Aequidens sp. Janero Herrero (Diadema) VF

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #46
    Där går ett par Heros sp. "red shoulder"

    4st Cichlasoma cf. ornatum

    30st Corydoras sterbai

    tidigare hade jag dolkstickstetror men de blev krubb till ornatumen eller möjligen Aquidens herren, men förlusterna tog tarf först när ornatumen började visa lektendenser.

    Kung i karet är ändå Denna Aequidens hanen som inte ger vika för nåt, ej heller mig. Skulle jag dyka i skulle jag antagligen gå upp efter att ha blivit anfallen ett tag
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #47
      Har du helkarsfoto med firrarna att dela med dig?

      Riktigt fin kombo du har. Hur är det med grävandet?

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #48
        Ska se om jag kan fixa några nya bilder.

        Inte farligt med grävandet, ornatumen är nog värst i så fall men gräver alltid på samma ställe. Värst nu är väl att min huvudpump stannat, så jag måste ta isär och kolla vad som hänt i det karet. Resultatet är att det samlas en del bös i groparna som grävts fram.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #49
          Honan död. Efter att gephyrumhanen jagade hans hona så flyttade jag honom men honan dog dog i alla fall. Det lämnade bara Aequidens paret ensamt kvar. Då ökade hanens aggressioner avsevärt. Nu hittade efter mycket letande Honan på golvet. Hon hade alltså hoppat ur ett akvarium med heltäckande glas. Dessutom är det helglasat och därmed dessa glaslister i överkant. Fattar det inte!

          Det går lite tungt nu...
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • olof
            Användare
            • april 2002
            • 1823

            #50
            Ursprungligen postat av DaRe
            Honan död. Efter att gephyrumhanen jagade hans hona så flyttade jag honom men honan dog dog i alla fall. Det lämnade bara Aequidens paret ensamt kvar. Då ökade hanens aggressioner avsevärt. Nu hittade efter mycket letande Honan på golvet. Hon hade alltså hoppat ur ett akvarium med heltäckande glas. Dessutom är det helglasat och därmed dessa glaslister i överkant. Fattar det inte!

            Det går lite tungt nu...
            Tråkigt...
            http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

            Kommentar

            Arbetssätt...