Grenmalstråden !!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Hej!

    Hej!
    Någon här som vet om akvarielagret har sturisoma grenmalar? / Ann-Mari

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      Kolla i deras lista:
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Gäst

        Hej!

        Hej!
        Var idag på lagret och köpte en svenskodlad Sturisoma auerum, mycket fin ca 1 dm lång, nu har jag 5 auerum och en stor panamenses, träffade Christer han såg riktigt glad ut vi önskade varandra Glad Påsk, om du läser detta Christer du har riktigt fina akvarier i mittgången, / Ann-Mari

        Kommentar

        • Wilhelm
          Användare
          • april 2002
          • 9122

          Nu är det faktiskt dags att du plockar fram kameran, putsar linsen och tar några kort på grenmalarna samt bild på hela karet!
          mvh Wilhelm

          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


          www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

          Kommentar

          • Gäst

            Hej!

            Hej!
            Voooops Wilhelm hur ska det gå till suck ha ha om jag bara visste hur jag skulle göra är inget datageni DaRE har sagt någon gång hur man gör , men visst Wilhelm jag vill gärna visa både akvariet och malarna. Nykommlingen ligger redan i akvariet / Ann-Mari

            Kommentar

            • Gäst

              Hej!

              Hej!
              Nu har en av mina Sturisoam Auerum lagt en massa romkorn på innerfiltret / Ann-Mari

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • september 2009
                • 22831

                Häftigt. Nu får du minsann ta tag i att lägga in bilder. Se bara till att de har rätt storlek. Det är samma problem i "mina akvarier" Att bildden inte syns där beror nog på att den är för stor.
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • Gäst

                  Hej!

                  Hej!
                  Jag gör ett försök imorgon DaRe med bilder / Ann-Mari

                  Kommentar

                  • chippog
                    Användare
                    • augusti 2008
                    • 251

                    lycka till med både bilder, mal rom och yngel. jag har tyvärr inte lyckats än och hoppas på mer tur nästa gång. skri gärna hur du gör och om du måste skydda de på nåt sätt. jag har ingen chans att låta de gå fria i mitt sällskapskar.
                    en kan bli beroende av att sitta framför karet

                    Kommentar

                    • Gäst

                      Hej!

                      Hej!
                      Min vän Maria har fått massor av grenmalsyngel som nu vuxit en del jag ska få 10 st av henne till mitt lilla akvarium. Hon hade inte det minsta lilla problem med odling det gick hur lätt som helst / Ann-Mari

                      Kommentar

                      • chippog
                        Användare
                        • augusti 2008
                        • 251

                        Ursprungligen postat av annmari
                        Hon hade inte det minsta lilla problem med odling det gick hur lätt som helst / Ann-Mari
                        häftigt! har hon störmt i karet? annan fisk? föräldrarmalarna, är de med i samma kar? själv har jag just nu inget kar alls, men jag kan inte släppa ämnet och hoppas så småningom åter kunna mala till det. lycka till med de nya malarna! c
                        en kan bli beroende av att sitta framför karet

                        Kommentar

                        • DaRe
                          NCS Medlem
                          • september 2009
                          • 22831

                          Låter kul, har du kommit på hur man lägger till bilder?
                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                          ///David
                          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                          Kommentar

                          • Gäst

                            Hej!

                            Hej!
                            Nej hon har bara lagt ner dom och matat, dom går ihop med ett gäng Guppy, malarna leker hela tiden massor av rom på rutorna och yngle så det stänker om det , DaRe nej jag har inte hunnit med det ännu men jag skka göra det, ska nu förbereda mitt 54 lit för malyngel / Ann-Mari

                            Kommentar

                            • Gäst

                              Hej!

                              Hej!
                              Chippog föräldramalarna är i samma kar hon har inte tömt karet utan bara kört på, och massor av yngel har hon, och dom leker av bara farten, ska snart få 10 st yngel / Ann-Mari

                              Kommentar

                              • Gäst

                                Hej!

                                Hej!
                                Nu på Lördag i övermorgon ska jag hämta 10 st mycket fina grenmalar från min vän i Farsta hon har odlat dom helt själv, jag får dom av henne, ska förbereda akvariet nu / Ann-Mari

                                Kommentar

                                Arbetssätt...