Projekt Amatitlan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #46
    Bosse, har du några bilder på zebror i vild miljö eller annat?
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #47
      Hur går det här då Bosse? Vore kul att höra lite mer...
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Kajjjan
        NCS Medlem
        • juni 2008
        • 1882

        #48
        Precis! Vad har hänt? Och var är Bosse?

        //Kaj

        Kommentar

        • bossep
          Användare
          • januari 2013
          • 2352

          #49
          Så ja, så ja, Pågar hia er lite!


          Lite Uppdatering om mina förehavanden:


          Åkte till Sverige i Maj och var med på Poecilia träffen i Varberg. Därefter upp till de Södermanländska skogarna för att fortsätta bygget på min lilla stuga, trodde jag! Tjong sa det och så låg jag i en husvagn med dubbelsidig lunginflammation och ett galet behov av lite röka. Jag slutade med dt ofoget efter 40 års bolmande av 1-2 paket om dagen. Nåväl lungorna fixade sig och lite snus fixade resten, trodde jag!
          Hus bygget gick kräftgång och pengarna bara drällde i vägg som det tydligen ofta gör med sådana stolle prov. Den utlovade fiberkabeln lyste….. med sin frånvaro. Så att använda Internet slapp man!


          Detta var kanske lite som semester då Internet är en stor del av min och hustruns verksamhet men i längden blev det riktigt jobbigt då vi planerat att sköta våra jobb on-line under tiden vi var i Sverige. Till slut blev det lite mycket och hustrun och tillika min hantlangare på bygget fick sticka tillbaks till Guatemala och hålla ställningarna samt bevaka presidentval, etc.


          Som sagt husbygge och kräftgång blev det som sagt i Sverige. När jag skulle till att börja smälla upp nya innerväggar upptäckte jag att golvet där badrummet skulle hamna svajade lite när man gick på det, togs det ett beslut att en bit golv skulle rivas upp. Efter en natts mardrömmar om nytt och sprucket klinkergolv. Sagt och gjort ut åkte 1 kvadrat golvspån och isolering. 1 kvadrat blev snart fler och golvsponet på backen fick sällskap med golvreglar och allt annat som fans där under. Till slut stod jag på backen en dryg meter ned i ett hål på 3 X 3 meter. Vilket snabbt döptes till avgrunden.


          När jag en dag låg på botten av avgrunden och filosoferade över vilket som var bäst.

          A)att isolera syllen.

          B) Tända fyr på skiten.

          C) Be någon skotta igen medan jag låg där.

          Så kommer Fabian den förskräcklige (min 8 årige dotterson)
          in i stugan och ställer sig vid kanten och tittar ned och säger, oj. Samt lägger pannan i djupa veck och funderar. Efter några minuter lyser ansiktet upp och han säger upphetsat. ”Morfar, kan vi inte bara gjuta botten och ett par väggar? Då har vi världens inomhusdamm till fiskarna!”. Det blev ingen damm men arbetet flöt lite lättare efter det och det var bara att tänka att det finns en lösning på allt!
          Nu är jag till baks i Guatemala (fibern installerades 1 vecka innan jag åkte) och här blev jag liggande med samma förbaskade lunginflammation. I dag är första dagen med näsan över täcket och det är bara att hoppas den lokale medicinmannens kur funkar bättre än den svenska läkarkårens gjorde.

          PS Det röks fortfarande inte men en släng till av det här gräver jag nog upp både pipa och cigaretter!
          Webmaster för Ciklid.org.
          Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #50
            Ajajajdå, det lät som ord och inga visor det. Lunginflammation är inget man leker med. Tufft att gå igenom och det tar sin lilla tid innan energin är tillbaka fullt ut.

            Kämpa på och låt du pipan ligga i jorden. Bygget ser gediget ut i alla fall trots svaj. Modigt gjort att ta tjuren vid hornen och riva upp och rätta till. Jag vet hur psykiskt tufft det kan vara att ta det beslutet.

            Häng i så kommer dagarna att ljusna ska du se!

            Fabian verkar vara en person med visioner, något att ta till vara!
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #51
              Hur går det med projektet Bossep?
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              Arbetssätt...