Akvarieval hjälp snälla!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fiskfirren

    Akvarieval hjälp snälla!

    Hejsan, behöver hjälp med var. Kan säga att jag är nybörjare, ska ha ett sällskapsakvarie med massa olika sorter i..
    Skriv gärna vad ni tycker..
    I Alternativ 1 ingår filter, doppvärmare men inte i 2:an. Vilket är mest prisvärt/snyggast?
    Alt 1:http://www.pwss.nu/product.asp?intProdID=489


    Alt 2:http://www.pwss.nu/product.asp?intProdID=505

  • elof
    Användare
    • maj 2002
    • 225

    #2
    skulle inte vilja säga att något av dom är prisvärt.
    men ettan är helt klart snyggast.

    / Simon

    MVH Simon

    Kommentar

    • Stelin
      Användare
      • december 2002
      • 1339

      #3
      Hej!

      Jag tycker istället att du ska satsa på ett ramakvarie.
      Kostaden blir då för ett 310 liters kar med benställning och dubbelramp 3350kr. Det som tillkommer är filter, doppvärmare samt lysrör.
      Ett bra alternativ till eheim filtrena är dom lite billigare ytterfilterna i Fluval serien. Till ovanstående kar så hade det varit lagom med ett Fluval 404(1300kr inklusive frakt på en web butik på nätet).

      Ett annat bra alternativ är att köpa begagnat.

      Hälsningar-Stefan L.

      //Stefan Lindstedt

      Kommentar

      • fiskfirren

        #4
        Någon mer som tycker nåt?

        Kommentar

        • Ante
          Användare
          • november 2002
          • 571

          #5
          köp så stort du har plats och råd med, det lönar sig på alla vis.
          satsa hellre på att köpa ett stort på en gång även om du kanske inte kan köpa allt på en gång utan måste dela upp det lite, du kommer inte att ångra dig.
          tänk på att beg marknaden är mycket billig.

          Kommentar

          • walle_1
            Användare
            • februari 2003
            • 708

            #6