Vilka sydamerikanska ciklider?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gabbster
    Användare
    • november 2010
    • 40

    #16
    torv funkar jättebra som PH sänkare, och jag rekommenderar ett ha det i en nylonstrumpa gömd bakom en rot någonstans, när jag bodde i uppsala skulle jag använda torv och la det under gruset i akvariet, det var liite meckigare.

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #17
      Det finns torvpellets som man kan lägga i ett filter också tror jag. Jag har en påse av detta men har aldrig använt det. Alla leker och jag tror inte det behövs förmig just nu. pH i karen ligger på ~6.5-7. kH på 5.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • GöranE
        Användare
        • februari 2009
        • 334

        #18
        Du ville ju veta lite om teknik fiskar inredning mm för SA kar.
        Här kommer en beskrivning av mitt helglas 840 l kar!
        Mått: 200 brett, 70 djupt och 60 högt.
        Inredning: BTN slimline på bakväggen och på filterfacken(en i varje ände av karet).
        Red moore rötter som hänger i täckglasen och några mangrove rötter i ena kanten.
        En anubias fastsatt på en rot, en jättevallisnera, lite flytväxter.
        Bottensubstratet är vanlig sandlådesand blandat med Julas blästersand.
        Teknik: Två pumpar en Aquaclear 901 som pumpar 3700 l/h och en Aquaclear 70 som pumpar 1500l/h. I filterfacken sitter 10 cm tjock blå matta som är 20x60cm dvs totalt 24 liter filtermatta.

        Se bild på karet och mer info på:


        Tycker naturligtvis att du skall ha jordätare i ditt nya kar. Sök i artbeskrivningarna..
        Jordätare är det som gäller..

        Kommentar

        • jigsaw
          Användare
          • oktober 2007
          • 134

          #19
          Var får man tag i torv som man kan använda? Jag förmodar att jag inte kan gå bort i blomsterafffären och köpa ett torvblock.
          CSN är en fantastisk informationskälla,bli medlem du också!

          Kommentar

          Arbetssätt...