CA-bilder del 7

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Big_Sal
    Användare
    • maj 2010
    • 315

    Ursprungligen postat av Ove Planstedt
    Fixade till länkinbäddningen, det är bara 8-Zk24LxL10 som ska stå mellan "youtubeklammrarna"
    etade upp ett gammalt inlägg som jag gjort och såg hur det skulle vara men du var snabbare!

    TACK!

    Kommentar

    • Lundensis
      Användare
      • mars 2004
      • 2262

      [QUOTE=Big_Sal;856517]Såg dessa på Jägerzoo i Malmö innan idag. mellan 7-12 cm ungefär. Vad säger experterna? Kan det bli något av dessa? Kanske rentav någon här från forumet som har dragit upp dem?



      Det är jag som fött upp dem, bara att slå till. Har själv sparat tre par och ett, kanske två, av dem har redan lekt och de är riktigt fina i färgerna. De färgar inte ut så bra i butiken.

      Kommentar

      • Big_Sal
        Användare
        • maj 2010
        • 315

        [QUOTE=Lundensis;856532]
        Ursprungligen postat av Big_Sal
        Såg dessa på Jägerzoo i Malmö innan idag. mellan 7-12 cm ungefär. Vad säger experterna? Kan det bli något av dessa? Kanske rentav någon här från forumet som har dragit upp dem?



        Det är jag som fött upp dem, bara att slå till. Har själv sparat tre par och ett, kanske två, av dem har redan lekt och de är riktigt fina i färgerna. De färgar inte ut så bra i butiken.
        m

        Låter Nice... Jag är egentligen mest inne på sa men ska villigt erkänna att jag satt o tittade på dem i 15 min... Får läsa på lite först så får vi se om jag kan erbjuda dem ett bra hem...

        Kommentar

        • Mike_Noren
          Användare
          • februari 2003
          • 2695

          Såg det här och tänkte att det måste postas på Ciklid. Det är video på CA ciklider i deras naturliga miljö.

          Kommentar

          • Ove Planstedt
            NCS Medlem
            • maj 2006
            • 1816

            Ursprungligen postat av Mike_Noren
            Såg det här och tänkte att det måste postas på Ciklid. Det är video på CA ciklider i deras naturliga miljö.
            Mycket bra film, någon som vet var det var för tetror och "mollys" som förekom?

            Kommentar

            • RobinH
              Användare
              • augusti 2008
              • 2150

              Ursprungligen postat av Mike_Noren
              Såg det här och tänkte att det måste postas på Ciklid. Det är video på CA ciklider i deras naturliga miljö.
              Riktigt intressant video,kul du delar med dig!
              CA

              Kommentar

              • Mike_Noren
                Användare
                • februari 2003
                • 2695

                Ursprungligen postat av Ove Planstedt
                Mycket bra film, någon som vet var det var för tetror och "mollys" som förekom?
                Svårt att säga vad tetran var för nåt, gissningsvis var det väl Astyanax men jag tycker alla centralamerikanska tetror ser ut som mellanting mellan Nättetra och Buenos Airestetra... Det är minst tre olika arter med i filmen också.

                Mollyn med den vackra ryggfenan vid 2:37 skulle kunna vara Poecilia gillii eller kanske Liberty Molly, Poecilia salvatoris.

                EDIT: Och nu undrar jag vad 17 det är som växer på den sjunkna stocken vid 7:17. Ser ut som Caulerpa, men det är ju en saltvattensväxt.
                Senast redigerad av Mike_Noren; 27 november 2011, 22:48.

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  Efter att ha spanat på nätet då är jag benägen att hålla med om att det inte är crassilabris då de sorteras in via sina blå läppar hos gemene man. Om det är korrekt vet jag dock ej.
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • Ove Planstedt
                    NCS Medlem
                    • maj 2006
                    • 1816

                    Jag tror att de blåa läpparna är ett kännetäcken som är signifikativt för G.crassilabris.

                    I boken Centralamerikas ciklider av benny B. Larsen och F. Ingemann Hansen.
                    Kan man läsa följande Citat: "Gällock och läppar är blå."

                    De nämner även att grundfärgen på kroppen kan variera från mörkbrunt till rödorange.

                    Kommentar

                    • DaRe
                      NCS Medlem
                      • september 2009
                      • 22831

                      Kolla här för ett par bilder, jag har snackat med fotografen och dessa är säkra identifikationer:
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                      ///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                      Kommentar

                      • Ove Planstedt
                        NCS Medlem
                        • maj 2006
                        • 1816

                        Ursprungligen postat av DaRe
                        Kolla här för ett par bilder, jag har snackat med fotografen och dessa är säkra identifikationer:
                        http://akvariefotografen.dk/Geophagus.htm
                        Ja fotografen är en av författarna till boken jag refererade till, bättre än så kan det nog inte bli

                        Kommentar

                        • Rooster
                          NCS Medlem
                          • november 2009
                          • 473

                          Ursprungligen postat av Mike_Noren
                          Såg det här och tänkte att det måste postas på Ciklid. Det är video på CA ciklider i deras naturliga miljö.
                          Mycket trevlig compilation! Sånt här blir man glad av att se!

                          Kommentar

                          • Rooster
                            NCS Medlem
                            • november 2009
                            • 473

                            såg förresten oxå att det var nån slags "libertymolly". Har själv salvatoris hemma. Den är ju jättelik gillii verkar det som... hur sjutton ser man skillnad på dem?

                            Kommentar

                            • Rooster
                              NCS Medlem
                              • november 2009
                              • 473

                              Ursprungligen postat av Pabbe
                              Det är ett kärt återseende. Hade den arten för mycket länge sedan. Skön kontrast i färgerna mellan fisk och inredning!
                              ja det kan jag tänka. hehe ja vart väl eg. inte tänkt så en nu när du säger det så ja absolut.

                              Kommentar

                              • Rooster
                                NCS Medlem
                                • november 2009
                                • 473

                                Ursprungligen postat av Banderad
                                Lite bilder på några par som går nere i källaren. Dagsfärska bilder.

                                /Jocke
                                Tjusiga firrar Banderad! Ser att du oxå har red eye på dina multispinosus.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...