har du hittat stenar som matchar så perfekt eller är allt del av bakgrunden?
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • Mr.Fish
                    Användare
                    • May 2004
                    • 1403

                    Ursprungligen postat av HåE
                    Bilder på mitt 400 och mitt 250 liters kar.
                    Lite kritik..Både ljuset och backgrunden känns för "mörkt" Malawi-Ciklider lever emot en vitare/lusare form av omgivning . Jag säger inte att det e kasst, men heller inte i mitt tycke ;-)
                    -Sjäva miljön assosierar till Amazons ,eller dyl, Men fiskarna tillhör "ljuset"
                    Senast redigerad av Mr.Fish; 01 May 2011, 00:44.

                    Kommentar

                    • Simon Wikström
                      Användare
                      • April 2011
                      • 23

                      Ursprungligen postat av Mr.Fish
                      Lite kritik..Både ljuset och backgrunden känns för "mörkt" Malawi-Ciklider lever emot en vitare/lusare form av omgivning . Jag säger inte att det e kasst, men heller inte i mitt tycke ;-)
                      -Sjäva miljön assosierar till Amazons ,eller dyl, Men fiskarna tillhör "ljuset"
                      Tycker att det ser ut att vara ungefär lika mörkt som här: http://cichlidpress.pair.com/photos/minosreef.jpg
                      Mvh Simon
                      720 liter SA: 10x Cichla cf. monoculus & 2x Hypostomus soniae
                      105 liter SA: VF-Poecilia reticulata

                      Kommentar

                      • HåE
                        Användare
                        • September 2007
                        • 1525

                        Ursprungligen postat av DaRe
                        Snygga burkar HåE, men jag fastnar alldeles extra för den andra. Häftig bakgrund, vad är det för nån? Har du hittat stenar som matchar så perfekt eller är allt del av bakgrunden?
                        Tackar DaRe! Bakgrunden kommer från polska aquaszut och som du säger så matchar stenarna väldigt bra bakgrunden färgmässigt.
                        När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

                        Kommentar

                        • HåE
                          Användare
                          • September 2007
                          • 1525

                          Ursprungligen postat av Mr.Fish
                          Lite kritik..Både ljuset och backgrunden känns för "mörkt" Malawi-Ciklider lever emot en vitare/lusare form av omgivning . Jag säger inte att det e kasst, men heller inte i mitt tycke ;-)
                          -Sjäva miljön assosierar till Amazons ,eller dyl, Men fiskarna tillhör "ljuset"
                          Karen är ljusare i verkligheten än på bilderna. Bilden på 400 liters karet är också tagen när det var extremt mycke alger på modulerna. Karet ser mer ut som den här gamla bilden efter en rengöring för en vecka sedan.
                          Senast redigerad av HåE; 01 May 2011, 02:29.
                          När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

                          Kommentar

                          • Mr.Fish
                            Användare
                            • May 2004
                            • 1403

                            Ursprungligen postat av Simon Wikström
                            Tycker att det ser ut att vara ungefär lika mörkt som här: http://cichlidpress.pair.com/photos/minosreef.jpg
                            Mvh Simon
                            -Har någon sagt till dej att detta foto är taget mitt på dagen på ca 30-40m djup?
                            -Klart vatten finns inte enbart i Malawisjön..
                            Senast redigerad av Mr.Fish; 01 May 2011, 02:46.

                            Kommentar

                            • DaRe
                              NCS Medlem
                              • September 2009
                              • 22831

                              Ursprungligen postat av HåE
                              Tackar DaRe! Bakgrunden kommer från polska aquaszut och som du säger så matchar stenarna väldigt bra bakgrunden färgmässigt.
                              Riktigt snygg i alla fall.

                              Aquazut?!, har du någon info om var dessa säljs, eller länk där man kan köpa/läsa mer?
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                              ///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                              Kommentar

                              • RobinH
                                Användare
                                • August 2008
                                • 2150

                                Ursprungligen postat av Mr.Fish
                                Lite kritik..Både ljuset och backgrunden känns för "mörkt" Malawi-Ciklider lever emot en vitare/lusare form av omgivning . Jag säger inte att det e kasst, men heller inte i mitt tycke ;-)
                                -Sjäva miljön assosierar till Amazons ,eller dyl, Men fiskarna tillhör "ljuset"
                                Hur många gånger har du dykt i malawisjön om man får fråga? Det beror ju på vilket djup fiskarna lever i naturen, från 1m till 40m och på 40m djup är det inte så här ljust som på fotona kan jag garantera dig.

                                Jag tycker fotona är klockrena Håe!
                                CA

                                Kommentar

                                Arbetssätt...