CA-bilder del 6

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RobinH
    Användare
    • augusti 2008
    • 2150

    Ursprungligen postat av MikeW
    Grattis Robin! Eftertraktade yngel...!
    Tack får se om det blir något!
    CA

    Kommentar

    • Wilhelm
      Användare
      • april 2002
      • 9122

      Ännu en bedrift av Heiko

      Axel Meyer, Heiko Bleher & companions did research in the crater lakes of Nicaragua in 2007 and found in the Laguna de Apoyeque some very interesting forms o...
      mvh Wilhelm

      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


      www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        Heiko och Axel. Det går bädda in i forumet också. Se till att ni kollar på detta. Det är undervattensfilm mm
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • Micke Jarhl
          Användare
          • april 2002
          • 2277

          Hade en liten uppgörelse här i helgen MIn störste FH runt 10-12cm nu nästan rund hade gett sig katten på att han skulle flytta på min cittrinellum hane(lugnet själv) men aj vad han gick på pumpen han blev fransig i lacken efter uppgörelsen hihi
          Micke Jarhl Med akvarium!

          Kommentar

          • Ola Svensson
            Användare
            • april 2002
            • 14633

            Ursprungligen postat av Micke Jarhl
            Hade en liten uppgörelse här i helgen MIn störste FH runt 10-12cm nu nästan rund hade gett sig katten på att han skulle flytta på min cittrinellum hane(lugnet själv) men aj vad han gick på pumpen han blev fransig i lacken efter uppgörelsen hihi
            Vann citrinellumen trots att han fick det sämre greppet! Imponerande.
            Med vänliga hälsningar

            Ola

            Kommentar

            • Micke Jarhl
              Användare
              • april 2002
              • 2277

              Ursprungligen postat av Ola Svensson
              Vann citrinellumen trots att han fick det sämre greppet! Imponerande.
              Ja FH hade inte en suck men oj vad han slet jobbade han gav inte upp så lätt men munnen är inte vacker nu risk för svamp angrepp nu ...fick även hem fina loisellie från peter i kalmar men de är lite skygga + de försöker ta en grotta nu från jaggorna inte bra hanen är trög fattar nada,men jagga honan är vass riktig bitch hihi..
              Micke Jarhl Med akvarium!

              Kommentar

              • cichlids4fun
                NCS Medlem
                • april 2002
                • 3111

                Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                Ja FH hade inte en suck men oj vad han slet jobbade han gav inte upp så lätt men munnen är inte vacker nu risk för svamp angrepp nu ...fick även hem fina loisellie från peter i kalmar men de är lite skygga + de försöker ta en grotta nu från jaggorna inte bra hanen är trög fattar nada,men jagga honan är vass riktig bitch hihi..
                hur gick det med motaguensen då tar han sig?

                min festae hanne måste ha sörjt ihjäl sig när jag tog bort hans lilla moboffer (motaguensen)som bara var hälften så stor eller så tog honan livet av honom men hon är oxå bara 15cm hannen var 28cm r.i.p. ser skumt ut på bilden nästan som han hade ´"brutit nacken" men honan är pigg och går med sin kull småttingar nu ca 1cm stora
                Mvh
                Peter

                don´t drink water-fish ..... in it!

                Kommentar

                • Micke Jarhl
                  Användare
                  • april 2002
                  • 2277

                  Ursprungligen postat av cichlids4fun
                  hur gick det med motaguensen då tar han sig?

                  min festae hanne måste ha sörjt ihjäl sig när jag tog bort hans lilla moboffer (motaguensen)som bara var hälften så stor eller så tog honan livet av honom men hon är oxå bara 15cm hannen var 28cm r.i.p. ser skumt ut på bilden nästan som han hade ´"brutit nacken" men honan är pigg och går med sin kull småttingar nu ca 1cm stora
                  ja du han levererade du i bedrövligt skick halvt ihjälslagen men han äter bra och han hämtar sig bättre än jag trodde tagit befället över 300L baljan nu så om 1 månad eller 2 kanske så är han nog på banan igen...får se hur man löser det då
                  Micke Jarhl Med akvarium!

                  Kommentar

                  • RobinH
                    Användare
                    • augusti 2008
                    • 2150

                    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                    Hade en liten uppgörelse här i helgen MIn störste FH runt 10-12cm nu nästan rund hade gett sig katten på att han skulle flytta på min cittrinellum hane(lugnet själv) men aj vad han gick på pumpen han blev fransig i lacken efter uppgörelsen hihi
                    Kanon foto Micke, Citrinellum är riktigt tuffa min hane som e ca 15cm satte mitt stora godmanni par på plats efter ett par dagar i karet så jag va tvungen att flytta citrinellumen till ett annat kar...
                    Kul du hittat kameran
                    Skulle vara jäkligt kul att få se ditt kar nu med alla små bestar och jaggorna!
                    CA

                    Kommentar

                    • Wilhelm
                      Användare
                      • april 2002
                      • 9122

                      Ursprungligen postat av cichlids4fun
                      min festae hanne måste ha sörjt ihjäl sig
                      Stackars fisk! RIP!
                      mvh Wilhelm

                      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                      www.linkopings-akvarieforening.net/
                      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                      Kommentar

                      • Micke Jarhl
                        Användare
                        • april 2002
                        • 2277

                        Ursprungligen postat av RobinH
                        Kanon foto Micke, Citrinellum är riktigt tuffa min hane som e ca 15cm satte mitt stora godmanni par på plats efter ett par dagar i karet så jag va tvungen att flytta citrinellumen till ett annat kar...
                        Kul du hittat kameran
                        Skulle vara jäkligt kul att få se ditt kar nu med alla små bestar och jaggorna!
                        vi kanske skulle försöka med en liten höst träff framöver..vi får spånna lite se om vi kan få till en helg? Aldrig varit hos dig heller ännu har lite ta igen hehe..Ungarna lånade min kamera med tillbehör och då försvann sladden till datorn tog några dagar+svordomar innan jag fann den igen därav en paus med bilder hehe..men nu har jag några på lager kommer fler ikväll...
                        Senast redigerad av Micke Jarhl; 03 september 2010, 04:29.
                        Micke Jarhl Med akvarium!

                        Kommentar

                        • Micke Jarhl
                          Användare
                          • april 2002
                          • 2277

                          lovade ju fler bilder hehe.. här kommer några till först jagga honans skador loisellie hanen tog över grottan eller reviret dock inte fått honom på bild ännu vet ej hans skador för mörkt, kommer väl ut när han blir hungrig ..jagga hanen trög och ointresserad av det reviret.. bilderna talar för sig själv kan tillägga att det vart mitt i maten på alla bilderna inte helt lyckat men men...
                          Senast redigerad av Micke Jarhl; 03 september 2010, 19:55.
                          Micke Jarhl Med akvarium!

                          Kommentar

                          • Micke Jarhl
                            Användare
                            • april 2002
                            • 2277

                            kommer 4 st till håll tillgodo hehe..
                            Micke Jarhl Med akvarium!

                            Kommentar

                            • RobinH
                              Användare
                              • augusti 2008
                              • 2150

                              Härliga foto Micke..
                              man ser spår efter tydlig mun kamp på jagga honan iaf. hur stora e loiselleina du fått hem?
                              CA

                              Kommentar

                              • RobinH
                                Användare
                                • augusti 2008
                                • 2150

                                Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                                vi kanske skulle försöka med en liten höst träff framöver..vi får spånna lite se om vi kan få till en helg? Aldrig varit hos dig heller ännu har lite ta igen hehe..Ungarna lånade min kamera med tillbehör och då försvann sladden till datorn tog några dagar+svordomar innan jag fann den igen därav en paus med bilder hehe..men nu har jag några på lager kommer fler ikväll...
                                Ja vi får ta en runda i höst och köra runt och kolla hos varandra!
                                CA

                                Kommentar

                                Arbetssätt...