Nytt 275 liters!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FI
    Användare
    • augusti 2002
    • 3743

    #31
    Ursprungligen postat av Wenen
    Men hur är det med ett sådant filter som du har FI (fluval 205) har inte hittat hur stor filter volym och om det är sådana ''fack'' som det finns på eheim eller är det bara filter mattor? Du kan väl bara förklara lite snabbt hur det ser ut o.s.v. Tacksam för snabbt svar (fisk ska inhandlas imorgon).
    Filtervolymen är inte så stor, kommer inte ihåg hur stor men gissningsvis 2 liter eller liknande, jag har haft det igång ett år utan att ha rört det sedan starten så minnet sviker mig lite. Korgar för filtermedia finns, det följde även med lite olika filtermedia, sedan vill jag minnas att det var en gavelsida med filtermatta också, inte helt säker dock. Ett klart bra filter, enkelt att både installera och få igång.
    Fredrik Isaksson
    Bildarkivet

    Kommentar

    • nicson
      Användare
      • januari 2010
      • 639

      #32
      Tjenare Wenen, har det blivit ngt nytt ännu eller kör du på med testpatrullen?
      Hade själv sebraciklid o eldbuk i 250-l för 20 år sedan, det slutade med att jag hade ca 100 sebraciklid/elfenbensciklid i blandade storlekar/generationer. Sebrorna blir ju duktigt aggressiva men någonstans blev fisktätheten så hög att aggressiviteten avtog markant. Inte nativiteten dock...

      Om jag inte tar fel har du ju mjukt vättervatten så hade jag fått drömma hade jag kört på flaggciklider ihop med ett antal dvärgciklider och rödmunstetra. Ingen tetra stimmar så vackert och kompakt som den.
      Den där testpatrullen du har lär dock inte tyna bort i första taget

      Kommentar

      • Wenen
        Användare
        • december 2009
        • 26

        #33
        Hej!

        Haha jo testpatrullen är kvar, men tyvärr så blev en eldbuk sjuk så var tvungen att ''avliva'' den. Men annars så går det suveränt med akvariet sebracikliderna har ynglat av sig men klarade ej att sköta dem när de blev äldre, men ändå ett bra tecken att dem trivs i karet. Men sen så har jag även skaffat en så kallad albino ''påffe'' som går med dem, går hur bra som helst. Verkligen som alla skriver om den att den blir mer personlig, han hoppar upp och äter och nafsar i fingrar m.m. Men nu till den tråkiga nyhet... tror att jag har fått någon svamp eller vita prick i akvariet för både påffen, en eldbuk och en praktbotia har fått som några slags vit aktiga prickar, ser liksom lite luddigt ut och påfågeln har massa på de tunna ''sido fenorna'' så är riktigt orolig att jag ska förlora honom men ska ner till djur affären och kolla upp och höra med han som jobbar där. Om någon har en aning om vad det kan vara svara gärna!

        Mvh Wenen

        Kommentar

        Arbetssätt...