CA-bilder del 7

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Banderad
    Användare
    • februari 2006
    • 3479

    Ursprungligen postat av Tisse89
    Eftersom ingen lägger upp bilder så gör jag det!

    *bump*
    Grymt snygga brorsan

    Kommentar

    • Lundensis
      Användare
      • mars 2004
      • 2262

      Riktigt snygga!

      Kommentar

      • irwin_fletch
        Användare
        • april 2010
        • 306

        Riktigt fina bilder! Gör ju till och med mig sugen på CA!

        Kommentar

        • Tisse89
          Användare
          • januari 2011
          • 330

          Ursprungligen postat av irwin_fletch
          Riktigt fina bilder! Gör ju till och med mig sugen på CA!
          *gillar*

          Flyttar hem till Nybban i mars, kommer finnas yngel till dig sen.


          MVH
          CA

          Parachromis loisellei
          Cryptoheros sajica
          Hypsophrys nicaraguensis

          SA

          Pterophyllum altum

          < 2124L >

          Kommentar

          • irwin_fletch
            Användare
            • april 2010
            • 306

            Hehe. Så långt vet jag inte om jag vill gå

            Det är fina fiskar men har lämnat allt stök och bök (läs CA) bakom mig

            Kommentar

            • RobinH
              Användare
              • augusti 2008
              • 2150

              Ursprungligen postat av irwin_fletch
              Hehe. Så långt vet jag inte om jag vill gå

              Det är fina fiskar men har lämnat allt stök och bök (läs CA) bakom mig
              Stök och bök?? Du menar dom roliga intressanta fiskarna med personlighet hoppas jag
              Det finns gott om tradiga intetsägande fiskar som bara simmar rundor och centralare är inte någon av dom!
              CA

              Kommentar

              • JockeB
                Användare
                • maj 2004
                • 2964

                Ursprungligen postat av RobinH
                Stök och bök?? Du menar dom roliga intressanta fiskarna med personlighet hoppas jag
                Det finns gott om tradiga intetsägande fiskar som bara simmar rundor och centralare är inte någon av dom!
                Hehehe så sant Robin!
                Mvh Jocke
                Centralamerikanska Ciklider!

                Kommentar

                • Tisse89
                  Användare
                  • januari 2011
                  • 330

                  Ursprungligen postat av RobinH
                  Stök och bök?? Du menar dom roliga intressanta fiskarna med personlighet hoppas jag
                  Det finns gott om tradiga intetsägande fiskar som bara simmar rundor och centralare är inte någon av dom!
                  *gillar*

                  (jag kommer skriva *gillar* tills det finns tillgängligt)


                  MVH Christofer
                  CA

                  Parachromis loisellei
                  Cryptoheros sajica
                  Hypsophrys nicaraguensis

                  SA

                  Pterophyllum altum

                  < 2124L >

                  Kommentar

                  • irwin_fletch
                    Användare
                    • april 2010
                    • 306

                    Ursprungligen postat av RobinH
                    Stök och bök?? Du menar dom roliga intressanta fiskarna med personlighet hoppas jag
                    Det finns gott om tradiga intetsägande fiskar som bara simmar rundor och centralare är inte någon av dom!
                    Hehe, sant Robin. Jag har haft centralare i några år och gillar fiskarna MEN jag gillar att inreda kar med mycket växter och därför har fisk som stökar till det fått stå åt sidan

                    Är ju fel tråd att diskutera detta då jag kommer ha alla emot mig

                    Lösningen på det är ju som alltid att skaffa flera kar! Kan ju säga att jag väljer CA före Malawi alla dagar i veckan i alla fall

                    Kommentar

                    • RobinH
                      Användare
                      • augusti 2008
                      • 2150

                      Ursprungligen postat av irwin_fletch
                      Hehe, sant Robin. Jag har haft centralare i några år och gillar fiskarna MEN jag gillar att inreda kar med mycket växter och därför har fisk som stökar till det fått stå åt sidan

                      Är ju fel tråd att diskutera detta då jag kommer ha alla emot mig

                      Lösningen på det är ju som alltid att skaffa flera kar! Kan ju säga att jag väljer CA före Malawi alla dagar i veckan i alla fall
                      Hehe låter bra
                      CA

                      Kommentar

                      • jinnarparen
                        NCS Medlem
                        • april 2002
                        • 2670

                        Efter ett halvår med malawi så kan jag bara nämna att jag börjar bli orolig för framrutan på mitt kar. Det var fasen vad de sliter på den när de simmar rundor upp/ner/vänster/höger, tror nog att de har slitit av några mm redan.
                        De passar verkligen i de tavelramskar som man har sett uppsatta på väggarna lite här o var, för de använder ju bara de närmsta 5 cm av karet.

                        Men det är ju skönt att man kan se dem i alla fall, inte som när man har CA, de skyfflar ju upp all sand mot framsidan så att man tror att nu ramlar snart karet då vikten blir snedfördelad, o så skall de ju alltid banka på allt o alla så fort det är kärlek på gång.
                        Deras yngelvård skall vi ju inte tala om, rena katastrofen för alla andra fiskar. Inte har de någon ordning på sina små heller utan följer de över hela karet samt förväntar sig att alla andra fiskar skall befinna sig någon annanstans i ... världen..

                        Nä då är det bättre med prinsessor från tanganyikasjön, där är det lugnare. när man tittar på det karet så får man varje gång passa på att stoppa ner fingret i mathålet för att kontrollera så att det verkligen är vatten som man fyllde på sist och inte någon form av gel som stelnar i fast form så att fiskarna inte kan röra sig.

                        Tropheus då, köp en av varje sort o lägg de sen i kopieringsmaskinen, gör en sisådär 20 kopior av varje o släpp ner i karet - det blir billigast så o effekten blir densamma. Då slipper du dessutom att mata dem o får inga problem med soten o annan magsjuka.

                        Dvärgciklider från SA då? inte för en gammal man som mig. när jag är på det avstånd där de syns tydligt så ser jag inte dem då de är för små o när jag är så nära att jag skulle kunna se dem, ja då syns de inte för att det är för suddigt.
                        Dvärgciklider är helt klart för ungdomar med god syn på nära håll.

                        Diskus?, nja jag har upptäckt att de plastlock som vi har till kattmatsburkarna finns i samma kulörer som diskusen. Det är bara att fästa en tråd i locken och sen fästa andra trådändan med en klick silikon på bottnen o vips så har man diskus i alla de färger.
                        Använder man dessutom ståltråd så behöver man ju inte ha vatten i karet ->ingen pump ... hmm, man behöver ju inte ens ha ett kar, sätt locken på väggen istället o kalla det diskus. Ett bra diskuskar skall ju inte ha någon inredning sägs det.
                        Scalarer är för övrigt diskus i svartvitt samt med inbyggda trådar att fästa de på väggen med.

                        hmm, varför raljerade jag nu om allt detta...inte en susning, men nu kan jag lika bra trycka på enter också o få till ett nytt inlägg i denna tråd
                        Åter till CA

                        Det är där jag hör hemma

                        Kommentar

                        • DaRe
                          NCS Medlem
                          • september 2009
                          • 22831

                          Riktigt kul läsning blev det i alla fall! Ingen har allt men alla har något tolkar jag det som. du slipper alltså inte undan med annat än är jorden runt som det finns andra exempel på här på forumet
                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                          ///David
                          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                          Kommentar

                          • Banderad
                            Användare
                            • februari 2006
                            • 3479

                            Några bilder från gårdagen:

                            1. Cichlasoma salvini "Red Nototun" Par
                            2. Cichlasoma salvini "Red Nototun" hane
                            3. Vieja bifasciata "Rio Chacamax"

                            /Jocke

                            Kommentar

                            • Tisse89
                              Användare
                              • januari 2011
                              • 330

                              Jädrans vad röda salvinin är! Ska bli skoj och se när de har blivit vuxna!


                              MVH Christofer
                              CA

                              Parachromis loisellei
                              Cryptoheros sajica
                              Hypsophrys nicaraguensis

                              SA

                              Pterophyllum altum

                              < 2124L >

                              Kommentar

                              • Cronan
                                Användare
                                • juli 2008
                                • 907

                                Bifasciatan ser riktigt fin ut Bandrad även salvinina men de andra är en personlig favorit.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...