LED Belysning

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• tege
    svarade
    Här finns en till diodsajt.

Vi har funnits på nätet sedan 2005! Här kan du hitta allting som har att göra med LED-belysning, led lampor, spotlights och ledljus! Välkommen till Molectric!

Lämna en kommentar:

• sleepy
    svarade
    Visst blir det nog inte överdrivet mycke ljus, men dessa skall bara vara en "stöd" belysning på ett område vanliga ljusrampen inte kommer komma åt i mitt nästa projekt, ett akvaterrarie

Lämna en kommentar:

• sleepy
    svarade
    Upplyst.se led kostade 3kr med mons o frakt samt motstånd. Max ljusstyrka 17000mcd

Elfa tog 10.6kr utan mons och motstånd. Max ljustyrka 22000mcd

Elfa´s diod är då 30% starkare men tycker inte de ska vara 4 ggr dyrare för de!

Lämna en kommentar:

• Bjorn
    svarade
    Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
    Vad kostade dom där då 100kr för 30st ?
    låter skitbilligt
    Jo men LED till 3kr st så pratar vi om LED som jag lekte med på 80-talet med en ljusstyrka på 0.001-"hoppas det är totalt mörkt så att biltjuven ser att det nästan blinkar rött i framrutan". :-) Gillade dock Elfas LED-tabell.... bra för den som gillar löda (mycket!) och experimentera med vattentätning.... sommaren är lång som tur är... usj om man skulle gå sysslolös!!

Lämna en kommentar:

• cf.akvarielagret
    svarade
    Ursprungligen postat av sleepy
    Har beställt från elfa 30 styck nu hamnar på runt 400kr, men nu när jag gick in på upplyst så hittade jag inprincip samma för en fjärde del av priset!! man skulle kollat där först
    Vad kostade dom där då 100kr för 30st ?
    låter skitbilligt

Lämna en kommentar:

• sleepy
    svarade
    Har beställt från elfa 30 styck nu hamnar på runt 400kr, men nu när jag gick in på upplyst så hittade jag inprincip samma för en fjärde del av priset!! man skulle kollat där först

Lämna en kommentar:

• Engelholm Audio
    svarade
    Ingen som har koll på vad man kan köpa led (ljusdioder?) i lösvikt samt något o montera dem på ?
    Jag handlade från www.led1.com funkar bra.

Lämna en kommentar:

• frasse74
    svarade
    segt att dom va så klena, Jag söker just nu en led list me kraft som 1-2 ljusrör. behöver vara litet samt inte bli varm. Så de måste vara led! Dock vill jag inte flaxa iväg med allt för mycke pengar. Löder de hällre själv isånnfall!

Någon som vet någon sida där man kan köpa delar till att bygga sitt eget till rimligt pris ?

Lämna en kommentar:

• Wilhelm
    svarade
    Kolla elfa , där finns det lysdioder i "lösvikt"

Lämna en kommentar:

• sleepy
    svarade
    Ingen som har koll på vad man kan köpa led (ljusdioder?) i lösvikt samt något o montera dem på ?
    Senast redigerad av sleepy; 25 June 2010, 13:16.

Lämna en kommentar:

• sleepy
    svarade
    segt att dom va så klena, Jag söker just nu en led list me kraft som 1-2 ljusrör. behöver vara litet samt inte bli varm. Så de måste vara led! Dock vill jag inte flaxa iväg med allt för mycke pengar. Löder de hällre själv isånnfall!

Någon som vet någon sida där man kan köpa delar till att bygga sitt eget till rimligt pris ?

Lämna en kommentar:

• Barracudan
    svarade
    Här kommer dagens test, den är för utomhusbruk (dock ej dränkbar) endast 3w

Fick inte till någon bra bild när den är på akvariet, då det var för ljust i rummet.

Den verkar dock vara för svag. När ljusrören är tända märks den knappt. Dock är den fräck som kvällsbelysning. Ett pluss är att den är snygg också, och går lätt att montera på tex väggen bakom/vid sidorna av akvariet.

Båda mina akvarier är 65 cm höga, kanske fungerar bättre på lägre akvarier.

Nä, det blir till att testa 35 - 40 wattarna nästa gång.

Lämna en kommentar:

• Engelholm Audio
    svarade
    ArtikelNr:
    400334
    Spänning/ström in:
    24V, parallellkopplas
    Effekt:
    40W
    Ljusstyrka:
    1870 lm

Färg LED:
    Kallvit
    Färg hus/hållare:
    Aluminium
    Spridningsvinkel:
    25°
    Dimension:
    Ø205mm

Lämna en kommentar:

• Barracudan
    svarade
    "Rampen" jag fick nu var för ett par konsertbiljetter

Sunne trädgårdsspot visste han inte säkert, men höftade 2.500 kr på telefonen.

Rampen jag fick igår la jag på ett mindre akvarium. Ljuset räcker absolut inte som enda ljuskälla, men blir grymmt bra som ett "solflimmer" och kvällsbelysning. Om man inte har växter är det ju även energisnålt att ha på när man inte är hemma.

Lämna en kommentar:

• BC_minded
    Gäst svarade
    detta är en stor del av utrustningen ... cool!

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...