CA-bilder del 6

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Det är på planeringsstadiet och det beror lite på jag kan lyckas övertala frugan att behålla ett 430L. Men jag lutar åt att det blir Guianacara Geayi + Satanopercor och kanske lite till SA. Om jag behåller 430 så blir det nog CA istället.


    Jamtland jamtland jamt o standut
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • jinnarparen
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 2670

      Ursprungligen postat av Beast
      Kalasbilder Jinnarparen Hur går det för Umbeen, inga yngel på g?
      På g är de väl....men det går j-vligt långsamt.
      Den nya honan har acklimatiserat sig i karet, är inte lika rädd längre.
      Men hon äter inte det som erbjuds.
      Så hon får svälta tills dess att det passar, jag har ingen anledning att byta mat.
      Ger henne några veckor till, sen får den gamla honan komma tillbaka.
      Åter till CA

      Det är där jag hör hemma

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        Hej allihop

        Kan ni inte försöka att lägga ut mer på forumet dvs. splittra tråden så att det blir mer aktivitet? Ni bör helst endast diskutera bilder här.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • RobinH
          Användare
          • augusti 2008
          • 2150

          Godmani par..

          Dom har grävt och putsat stenar nu i en vecka, verkar vara lite sega hehe!
          Honan har blivit betydligt tuffare mot hanen oxå kan se på ett foto att han har lite skrap sår på sidan, men jag håller tummarna att det ska bli lek snart


          1.Paret
          2.Hanen
          3.Hanen
          4.Honan
          Senast redigerad av RobinH; 28 augusti 2010, 00:17.
          CA

          Kommentar

          • Rivulatus
            Användare
            • december 2002
            • 811

            Ursprungligen postat av RobinH
            Godmani par..

            Dom har grävt och putsat stenar nu i en vecka, verkar vara lite sega hehe!
            Honan har blivit betydligt tuffare mot hanen oxå kan se på ett foto att han har lite skrap sår på sidan, men jag håller tummarna att det ska bli lek snart


            1.Paret
            2.Hanen
            3.Hanen
            4.Honan
            Dom är supersnygga, gillar verkligen den roströda färgen! Dra gärna upp lite yngel om du lyckas med en lek. Bon chance
            SA:

            Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
            Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

            Kommentar

            • HåE
              Användare
              • september 2007
              • 1525

              Ursprungligen postat av RobinH
              Godmani par..

              Dom har grävt och putsat stenar nu i en vecka, verkar vara lite sega hehe!
              Honan har blivit betydligt tuffare mot hanen oxå kan se på ett foto att han har lite skrap sår på sidan, men jag håller tummarna att det ska bli lek snart


              1.Paret
              2.Hanen
              3.Hanen
              4.Honan
              Störtsköna firrar! Akvariumet ser också läckert ut. Du har inga bilder på karet?
              När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

              Kommentar

              • RobinH
                Användare
                • augusti 2008
                • 2150

                Ursprungligen postat av Rivulatus
                Dom är supersnygga, gillar verkligen den roströda färgen! Dra gärna upp lite yngel om du lyckas med en lek. Bon chance

                Ja självklart drar jag upp yngel om det blir något, får hålla tummarna!
                Senast redigerad av RobinH; 28 augusti 2010, 11:01.
                CA

                Kommentar

                • RobinH
                  Användare
                  • augusti 2008
                  • 2150

                  Ursprungligen postat av HåE
                  Störtsköna firrar! Akvariumet ser också läckert ut. Du har inga bilder på karet?

                  Tack HåE.. här finns några foto på karet.
                  Köpte ett nytt kar för ett par dagar sedan:D Efter mycket övertalning gick sambon med på att jag köpte ett 900L aqualine med måtten 200cm långt 75cm brett 60cm högt för att ha i vardgsrummet Hel Back to nature bakgrund på bakrutan + 12st moduler Blå filtermatta i hela bakgrunden + en filter modul totalt ca 4500L/H
                  CA

                  Kommentar

                  • jemtlänningen
                    Användare
                    • maj 2009
                    • 113

                    Ursprungligen postat av RobinH
                    Tack HåE.. här finns några foto på karet.
                    http://www.ciklid.org/forum/showthre...highlight=900l
                    Tjena Robin H Hur många akvarier har du?? Vart får man tag i godmanni?

                    Kommentar

                    • RobinH
                      Användare
                      • augusti 2008
                      • 2150

                      Ursprungligen postat av jemtlänningen
                      Tjena Robin H Hur många akvarier har du?? Vart får man tag i godmanni?
                      Hallå.

                      jag har 5 kar igång just nu!
                      ja du godmani får man inte tag i här i sverige om inte någon av dom 3 st som har dom vill sälja dom
                      CA

                      Kommentar

                      • jemtlänningen
                        Användare
                        • maj 2009
                        • 113

                        Ursprungligen postat av RobinH
                        Hallå.

                        jag har 5 kar igång just nu!
                        ja du godmani får man inte tag i här i sverige om inte någon av dom 3 st som har dom vill sälja dom
                        Hållå där vilka har dom förutom du och har någon av er yngel vill gärna ha tag på några för dom är väldigt fina.vet du ifall beast har några kvar? Kan man ha synspillum tilsammans med dom. Kan man blanda in fler arter tilsammans med dom. MVH LELLE
                        Senast redigerad av jemtlänningen; 29 augusti 2010, 08:55.

                        Kommentar

                        • Cronan
                          Användare
                          • juli 2008
                          • 907

                          Ursprungligen postat av jemtlänningen
                          Hållå där vilka har dom förutom du och har någon av er yngel vill gärna ha tag på några för dom är väldigt fina.vet du ifall beast har några kvar? Kan man ha synspillum tilsammans med dom. Kan man blanda in fler arter tilsammans med dom. MVH LELLE
                          Finns en som vill sälja ett par godmani på köp&sälj ligger under rubriken ca-seljes. Bara att slå till.

                          Kommentar

                          • jemtlänningen
                            Användare
                            • maj 2009
                            • 113

                            Ursprungligen postat av Cronan
                            Finns en som vill sälja ett par godmani på köp&sälj ligger under rubriken ca-seljes. Bara att slå till.
                            Tack för tipset Cronan jag har skickat ett meij till han så vi får se hur det går MVH Lelle

                            Kommentar

                            • RobinH
                              Användare
                              • augusti 2008
                              • 2150

                              Ursprungligen postat av jemtlänningen
                              Hållå där vilka har dom förutom du och har någon av er yngel vill gärna ha tag på några för dom är väldigt fina.vet du ifall beast har några kvar? Kan man ha synspillum tilsammans med dom. Kan man blanda in fler arter tilsammans med dom. MVH LELLE
                              Jag, Beast och salmberg vad jag vet e det som har godmani och ingen har yngel än sålänge om inte beast har lyckats än?

                              Jag har mitt par tillsamans med ett synspila par och det går bra! hur stort kar har du?
                              CA

                              Kommentar

                              • RobinH
                                Användare
                                • augusti 2008
                                • 2150

                                Ursprungligen postat av jemtlänningen
                                Tack för tipset Cronan jag har skickat ett meij till han så vi får se hur det går MVH Lelle
                                Ja det e Henrik giertsen här på forumet som har några till salu, han bor i norge jag har handlat fisk från honom innan!
                                CA

                                Kommentar

                                Arbetssätt...