Här finns en till diodsajt.
LED Belysning
Kollaps
X
-
Visst blir det nog inte överdrivet mycke ljus, men dessa skall bara vara en "stöd" belysning på ett område vanliga ljusrampen inte kommer komma åt i mitt nästa projekt, ett akvaterrarieLämna en kommentar:
-
Jo men LED till 3kr st så pratar vi om LED som jag lekte med på 80-talet med en ljusstyrka på 0.001-"hoppas det är totalt mörkt så att biltjuven ser att det nästan blinkar rött i framrutan". :-) Gillade dock Elfas LED-tabell.... bra för den som gillar löda (mycket!) och experimentera med vattentätning.... sommaren är lång som tur är... usj om man skulle gå sysslolös!!Lämna en kommentar:
-
-
Har beställt från elfa 30 styck nu hamnar på runt 400kr, men nu när jag gick in på upplyst så hittade jag inprincip samma för en fjärde del av priset!! man skulle kollat där förstLämna en kommentar:
-
-
segt att dom va så klena, Jag söker just nu en led list me kraft som 1-2 ljusrör. behöver vara litet samt inte bli varm. Så de måste vara led! Dock vill jag inte flaxa iväg med allt för mycke pengar. Löder de hällre själv isånnfall!
Någon som vet någon sida där man kan köpa delar till att bygga sitt eget till rimligt pris ?Lämna en kommentar:
-
Kolla elfa , där finns det lysdioder i "lösvikt"
Lämna en kommentar:
-
segt att dom va så klena, Jag söker just nu en led list me kraft som 1-2 ljusrör. behöver vara litet samt inte bli varm. Så de måste vara led! Dock vill jag inte flaxa iväg med allt för mycke pengar. Löder de hällre själv isånnfall!
Någon som vet någon sida där man kan köpa delar till att bygga sitt eget till rimligt pris ?Lämna en kommentar:
-
Här kommer dagens test, den är för utomhusbruk (dock ej dränkbar) endast 3w
Fick inte till någon bra bild när den är på akvariet, då det var för ljust i rummet.
Den verkar dock vara för svag. När ljusrören är tända märks den knappt. Dock är den fräck som kvällsbelysning. Ett pluss är att den är snygg också, och går lätt att montera på tex väggen bakom/vid sidorna av akvariet.
Båda mina akvarier är 65 cm höga, kanske fungerar bättre på lägre akvarier.
Nä, det blir till att testa 35 - 40 wattarna nästa gång.Lämna en kommentar:
-
ArtikelNr:
400334
Spänning/ström in:
24V, parallellkopplas
Effekt:
40W
Ljusstyrka:
1870 lm
Färg LED:
Kallvit
Färg hus/hållare:
Aluminium
Spridningsvinkel:
25°
Dimension:
Ø205mmLämna en kommentar:
-
"Rampen" jag fick nu var för ett par konsertbiljetter
Sunne trädgårdsspot visste han inte säkert, men höftade 2.500 kr på telefonen.
Rampen jag fick igår la jag på ett mindre akvarium. Ljuset räcker absolut inte som enda ljuskälla, men blir grymmt bra som ett "solflimmer" och kvällsbelysning. Om man inte har växter är det ju även energisnålt att ha på när man inte är hemma.Lämna en kommentar:
-
Gäst svaradedetta är en stor del av utrustningen ... cool!Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: