IAPLC 2010 aquascaping tävling

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • endymion

    #16
    Ursprungligen postat av LN
    Jepp varför inte, det tåls iallafall att tänkas igenom, såg att man hade till 31 maj på sig att få till tävlingsbidraget, en kul grej som ja gillade när man ögnade igenom bedömningarna var att man rankade karets varaktighet/hur länge det varit igång.
    Man borde ju kunna lägga med mina två trådar som referens på hur länge det varit igång.

    Kan Albin komma hit o plåta, o vattnet blir lite klarare, o växterna kan få lite mera drag, o bakgrunden lite ljusare, o lite bättre belysning i karet, o kan ja bara fåtill lite mera tid.

    Det är många o,,,,,,,,
    Vi kan nog rigga upp något. Jag kan ta med ett gäng T5 Ramper, ett kamerastativ men klarheten på vattnet dög väl eller?

    Kommentar

    • Diväteoxid
      Användare
      • februari 2010
      • 20

      #17
      Så ska det låta! Och det finns ju faktiskt ganska gott om tid att leta fram prylar och finputsa akvariet in i minsta detalj. Kom ihåg att inte redigera bilden då det är förbjudet.
      Att beskära bilden är givetvis tillåtet, och att bilden ska vara tagen rakt framifrån är också viktigt.

      Kommentar

      • LN
        Användare
        • december 2004
        • 4744

        #18
        Klarheten går att fixa. I med ett UV i första läget sen köra med innerfiter med packad filtervadd. O det är ju dessutom rätt gott om tid att få drag på växterna.
        Ja jo å det borde gå att dra på sig simbyxorna och skura bakgrunder en helg.
        Har suttit o kollat tidigare bidrag och en del kar har ju inte bliden laddad me 100% växter.
        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

        Kommentar

        • endymion

          #19
          Ursprungligen postat av LN
          Klarheten går att fixa. I med ett UV i första läget sen köra med innerfiter med packad filtervadd. O det är ju dessutom rätt gott om tid att få drag på växterna.
          Ja jo å det borde gå att dra på sig simbyxorna och skura bakgrunder en helg.
          Har suttit o kollat tidigare bidrag och en del kar har ju inte bliden laddad me 100% växter.
          Det ska ju vara lite alger för att se naturligt ut. Vill du låna mitt monster UV-filter får du göra det om du vill.

          Kommentar

          • LN
            Användare
            • december 2004
            • 4744

            #20
            Tack endymion, ja var nere i Teddes lokal ikväll och fick med mig ett 30W UV. Ska koppla in det i helgen o testa med det. Vi får se hur det faller ut.
            Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
            Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

            Kommentar

            Arbetssätt...