Laetacara araguaiae

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368
    Användare
    • september 2007
    • 890

    #16
    Jag ser knappt till dem, de håller till i bakre vänstra hörnet. Såg den med skadan igår, det såg inte bra ut.

    All rom var kvar i går kväll, den som närmar sig rommen gör det med livet som insats!

    Otroligt bra vaktande föräldrar.
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • c90368
      Användare
      • september 2007
      • 890

      #17
      Rommen är borta, liksom föräldrarna.

      Skymtar dem inne bland grönskan och de har inte sitt vanliga beteende, de brukar patrullera karet.

      Så hoppet finns att de har något därinne som de vaktar, men att se något, eller föreviga något på film eller kort, glöm det.
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #18
        De har säkert flyttat ynglen till en ny plats. En vecka till så kan du nog filma små rackare.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • c90368
          Användare
          • september 2007
          • 890

          #19
          Ursprungligen postat av DRE
          De har säkert flyttat ynglen till en ny plats. En vecka till så kan du nog filma små rackare.
          Jag hoppas du har rätt
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • c90368
            Användare
            • september 2007
            • 890

            #20
            Det blev tyvärr inga yngel, satt framför karet strax efter att ljuset gick på, ville kolla läget eftersom det var dags att byta vatten idag. Fick då se föräldrarna i värsta slagsmålet, riktig munfajt så de vispade runt rejält.

            Bättre lycka nästa gång...

            Avslutar tråden för den här gången med en film på karet efter vattenbytet och en rejäl rensning bland växterna, vilket knappt syns

            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #21
              Tråkigt. Skyller de månne misslyckandet på varandra. Därav bråket

              Kan tänka mig att den kemi som fisken känner i och med yngelvaktandet måste få sitt utlopp om ynglen försvinner. Kanske tom med samma effekter som vi känner då vi saknar någon efter en tragisk olycka.
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • c90368
                Användare
                • september 2007
                • 890

                #22
                Ursprungligen postat av DRE
                Tråkigt. Skyller de månne misslyckandet på varandra. Därav bråket

                Kan tänka mig att den kemi som fisken känner i och med yngelvaktandet måste få sitt utlopp om ynglen försvinner. Kanske tom med samma effekter som vi känner då vi saknar någon efter en tragisk olycka.
                Vi, människor tror eller vill tro att vi har ensamrätt på känslor.

                De som lär känna sina djur och är intresserade av djur kommer ganska snart underfund med att så är det inte!

                Så du har nog helt rätt, det gick åt skogen å det var DITT fel! NEJ det var det inte alls du sabbade allt...

                Ja, det blir ju lite slirit efter en sådan dispyt
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #23
                  Hehe! Då är vi två om den uppfattningen. Vi vill gärna komplicera våra handlingar till att de är styrda av vårt intellekt, men det faller då man ser att så "enkla" varelser som fiskar visar på samma beteenden utan filosofiska debatter...
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • chippog
                    Användare
                    • augusti 2008
                    • 251

                    #24
                    hoppsan, djurpsykologiska rundan? vi lägger nog mer in i det än som antagligen är befogat, men på nåt hörn minst vill jag gärna hålla med!
                    förresten fick laetacarorna tydligen ingen framträdanden roll i senaste filmen, ingen kamerasväng inte när de dök upp...
                    en kan bli beroende av att sitta framför karet

                    Kommentar

                    • c90368
                      Användare
                      • september 2007
                      • 890

                      #25
                      Ursprungligen postat av chippog
                      förresten fick laetacarorna tydligen ingen framträdanden roll i senaste filmen, ingen kamerasväng inte när de dök upp...
                      Nja, det ar inte syftet med filmen, det var en minnesbild hur det ser ut efter en rejäl växtrensning.

                      Håller på med ett litet projekt där jag filmar karet regelbundet, poängen är att jag inte har planterat om eller ändrat något i karet sedan det startades hösten 2008. Jag rensar en hel del, men vissa växter som sprider sig själva får stå kvar. Får se vad det blir av det?

                      Men syftet till att jag kom hit var för att berätta att det har blivit lugnt i karet igen. Alla fyra kurvciklider letar mat bredvid varandra med endast lite små fajtande.
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      Arbetssätt...