Geophagus crassilabris

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pabbe
    NCS Medlem
    • september 2006
    • 1805

    #16
    Lade upp några bilder här:
    Kom över fyra st crassilabris, sju-tio cm, häromdagen. Länge sedan jag såg den arten. Livliga rackare. Svåra att fånga på bild med min kamera. De gör skäl för benämningen jordätare; oavbrutet silas sand ut genom gälarna. Samtidigt så är de ej rädda att röra sig i mellanskiktet och ytan ibland. Kul, då mina satanoperca bara är


    Det var i januari då jag skaffade dem. Inser att de växt långsamt. Kanske fem cm sedan dess. Ser ungefär likadana ut. Den dominanta börjar få lite mer färg och mättad ton.

    Kommentar

    • Gäst

      #17
      Ursprungligen postat av DaRe
      Bytte lite Viejor hos pangea härom dagen och passade på att fota några läckra Geophagus crassilabris han hade. Se och njut:
      Oerhört vackra!

      Ursprungligen postat av endymion
      Hästhuvudciklid skulle jag vilja kalla dem för iaf.
      Jag skulle nog valt guldvaskareciklid (I typ trippel bemärkelse) ...

      Mvh/Andreas.

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #18
        Dessa kan representera yngel, men jag lägger inte in fler arter i registret från medlemmar och andra som är registrerade forumet nu pga saker som är på g...

        Håll ögonen öppna...
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #19
          Ursprungligen postat av Pabbe
          Lade upp några bilder här:
          Kom över fyra st crassilabris, sju-tio cm, häromdagen. Länge sedan jag såg den arten. Livliga rackare. Svåra att fånga på bild med min kamera. De gör skäl för benämningen jordätare; oavbrutet silas sand ut genom gälarna. Samtidigt så är de ej rädda att röra sig i mellanskiktet och ytan ibland. Kul, då mina satanoperca bara är


          Det var i januari då jag skaffade dem. Inser att de växt långsamt. Kanske fem cm sedan dess. Ser ungefär likadana ut. Den dominanta börjar få lite mer färg och mättad ton.
          Jag slog samman dessa ämnen. Värt att samla lite info om denna coola art som jag gärna vill hålla, fast jag är lite inne på Pellegrini ändå om jag kan hitta VF som inte är asdyra och fina i fenor.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          Arbetssätt...