Troffetråden 2010

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Johan F
    svarade
    T. Ikola hona

Tog och provade lite andra inställningar på kameran. Lägger med en bild på en Ikola-hona, med hennes härliga öga
    Senast redigerad av Johan F; 07 November 2010, 12:43.

Lämna en kommentar:

• maltandis
    svarade
    Ursprungligen postat av palleh
    Det låter ju lovande=) Funderar lite mellan körsbär eller en Red variant, om den skulle funka?
    Samt ungefär hur många bör man köra? 25-30 är lagom eller?

Tänkte köra ett FX5 som filtration så det kommer bli bra cirkulation och filtration=)
    Tror att de röda brukar bli lite större än blackvarianterna, de röda hos oss är även lite mer aggro än de svarta.
    Så bulu point körsbär vore nog bra, men de kan funka med rödingar oxå.

Lämna en kommentar:

• palleh
    svarade
    Ursprungligen postat av maltandis
    De funkar, finns de på forumet som håller 25-30 vuxna i 200 liters 100x50x40. Det kanske inte ser så skoj ut (packade sillar) men det går. Du har ju ett längre kar och mer bottenyta så det kommer att bli skitbra:-)

Jag skulle nog valt en blackvariant och kört en massa sten i och låta dom gå där och föröka sig. Kanske fiska upp ett gäng var tredje månad och sälja iväg till andra nördar.
    Det låter ju lovande=) Funderar lite mellan körsbär eller en Red variant, om den skulle funka?
    Samt ungefär hur många bör man köra? 25-30 är lagom eller?

Tänkte köra ett FX5 som filtration så det kommer bli bra cirkulation och filtration=)

Lämna en kommentar:

• maltandis
    svarade
    Ursprungligen postat av palleh
    Tänkte kolla med er här om troffar skulle funka i ett 250 liters kar med måtten: 120*60*35 (L*D*H)? och isåfall vilka?
    De funkar, finns de på forumet som håller 25-30 vuxna i 200 liters 100x50x40. Det kanske inte ser så skoj ut (packade sillar) men det går. Du har ju ett längre kar och mer bottenyta så det kommer att bli skitbra:-)

Jag skulle nog valt en blackvariant och kört en massa sten i och låta dom gå där och föröka sig. Kanske fiska upp ett gäng var tredje månad och sälja iväg till andra nördar.

Lämna en kommentar:

• maltandis
    svarade
    Ursprungligen postat av Barracudan
    Snygga Ilangi och snygg inredning. Hur är det med Ilangin, blir den några yngel, är den så svårlekt som man hört?
    Våra som är ca 1 1/2 år har inte börjat leka ännu. Tror nog att det kommer snart, de går kanske lite trångt i 375an. De är ca 8-9 cm

Lämna en kommentar:

• palleh
    svarade
    Tänkte kolla med er här om troffar skulle funka i ett 250 liters kar med måtten: 120*60*35 (L*D*H)? och isåfall vilka?

Lämna en kommentar:

• Barracudan
    svarade
    Snygga Ilangi och snygg inredning. Hur är det med Ilangin, blir den några yngel, är den så svårlekt som man hört?

Lämna en kommentar:

• maltandis
    svarade
    Lite ynglingar oxå, det verkar ju vara en snackis just nu:-)
    De här matas enbart med NLS.

Senast redigerad av maltandis; 04 November 2010, 23:19.

Lämna en kommentar:

• maltandis
    svarade
    Fläskar på med en minut ilangi:

Lämna en kommentar:

• Norrland
    svarade
    Jag ska ta lite bilder pa dom jag dragit up nu sist så kan vi gämföra.
    Tycker att mina ugdjur ar finare än sina päron.

Lämna en kommentar:

• tege
    svarade
    Kanske cirkulationen man ofta har i huvudbaljan kan vara avgörande, om man som jag tycker att dom yngel som får växa upp där istället för i en yngelburk blir bättre.
    Hur har ni det som låter dom gå i uppdragningkar, lika bra cirkulation där?

Lämna en kommentar:

• RobbanG
    svarade
    Ursprungligen postat av Norrland
    Små troffar ska växa långsamt!
    Låt dom beta pa stenar hela dagarna - i bra cirkulation pa vattnet. De blir skit fina då.
    Nu har studerat mina egna yngel och småtroffar lite... Trots att de får sparsamt med mat och växer långsamt tycker jag de är ganska avlånga. Huvudena kanske inte är så små, men kropparna är definitivt inte lika höga som vf.

Lämna en kommentar:

• Norrland
    svarade
    Små troffar ska växa långsamt!
    Låt dom beta pa stenar hela dagarna - i bra cirkulation pa vattnet. De blir skit fina då.

Lämna en kommentar:

• RobbanG
    svarade
    Ursprungligen postat av Johan F
    Vad hände, de växte och blev långa och smala med dålig färg, så numera så matar jag sparsamt och plötsligt så blir det motsatt effekt.
    Kan bara hålla me... men de växer betydligt mer långsamt då.

Jag blir alltid lika förvånad när folk säger att troffar ska vara ca 10 cm efter ett år... å färgerna och formerna är givetvis fantastiska =S !!

Lämna en kommentar:

• RobbanG
    svarade
    Ursprungligen postat av ozric
    Därför SO är svagare pga en sämre start i livet tror jag.

Det kan va möjligt. Beror på var de mellanlandat där emellan?
    Mina sista VF bytte jag med Stiffe. De flesta avkommorna fr mig tror jag går i Norge numer.
    Prakt-exemplar av Nkonde hållr jag fortf som no 2 av alla troffar...
    Vilken är din No 1?

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...