Forumsbilder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ove Planstedt
    NCS Medlem
    • maj 2006
    • 1816

    Forumsbilder

    Från och med nu så är det möjligt för alla registrerade användare att ladda upp bilder i forumet, max 250 kb/bild, upp till en total summa om 10 Mb = 10 000 kb.

    För NCS medlemmar gäller max 250 kb/bild samt obegränsad totalsumma bytes.
  • TutenStain
    Användare
    • september 2008
    • 168

    #2
    Ett steg i rätt riktning.

    Men är det verkligen nödvändigt att kapa registrerade användare till 10mb?

    Om jag nu skulle registrera mig för NCS så är det ju ändå inte för att jag skulle kunna ladda upp bilder. Alla moderna forum har obegränsat, varför ska ciklid.se vara sämre? Jag har velat posta många bilder men jag vände mig hellre till andra forum istället där det var gratis att lägga upp bilder. Dåligt tycker jag.

    Kommentar

    • Bjorn
      Användare
      • oktober 2009
      • 939

      #3
      En bra ändring! Skulle dock vilja ladda upp lite större bildfiler, så som det är nu så får jag sitta och resiza om dom flera gånger (man vill ju ha en så bra kvalité på sina bilder som möjligt )
      Newbie December 2009
      Malawi: 450 liter
      Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

      Järfälla/Stockholm

      Kommentar

      • Wilhelm
        Användare
        • april 2002
        • 9122

        #4
        Ursprungligen postat av TutenStain
        Ett steg i rätt riktning.

        Men är det verkligen nödvändigt att kapa registrerade användare till 10mb?
        Det blir bra många bilder!
        Jag har laddat upp 3555 Kb (41 st) och tycker att jag laddar upp ganska många bilder.

        Ursprungligen postat av TutenStain
        Alla moderna forum har obegränsat, varför ska ciklid.se vara sämre?
        På Zoopet måste du vara Guldmedlem (225 kr) för att bl.a. kunna ladda upp bilder.
        Senast redigerad av Wilhelm; 03 november 2010, 00:13.
        mvh Wilhelm

        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


        www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

        Kommentar

        • TutenStain
          Användare
          • september 2008
          • 168

          #5
          Ursprungligen postat av Wilhelm
          Det blir bra många bilder!
          Jag har laddat upp 3555 Kb (41 st) och tycker att jag laddar upp ganska många bilder.

          Jag förstår, men vad händer sedan? Ska jag börja ta bort mina gamla bilder bara för att posta nya? Tycker inte riktigt det håller i längden, bra tanke och ett steg i rätt riktning men tyvärr.


          Ursprungligen postat av Wilhelm
          På Zoopet måste du vara Guldmedlem (225 kr) för att bl.a. kunna ladda upp bilder.

          Om jag får uttrycka mig så är det skitdåligt att det ska vara så. Vet inte vem/vart ciklid.se hostas men det kostar inte mycket att fixa extra utrymme. Eller är detta kanske strategiskt genom att få vanliga medlemmar att börja posta bilder och sedan förhoppningsvist få de gå över till NCS?

          Undrar även varför man inte kan lägga upp bilder på typ photobucket/imageshack/egen server och sedan länka hit och få bilden att synas i form av en thumbnail. Varför förbjuda det?

          Är inte "sur" typen men jag tycker detta är fel sätt att agera.
          Senast redigerad av TutenStain; 03 november 2010, 00:42.

          Kommentar

          • Wilhelm
            Användare
            • april 2002
            • 9122

            #6
            Det är billigt att gå med i NCS!
            För 295 kr får du ladda upp hur många bilder som helst.
            Du får 4st nummer per år av en av de bästa akvarietidningar som finns + 1 kalender samt rabatt i 38 affärer i Norden! (Snabba intjänade pengar!)
            mvh Wilhelm

            "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


            www.linkopings-akvarieforening.net/
            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

            Kommentar

            • TutenStain
              Användare
              • september 2008
              • 168

              #7
              Ursprungligen postat av Wilhelm
              Det är billigt att gå med i NCS!
              För 295 kr får du ladda upp hur många bilder som helst.
              Du får 4st nummer per år av en av de bästa akvarietidningar som finns + 1 kalender samt rabatt i 38 affärer i Norden! (Snabba intjänade pengar!)
              Livet är hårt som student

              Är dock något att tänka på
              Senast redigerad av TutenStain; 03 november 2010, 10:51. Anledning: stavfel

              Kommentar

              • Kimmy-
                Användare
                • juni 2010
                • 458

                #8
                Ursprungligen postat av TutenStain


                Undrar även varför man inte kan lägga upp bilder på typ photobucket/imageshack/egen server och sedan länka hit och få bilden att synas i form av en thumbnail. Varför förbjuda det?

                Är inte "sur" typen men jag tycker detta är fel sätt att agera.
                Håller med om ditt förslag, hade varit en bra grej.
                Mvh / Jimmy

                Lokal

                Kommentar

                • kaj.p
                  Användare
                  • april 2002
                  • 2294

                  #9
                  Vet inte det jag Nackdelen är ju att dessa länkar lätt bryts o då saboteras tråden. Jag hade några 100 foton på photobucket som jag sorterade upp i album. Varvid samtliga länkar bröts.
                  Diskussällskapet
                  www.diskusforum.se

                  Kommentar

                  • TutenStain
                    Användare
                    • september 2008
                    • 168

                    #10
                    Ursprungligen postat av kaj.p
                    Vet inte det jag Nackdelen är ju att dessa länkar lätt bryts o då saboteras tråden. Jag hade några 100 foton på photobucket som jag sorterade upp i album. Varvid samtliga länkar bröts.
                    Inget jag har påträffat. Det är lite upp till var och en om man lyckas hålla koll på sina länkar (inget negativt mot dig). Jag tycker dock inte att styrelsen ska bestämma det åt oss.

                    Om det är spam vi är rädda för så är det bara göra så att man bara kan posta bilder/länka bilder med thumbnail efter 1 vecka och 10 posts eller något i den stilen.

                    Kommentar

                    • Ola Svensson
                      Användare
                      • april 2002
                      • 14633

                      #11
                      Ursprungligen postat av Wilhelm
                      Det är billigt att gå med i NCS!
                      För 295 kr får du ladda upp hur många bilder som helst.
                      Du får 4st nummer per år av en av de bästa akvarietidningar som finns + 1 kalender samt rabatt i 38 affärer i Norden! (Snabba intjänade pengar!)
                      Dessutom blir du medlem i en Ciklidförening som jobbar aktivt för ciklidhobbyn genom att driva den här sidan, arrangerar Ciklidstämman, ge ut Ciklidbladet, skriver remissutlåtanden mm. Genom att stödja NCS ger du möjligheten att tillvarata de ideella krafterna som finns inom ciklidhobbyn.
                      Med vänliga hälsningar

                      Ola

                      Kommentar

                      • kaj.p
                        Användare
                        • april 2002
                        • 2294

                        #12
                        Ursprungligen postat av TutenStain
                        Inget jag har påträffat. Det är lite upp till var och en om man lyckas hålla koll på sina länkar (inget negativt mot dig). Jag tycker dock inte att styrelsen ska bestämma det åt oss.

                        Om det är spam vi är rädda för så är det bara göra så att man bara kan posta bilder/länka bilder med thumbnail efter 1 vecka och 10 posts eller något i den stilen.
                        Är det bara några länkar så är det väl inga problem men när det handlar om många då är det inte så lätt. Samtidigt är det väl läsaren som drabbas om trådarna förstörs. Säg att t.ex photobucket blir en betaltjänst hur många stannar kvar där då?
                        Ett annat exempel är en av de större diskussiterna dph. För var man tvungen o länka bilderna nu efter sista uppdateringen försvann denna möjlighet varvid nästan alla bilder försvunnit och det ser ut så här.

                        Detta har med all säkerthet gjort att detta forum kommer o försvinna.
                        Diskussällskapet
                        www.diskusforum.se

                        Kommentar

                        Arbetssätt...