Ok!
Har själv troffar i ett 240L, men dom är mellan 3-6cm, och ska flyttas till ett större akvarium så snart som möjligt!
Det kan ju gå att ha 20st vuxna troffar i ett 240L, men det ställer krav på vatten kvalliten och stor filtervolym. Troligen vattenbyte 2-3 gånger i veckan.
Troffetråden 2010
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
storlek är det på akvariet dom skall gå i? Tror det är bättre att köpa 25-30st ifall någon faller ifrån, så slipper du tillföra nya om gruppen blir för liten.
vad jag har förstått är det lättare att tillsätta fisk innan dom är könsmogna. Och det bör vara enklare att tillsätta nya som är mindre än dom som redan går i akvariet. På så vis stör man inte rangordningen nämnvärt. Har fått många goda råd på detta, det bästa forumet. Ett av de bättre råden är att man skall täcka akvariet helt ett par dagar när man stoppar i Tropheus, så att dom i lugn o ro får vänja sig med det nya akvariet, vattnet och sina fisk kompisar innan dom utsätts för yttre stress.
Det är ett 240L och när jag pratade med akvarium Stockholm så fick jag rådet att en grupp på 20 blir bra till den storlekenLämna en kommentar:
-
Vilken
storlek är det på akvariet dom skall gå i? Tror det är bättre att köpa 25-30st ifall någon faller ifrån, så slipper du tillföra nya om gruppen blir för liten.
vad jag har förstått är det lättare att tillsätta fisk innan dom är könsmogna. Och det bör vara enklare att tillsätta nya som är mindre än dom som redan går i akvariet. På så vis stör man inte rangordningen nämnvärt. Har fått många goda råd på detta, det bästa forumet. Ett av de bättre råden är att man skall täcka akvariet helt ett par dagar när man stoppar i Tropheus, så att dom i lugn o ro får vänja sig med det nya akvariet, vattnet och sina fisk kompisar innan dom utsätts för yttre stress.Lämna en kommentar:
-
-
Snart ska jag köpa min grupp på 20st men jag undrar en sak det står ju att man ska köpa hela gruppen på samma gång och det är jag med på men vad gör man om tex 3st dom av någon anledning kan man inte då köpa 3st nya för dom kanske är någon mindre är den stora gruppen så hur ska man göra?Lämna en kommentar:
-
Snart ska jag köpa min grupp på 20st men jag undrar en sak det står ju att man ska köpa hela gruppen på samma gång och det är jag med på men vad gör man om tex 3st dom av någon anledning kan man inte då köpa 3st nya för dom kanske är någon mindre är den stora gruppen så hur ska man göra?Lämna en kommentar:
-
-
-
-
Kul med lite bilder Peter måste väl själv ner med kameran
Alla burkar fyllda och har inte sett e läcka än
MVH
RogerLämna en kommentar:
-
Fick tokrycket ikväll och slet tag i kameran och drog några bilder, kvaliten e ju inge vidare med dåligt ljus dålig skärpa och skitiga rutor, men det är ju iaf bilderLämna en kommentar:
-
Har en FX5:a som gått runt mina kar så vattnet ska det inte vara nån fara med.
Och det är ingen risk att det blir någon mat över med dessa glupska satar
Nästa projekt är en ramp med t5-rör, men det får som sagt vänta tills ekonomin tillåter det. Hade tänkt det som ett budgetkar, men det spricker nog.... (lite akvariehumor)
Lämna en kommentar:
-
Jc
Ja du verkar ha gjort en bra deal på akvariet om du fick det billigt. Man kan väll lugnt anta att det kommer att gå undan i det akvarietEn stor grupp arga körsbär i 200kmh, blir nog underhållande att titta på
Mata försiktigt i början om det är nystartat för 3 veckor sedan. Men du kanske tog vatten och filter från ett akvarie som varit igång ett tag.
Ser fram emot fler bilder!Lämna en kommentar:
-
Gruppen kommer inom kort att utökas med 10 st OB-yngel från samma vf-grupp som dom jag redan har, samt fyra vuxna VF OB-hannar. Lär bli nice att se dom växa uppSenast redigerad av Jerry_ciklid; 01 June 2010, 19:43.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: