CA-bilder del 6

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Cronan
    svarade
    Ursprungligen postat av DRE
    Mitt nya 720 CA kar med ett par zebraciklider.

Framtiden får utvisa vad som mer ska i. Det ser rätt skönt ut med bara detta par.

Det går lite ströfisk som blivit över från barnens akvarium också, men det får man bortse ifrån.

Två av lysrören är väldigt gula och växten i mitten ska senare bort men är grön egentligen
    Väldigt trevligt kar.

Lämna en kommentar:

• jinnarparen
    svarade

Framtiden får utvisa vad som mer ska i. Det ser rätt skönt ut med bara detta par.

Det går lite ströfisk som blivit över från barnens akvarium också, men det får man bortse ifrån.

Två av lysrören är väldigt gula och växten i mitten ska senare bort men är grön egentligen
    Väldigt fint akvarium!!

Skall bli spännande att följa hur det utvecklas om du håller dig till sebraciklider.
    Efter ett tag så lär du ha sebraciklidyngel och när dessa sen vuxit upp och det blir fler par i karet, det är då det roliga börjar.
    Du kommer att ha många intressanta/roliga timmar framför det karet när du har ett gäng sebraciklider som hela tiden vill bli fler.

Lämna en kommentar:

• Banderad
    svarade

Undrar hur många Sebraciklider du kommer att ha om ett år om du låter paret gå kvar i det karet utan andra ciklider...

/Jocke

Lämna en kommentar:

• jemtlänningen
    svarade

Tjen det vart ca i alla fall snyggt MVH Lelle

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    Ursprungligen postat av RobinH
    Honan e ju riktigt grann micke..
    tackar Robin även Cronan hehe..ska försöka få till en bild på den nya hanen åxo han är större en den förra och betydligt lugnare iaf hittillls...

Lämna en kommentar:

• RobinH
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
    hittade 2 bilder på mina freddie honan överst mindre bra på hanen kanske men det får duga hehe..
    Honan e ju riktigt grann micke..

Lämna en kommentar:

• RobinH
    svarade
    Ursprungligen postat av Cronan
    Hur är dom i tempramentet Robin är väldigt sugen på ett par själv? Och dina bilder gör inte suget mindre.
    Jag tror tempramentet skiljer sig en del, Jag har haft ett par tidigare och dom var mycket aggresivare än detta paret som e lugnet själv och dessa håller ihop väldigt stabilt, dom har lekt 3gånger nu och jag har inte sett någon aggresivitet paret emellan medans dom andra jag hade så fort leken var över så försökte hanen ta kål på honan.

Lämna en kommentar:

• RobinH
    svarade
    Ursprungligen postat av ciklidkrille
    Riktigt fina fiskar robinH!
    Tack krille!

Lämna en kommentar:

• Cronan
    svarade
    Härliga fiskar Micke.

Lämna en kommentar:

• Cronan
    svarade
    Ursprungligen postat av jinnarparen
    30 cm, det var som tusan. Jag har också haft mina ett tag så det är nog kullsyskon. Men det är inte mer än 16-17 cm. Fast de ynglar av sig värre kaniner, det enda de tänker på är sex...
    Tror min hona ligger runt 20 cm hanen försökte jag mäta när jag flyttade ut han från köket förra veckan och c.a 28-29 cm var han. Han är en jäkel på att käka förutom jaguarerna är det ingen av mina fiskar som kan mäta sig med han i mängd mat man kan få ner. Tyvär så är det lek på gång nu igen dom blir så tråkiga i färgerna i när dom har lekdräkt.

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    freddies

hittade 2 bilder på mina freddie honan överst mindre bra på hanen kanske men det får duga hehe..

Lämna en kommentar:

• jinnarparen
    svarade
    Ursprungligen postat av Cronan
    Härliga bilder Jocke blir nog så att jag skaffar ett Texas par till helt klart en favorit. Men den här gången blir det inte samma kar som jaggorna. Passar på att lägga in två bilder på V.fenestrata hanen som jag köpte av dig för drygt ett år sen. Tror att han var runt 5-6 cm då nu börjar han närma sig 30 cm.
    [ATTACH]26345[/ATTACH]

[ATTACH]26346[/ATTACH]
    30 cm, det var som tusan. Jag har också haft mina ett tag så det är nog kullsyskon. Men det är inte mer än 16-17 cm. Fast de ynglar av sig värre kaniner, det enda de tänker på är sex...

Lämna en kommentar:

• Cronan
    svarade
    Härliga bilder Jocke blir nog så att jag skaffar ett Texas par till helt klart en favorit. Men den här gången blir det inte samma kar som jaggorna. Passar på att lägga in två bilder på V.fenestrata hanen som jag köpte av dig för drygt ett år sen. Tror att han var runt 5-6 cm då nu börjar han närma sig 30 cm.

Lämna en kommentar:

• Cronan
    svarade
    Ursprungligen postat av RobinH
    P.friedrichstalii

Min freddie hona är väldigt konstigt utfärgad, inga ränder bara några svarta fläckar!
    Hon varierar mycket i färgen oxå, när hon tänder till blir hon riktigt gul och mycket av dom svarta fläckarna försvinner..
    Hur är dom i tempramentet Robin är väldigt sugen på ett par själv? Och dina bilder gör inte suget mindre.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...