CA-bilder del 6

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RobinH
    Användare
    • augusti 2008
    • 2150

    P.friedrichstalii hane
    CA

    Kommentar

    • RobinH
      Användare
      • augusti 2008
      • 2150

      P.dovii hona som inte tycker om sin spegelbild i glaset!
      CA

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        Snygg friedrichstalii hanne. Kontrastrik mot bakgrunden!

        Kul detta med aggressionen hos just CA. Hos mina är det Salvinin ännu så länge som är kaxigast och visar upp sig för varandra. Synspila spotet chiapas hannen är lite kaxig mot Carpintis "Rio Escodido" hannen genom att blixtsnabbt växla över till orange panna med svart haka ochlika snabbt försvinner det. Jobbar på att få det på foto.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • jinnarparen
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 2670

          Ursprungligen postat av RobinH
          P.dovii hona som inte tycker om sin spegelbild i glaset!
          mmm, dovii...
          Du har ingen bild på hanen?
          Åter till CA

          Det är där jag hör hemma

          Kommentar

          • RobinH
            Användare
            • augusti 2008
            • 2150

            Ursprungligen postat av DRE
            Snygg friedrichstalii hanne. Kontrastrik mot bakgrunden!

            Kul detta med aggressionen hos just CA. Hos mina är det Salvinin ännu så länge som är kaxigast och visar upp sig för varandra. Synspila spotet chiapas hannen är lite kaxig mot Carpintis "Rio Escodido" hannen genom att blixtsnabbt växla över till orange panna med svart haka ochlika snabbt försvinner det. Jobbar på att få det på foto.
            Hehe Ja Doviin ligger steget före dom flesta andra ciklider när det gäller aggression, släppt i denna honan i mitt 900l kar och efter 10 minuter så stod synspila paret och coatzacoalcos paret och tryckte i ena hörnan.. och denna honan är bara 15cm lång jämfört med viejorna på ca 25cm, men jag tänkte det lugnar sig nog men dagen efter så såg jag bitmärken på dom andra fiskarna samt att dom var livrädda så jag fick flyttade tillbaka henne till ett mindre kar igen!
            CA

            Kommentar

            • RobinH
              Användare
              • augusti 2008
              • 2150

              Ursprungligen postat av jinnarparen
              mmm, dovii...
              Du har ingen bild på hanen?
              mmm Dovii e härliga

              Nä denna honan går själv efter att den andra dovii honan jag har som går med hanen blev väldigt fast besluten om att få bort denna hona...
              Tror inte hon skulle överlevt en dag till om jag inte plockat upp henne så hon har gått själv i 2månader till jag försökte ha henne med viejorna, men det gick inget vidare hehe.
              Har en kull på ca 40st som jag har tänkt spara och se om jag kan få till en liten grupp som växer upp med varandra, så föräldrarna ska bort!
              CA

              Kommentar

              • Cronan
                Användare
                • juli 2008
                • 907

                Var ett tag sen jag bidrog med några bilder men här kommer några iaf. Härliga bilder från samtliga.






                Kommentar

                • Cronan
                  Användare
                  • juli 2008
                  • 907

                  [ATTACH]27603[/ATTACH]

                  [ATTACH]27604[/ATTACH]

                  [ATTACH]27605[/ATTACH]

                  [ATTACH]27606[/ATTACH]

                  Kommentar

                  • Micke Jarhl
                    Användare
                    • april 2002
                    • 2277

                    Snyggt Cronan!!Fina firrar..
                    Micke Jarhl Med akvarium!

                    Kommentar

                    • Cronan
                      Användare
                      • juli 2008
                      • 907

                      Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                      Snyggt Cronan!!Fina firrar..
                      Tack synd att man inte är någon höjdare på att fota dom så man hade kunnat att göra rättvisa

                      Kommentar

                      • danne0301
                        Användare
                        • mars 2010
                        • 70

                        Ursprungligen postat av Cronan
                        Var ett tag sen jag bidrog med några bilder men här kommer några iaf. Härliga bilder från samtliga.


                        [ATTACH]27600[/ATTACH]
                        Vad är detta för en goding?
                        Riktigt sugen på någon parachromis när 540 ska rescapas efter jul
                        540, 222, 54, 54

                        Kommentar

                        • Cronan
                          Användare
                          • juli 2008
                          • 907

                          Ursprungligen postat av danne0301
                          Vad är detta för en goding?
                          Riktigt sugen på någon parachromis när 540 ska rescapas efter jul
                          Parachromis motanaguense ska se om jag inte kan ta en bild på honan i kväll. Köpte paret för någon vecka sen och mitt intryck av det här paret iaf är att dom är betydligt snällare än jaggorna. Men det finns säkert dom som tycker tvärtom. Klart dom flesta ciklider är nog snällare än min Jaguar hane.

                          Kommentar

                          • Cronan
                            Användare
                            • juli 2008
                            • 907

                            Ursprungligen postat av danne0301
                            Vad är detta för en goding?
                            Riktigt sugen på någon parachromis när 540 ska rescapas efter jul
                            Här kommer en bild på honan som utlovat. Pasade på att lägga in en till på min favorit fisk


                            Kommentar

                            • JockeB
                              Användare
                              • maj 2004
                              • 2964

                              Ursprungligen postat av Cronan
                              Parachromis motanaguense ska se om jag inte kan ta en bild på honan i kväll. Köpte paret för någon vecka sen och mitt intryck av det här paret iaf är att dom är betydligt snällare än jaggorna. Men det finns säkert dom som tycker tvärtom. Klart dom flesta ciklider är nog snällare än min Jaguar hane.
                              Släpp ihop dom med Jaggorna Vad går dom med nu? Dom brydde sig aldrig om mindre fisk som dom inte såg som nått hot, förutom om dom var små som mat då Dennna hane avlivade en jaggahane som var ungefär i samma storlek Och det gick snabbt, han slet dessutom av hela underkäken på en Doviihane som var runt 25 cm och alldeles för kaxig, det hann jag heller inte hindra
                              Senast redigerad av JockeB; 13 december 2010, 20:48.
                              Mvh Jocke
                              Centralamerikanska Ciklider!

                              Kommentar

                              • jemtlänningen
                                Användare
                                • maj 2009
                                • 113

                                Ursprungligen postat av Beast
                                Släpp ihop dom med Jaggorna Vad går dom med nu? Dom brydde sig aldrig om mindre fisk som dom inte såg som nått hot, förutom om dom var små som mat då Dennna hane avlivade en jaggahane som var ungefär i samma storlek Och det gick snabbt..
                                Hallå vad händer om man skull stoppa dit dovii med dom två arterna .jag tror iallafall att doviin blir den som överlever.MVH LelleMenar du att redtiger är grymmare än dovii.det trodde jag alldrig.
                                Senast redigerad av jemtlänningen; 13 december 2010, 22:36.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...