Vargjakt 2011

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JockeB
    Användare
    • maj 2004
    • 2964

    Ursprungligen postat av snarten
    Läs: Vargen är inte utrotningshotad!!!!
    Joo i Sverige säger det sig väl självt om det bara finns runt 200 djur!
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

    Kommentar

    • tege
      Användare
      • februari 2005
      • 2753

      Vargjakten skedde nästan inne i Örebro stad, en spännande liten jakthistoria.

      https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

      Kommentar

      • jinnarparen
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 2670

        Ursprungligen postat av snarten
        Vet du inte hur jakt och viltvård bedrivs?? får du väl sätta dig in i ämnet innan du låter fantasin skena...
        Vad är din definition på viltvård?
        Åter till CA

        Det är där jag hör hemma

        Kommentar

        • jinnarparen
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 2670

          Ursprungligen postat av snarten
          Vargen är inte en hotad art!!!!
          Varg i hägn är en bra lösning
          Om man lever för jakt med löshund och är omgiven av vargrevir, vill man ju ha bort vargen. Att man får skylla sig själv för att utöva sin passion, om hunden blir tagen, vägrar jag att acceptera....
          hmm, jag fick inte möjlighet att springa broloppet (Öresundsbron) i somras.
          Jag vill springa broloppet - men jag vill inte bli överkörd, vi skjuter alla bilister!!

          Ungefär så dumt är ditt resonemang
          Åter till CA

          Det är där jag hör hemma

          Kommentar

          • Knocko
            Användare
            • februari 2010
            • 115

            Ursprungligen postat av snarten
            Vet du inte hur jakt och viltvård bedrivs?? får du väl sätta dig in i ämnet innan du låter fantasin skena...
            Nä du lyssnar väl hellre på vår miljöminister Andreas Carlgren, han om nån borde väl veta hur man bedriver skyddsjakt på varg sittandes i sin villa på Lidingö sörplandes på ett gott årgångsvin...

            Kommentar

            • cf.akvarielagret
              Användare
              • april 2002
              • 5028

              Ursprungligen postat av Knocko
              Nä du lyssnar väl hellre på vår miljöminister Andreas Carlgren, han om nån borde väl veta hur man bedriver skyddsjakt på varg sittandes i sin villa på Lidingö sörplandes på ett gott årgångsvin...
              Ganska förnedrande sagt
              tänk om någon sa det om dig
              jag är Ateist
              men Gud talade till mig
              Gud är stor
              jag frågade hur stor ? inget svar
              han kanske behövde låna toaletten

              Kommentar

              • Knocko
                Användare
                • februari 2010
                • 115

                Ursprungligen postat av snarten
                Vargen är inte en hotad art!!!!
                Fel av mig, den är starkt hotad...

                Välkommen till Världsnaturfonden WWFs pressrum. Här hittar du pressmeddelanden, pressbilder, rapporter, debattartiklar, annonser, kontaktpersoner m.m.

                Kommentar

                • Lundensis
                  Användare
                  • mars 2004
                  • 2262

                  Ursprungligen postat av tege
                  Skämtar du inte, då far du med osanningar om du tycker det låter bättre.
                  Jaså? Vad är det som är osant? Att viltet rör mycket mer på sig under jakten än annars?

                  Kommentar

                  • Knocko
                    Användare
                    • februari 2010
                    • 115

                    Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                    Ganska förnedrande sagt
                    tänk om någon sa det om dig
                    Ja det var väl att ta det lite långt kanske.
                    Ber om ursäkt för det...
                    Menade bara att han inte vet ett jota om skyddsjakt på varg.

                    Kommentar

                    • Ravenskog
                      Användare
                      • mars 2007
                      • 311

                      Nu börjar det väl spåra ur ordentligt... Ska man börja skjuta folk nu oxå?!?!?!

                      Det är en jävla skillnad på att skjuta djur och människor, men så långt verkar jepparna som förespråkar varg vilja gå...i alla fall en del av dom.

                      Kommentar

                      • jinnarparen
                        NCS Medlem
                        • april 2002
                        • 2670

                        Ursprungligen postat av snarten
                        Nu börjar det väl spåra ur ordentligt... Ska man börja skjuta folk nu oxå?!?!?!

                        Det är en jävla skillnad på att skjuta djur och människor, men så långt verkar jepparna som förespråkar varg vilja gå...i alla fall en del av dom.
                        Var vänlig och definiera skillnaden mellan ett djur och en människa.
                        Åter till CA

                        Det är där jag hör hemma

                        Kommentar

                        • Ola Svensson
                          Användare
                          • april 2002
                          • 14633

                          Ursprungligen postat av jinnarparen
                          Var vänlig och definiera skillnaden mellan ett djur och en människa.
                          Biologiskt sett existerar det ingen skillnad dvs. det är inte "tillåtet" att bryta av en liten kvist på släktträdet och säga att den är annorlunda. Vi är en männsikoapa och ett djur. Punkt slut.

                          Detta är definitionen: Människor använder eld och tillverkar redskap som de bär med sig för framtida behov. Detta gör inte djur (på senare tid har man tvingas lägga till det där med att redskapen ska användas för framtida behov - annars blir t ex. schimpanser och vissa kråkfåglar människor och det går ju inte...) - Detta är alltså inte en biologisk definition utan en... definition.

                          Nu får ni lugna ner er lite dessutom. Alla sidor får lov att läsa vad de andra skriver samt försöka förstå vad det är som den personen vill åt. Sluta märka ord och hugga på enskildheter i liknelser.
                          Senast redigerad av Ola Svensson; 21 januari 2011, 13:25.
                          Med vänliga hälsningar

                          Ola

                          Kommentar

                          • Kajjjan
                            NCS Medlem
                            • juni 2008
                            • 1882

                            Oooops! Man förstår verkligen att vi har problem här i världen när man inte klart kan särskilja djur från människor.

                            //Kaj

                            Kommentar

                            • DaRe
                              NCS Medlem
                              • september 2009
                              • 22831

                              OT: fast jag tycker den diskussionen är intressant. Skillnaden mellan djur och människa är lite konstigt ställd. Snarare en art jämfört med en annan art. Människan är väl ändå ett djur? Resten är subjektiva värderingar och kapabilitetsjämförelser som har flytande gränser. Mest av allt en skillnad som stödjer sig på att vi känner oss som en grupp med våra artlikar och som sedan stöds i olika livåskådningar och inte minst i de flesta religioner som tydligt skiljer mellan djur och just människa.
                              Senast redigerad av DaRe; 21 januari 2011, 13:52.
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                              ///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                              Kommentar

                              • Ola Svensson
                                Användare
                                • april 2002
                                • 14633

                                Det är mycket enkelt egentligen. Djur används på två sätt, som en biologisk term och då är människan ett djur. Sedan används djur helt enkelt som en term för "inte människa" sedan urminnes tider och varför det ska envisas med den här definitionen med eld och redskap förstår inte jag. Det räcker ju med att säga att de andra djuren inte är människor!
                                Med vänliga hälsningar

                                Ola

                                Kommentar

                                Arbetssätt...