Akvarieval hjälp snälla!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sarahkarlsson
    Användare
    • mars 2003
    • 43

    #31
    Jag tycker nog i allafall att du ska nog köpa så stort akvarium som du får plats med.
    Jag fick iallafall storhetsvansinne.
    Fick ett 100liters på mars, köpte ett 150liters på maj, köpte 240liters på juli och det var det största jag kunde få plats med då jag hade akvariet brevid databänken.
    När ca en månad hade gått så kändes 240 litet, så ut med databordet och nu har jag 720 liter.
    Köpte tyvärr karet på 240 liter helt nytt med alla tillbehör så det kostade ca 5000.
    Sålde det kanske 3 månader senare och fick 800 för det.
    Bra för den som köpte det...
    Kunde kanske få något mer men jag ville bli av med det.
    Gör inte om detta misstag bara!!!
    När jag började prata med mina arbetskamrater och kompisar så dök det upp väldigt många som råkade ha ett gammalt akvarium ståendes i källaren som man kunde fått billigt eller gratis (TYPISKT!!!)
    Så jag tycker allt att du kan höra dig för eller sätta in en annons eller nåt, för begagnat är ju så mycket billigare.
    Ifall att du tröttnar alltså!!!

    sarah
    sarah

    Kommentar

    • fiskfirren

      #32
      Vet ni ngn bra sida man kan kolla annonser + webbshop?
      Tack!

      Kommentar

      • Mohlin
        Användare
        • maj 2002
        • 139

        #33
        Lila tidningen är alltid ett bra ställe att starta på.
        För dig som ska ha fest har vi sammanställt bra företag för cateringmat i Göteborg. Välj klassiskt, vegetariskt eller mer exotiska alternativ.


        Kommentar

        • fiskfirren

          #34
          Ok, några fler webbsidor + annonser? Vill ha fler!

          Kommentar

          • RON
            Användare
            • januari 2003
            • 39

            #35
            Hej!'

            Vill först bara säga, som de flesta. Köp begagnat och stort.
            Vad gäller sidor, förutom denna ciklid.se, Där jag fick tag på min 540 L burk med allt + bakgrund för 1500:-, så har du blocket.se, zoopet.com



            Kommentar

            • M.A

              #36
              Har du köpt akvarium ännu?

              om inte så tycker jag att du ska fundera på 3 saker....

              1. vad vill du ha för fiskar, och hur mycket utrymme behöver dom.

              2. är jag intresserad av att köpa min akvarium utrustning i bitar var för sig.

              3. är jag mer intresserad av helhets utseendet än storleken på akvariumet.

              ett 240 liters kar tycker jag vore perfekt att starta med, men det är mest beroende på vilka fiskar du vill ha, mitt finaste kar är just nu ett 100 liters med lite växter och rötter i, kanske är det vettigare att börja med ett 240 istället för att starta med ett 500+ liters som kan vara svårt att inreda.

              //Marcus

              Kommentar

              • Rickard
                Användare
                • april 2002
                • 727

                #37
                Varför skulle det vara svårare att inreda ett 540 lit jämnfört med ett 240 lit ?

                Nästan alla som jag känner och har hållit på med akvarium en längre tid ångrar sig när det gäller storleken på sitt första kar. Det var för litet.
                M.v.h.
                Rickard

                Kommentar

                • sillstryparn

                  #38
                  Alla akvarium är roliga akvarium. Oavsett vad som blir ens första akvarium så slutar det alltid med antingen:

                  1. man lägger ner akvaristiken efter en tid

                  2. man forsätter och skaffar fem kar till

                  Och jag menar, börjar man med femtio liter kommer det vara väldigt roligt när man sedan skaffar 300 liter.

                  Sillstryparn 4 prez
                  Sillstryparn

                  Kommentar

                  Arbetssätt...