mikrogeophagus altispinosa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chippog
    Användare
    • augusti 2008
    • 251

    #16
    tack!

    jag med.

    lycka till med dina fyra. jag är ju lite nyfiken, hur den store beter sig mot de små. är hannen frisk nu? hoppas du har minst en hona nu!
    en kan bli beroende av att sitta framför karet

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #17
      Jag försökte köpa 2 honor åtminstone. Hanen är inte intresserad av de små, jag hade nästan förväntat mig något men de ses knappast alls. Och ja han är frisk, dock ska jag ikväll ge en dos till för alla nematoder som kläckts och som inte dödades vid första utrensningen. Enligt förpackningen ska man köra så.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • chippog
        Användare
        • augusti 2008
        • 251

        #18
        Ursprungligen postat av DRE
        ...dock ska jag ikväll ge en dos till för alla nematoder som kläckts och som inte dödades vid första utrensningen. Enligt förpackningen ska man köra så.
        två tankar angående detta:

        1 varför köpa nya när befintlig precis är under behandling för sjukdom?

        2 bästa tidpunkt att sätta in fler fiskar av samma art är, när det ändå behandlas mot en sjukdom. de får de nya också en behandling.

        frågan är, vad som är vettigast. jag har fått tips att just göra som 2. jag har dock hittills som tur är inte behövt testa detta.

        lycka till!!!
        en kan bli beroende av att sitta framför karet

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #19
          Ja jag vet att jag lika gärna hade kunnat vänta tills på lördag då behandlingen är klar. Tanken var väl lite som 2 att om de för med sig några nematoder så ryker ju de också vid denna efterkur. Jag tror inte det är några större problem dock. Ska byta 80% vatten i morgon så är allt klappat och klart.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • chippog
            Användare
            • augusti 2008
            • 251

            #20
            ju längre jag håller på, ju mer fattar jag att mycket sker på magkänsla... det är klart, det är ju enna komplexa system sådana kar.
            lycka till!!! vi kan väl fylla på sporadiskt, om det händer nåt spännande? ha det fint så länge! c
            en kan bli beroende av att sitta framför karet

            Kommentar

            • chippog
              Användare
              • augusti 2008
              • 251

              #21
              å så några halvbra bilder på nån av mina bolivianare. cirka fyra centimeter och nån är väl lite kortare. stjärtfenan vill jag tro tillhör en av ungtupparna, då det röda räcker ut över själva fenan vilket det inte gör på de flesta andra bolivianare. eller överdriver jag nu med mina könsgissningar?
              Senast redigerad av chippog; 21 februari 2011, 15:50.
              en kan bli beroende av att sitta framför karet

              Kommentar

              Arbetssätt...