OB, MC och hybridtråden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anna Österman
    Användare
    • mars 2006
    • 282

    Snygg "framifrån-bild". Inte ofta man ser sådant
    Fiskar är vänner-inte mat!

    Kommentar

    • malavi
      Användare
      • december 2008
      • 23

      VF Metriaclima zebra marmelade cat från maison reef

      Kommentar

      • deelay
        Användare
        • september 2002
        • 5394

        Ursprungligen postat av malavi
        VF Metriaclima zebra marmelade cat från maison reef

        http://www.youtube.com/watch?v=pCIV2NyqIEY
        Ser mer ut som en zebra från "Nkhata bay" är du helt säker på fångstplatsen så det inte blivit något missförstånd när du köpt dom?

        Dom e hursomhelst snygga när dom färgar OB zebrorna.
        http://www.aquariumstockholm.se/

        Kommentar

        • malavi
          Användare
          • december 2008
          • 23

          Ursprungligen postat av deelay
          Ser mer ut som en zebra från "Nkhata bay" är du helt säker på fångstplatsen så det inte blivit något missförstånd när du köpt dom?

          Dom e hursomhelst snygga när dom färgar OB zebrorna.
          Den är inte min filmade den på aquarium malawi i onsdags och jo den kommer från maison reef tyvärr var den redan bokad annars så hade jag köpt den direkt

          Kommentar

          • malavi
            Användare
            • december 2008
            • 23

            Laddade upp en till video på honom http://www.youtube.com/watch?v=B25um75PaaA

            Kommentar

            • malavi
              Användare
              • december 2008
              • 23

              F1 Metriaclima zebra MC från Nkhata bay

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • september 2009
                • 22831

                Trevliga filmer nu inlagda direkt i tråden.



                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • Mcat
                  Användare
                  • november 2010
                  • 10

                  Maisoni MC

                  Ursprungligen postat av malavi
                  Den är inte min filmade den på aquarium malawi i onsdags och jo den kommer från maison reef tyvärr var den redan bokad annars så hade jag köpt den direkt
                  Det var jag som köpte fisken och börjar själv tveka till om den kommer från Maisoni Reef. Vad jag vet så finns det inga OB honor vid detta fångsställe och det ska tydligen vara en förutsättning för att det ska bli MC hanar men får väl lita på att exportören inte bluffar, betalade multum för denna.
                  Han går tillsammans med både VF och odlade honor men har inte visat nåt intresse för dom ännu. Den är i alla fall förbaskat snygg.

                  Skulle vara intressant att veta om det verkligen finns OB-honor vid Maisoni Reef, någon som vet?
                  Senast redigerad av Mcat; 24 maj 2011, 18:44. Anledning: Komplettering

                  Kommentar

                  • deelay
                    Användare
                    • september 2002
                    • 5394

                    Ursprungligen postat av Mcat
                    Det var jag som köpte fisken och börjar själv tveka till om den kommer från Maisoni Reef. Vad jag vet så finns det inga OB honor vid detta fångsställe och det ska tydligen vara en förutsättning för att det ska bli MC hanar men får väl lita på att exportören inte bluffar, betalade multum för denna.
                    Han går tillsammans med både VF och odlade honor men har inte visat nåt intresse för dom ännu. Den är i alla fall förbaskat snygg.

                    Skulle vara intressant att veta om det verkligen finns OB-honor vid Maisoni Reef, någon som vet?
                    Jag har aldrig hört talas om det men nu vet ju inte jag allt, jag kollar ganska många fisklistor och har heller aldrig sett någon på någon lista.
                    Jag ska höra mig för lite o se om det finns någon importör eller exportör (från sjön) som hittat eller sett sådana. Det tar nog någon vecka men något besked borde man kunna få.
                    Maila Ad Konings och kolla lite med han ? Det skulle jag göra.
                    http://www.aquariumstockholm.se/

                    Kommentar

                    • Mcat
                      Användare
                      • november 2010
                      • 10

                      Ursprungligen postat av stiffe
                      Här kommer några foton till på den även om detta är fel tråd eftersom detta inte är någon hybrid
                      Har dock två honor till min hane som är ob, så en vacker dag kanske man kan få fram en snygg mc med, även om det bara blivit vanliga yngel än så länge
                      Extremt fina exemplar du har där, möjligtvis några yngel att sälja?

                      Kommentar

                      • stiffe
                        Användare
                        • april 2002
                        • 953

                        Ursprungligen postat av Mcat
                        Extremt fina exemplar du har där, möjligtvis några yngel att sälja?
                        Tackar.....jadå jag har en hel del par på ca 6cm kvar där hanarna börjat bli röda och fina och alla honorna är OB
                        mvh Stefan

                        Kommentar

                        • stiffe
                          Användare
                          • april 2002
                          • 953

                          Har dratt upp några kullar på mina OB Trewavasae Thumbi west nu och här är några av hanarna som känner mig nöjd med.
                          mvh Stefan

                          Kommentar

                          • maltandis
                            Användare
                            • oktober 2003
                            • 1567

                            Fina näbbisar i alla kulörer
                            Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                            Kommentar

                            • deelay
                              Användare
                              • september 2002
                              • 5394

                              Tänkte att denna bilden skulle passa bra i den här tråden.
                              http://www.aquariumstockholm.se/

                              Kommentar

                              • RobinH
                                Användare
                                • augusti 2008
                                • 2150

                                Ursprungligen postat av deelay
                                Tänkte att denna bilden skulle passa bra i den här tråden.
                                snygga Niklas!

                                avlar du ob och firefish hybrider? Hur blir avkommorna?
                                CA

                                Kommentar

                                Arbetssätt...