Jordätartråden!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Banderad
    Användare
    • February 2006
    • 3479

    Nu är jag bara jordätarlös några timmar till.... Ikväll dyker förhoppningsvis min nya lilla grupp upp...

    /Jocke
    Senast redigerad av Banderad; 20 April 2010, 14:26.

    Kommentar

    • h0llowman
      Användare
      • April 2010
      • 106

      fastnat för den här sorten av jordätare Guianacara !!! någon som har något att säga om den lille ???? verkar finnas olika inom detta släktet hitade en grymbild på några



      är dom svår att få tag på ???


      peter

      Kommentar

      • Wilhelm
        Användare
        • April 2002
        • 9122

        Jag hade sådana för några år sedan. Mycket trevlig och lättskött.
        mvh Wilhelm

        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


        www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

        Kommentar

        • Banderad
          Användare
          • February 2006
          • 3479

          Ursprungligen postat av Banderad
          Nu är jag bara jordätarlös några timmar till.... Ikväll dyker förhoppningsvis min nya lilla grupp upp...

          /Jocke
          Pratade precis med affärsinnehavaren. Imazo har tydligen gått över på sommartider nu. Levererar bara varannan vecka. Så mina S. leucosticta får helt enkelt vänta en vecka....

          /Jocke

          Kommentar

          • EricH
            Användare
            • July 2009
            • 110

            Ursprungligen postat av Banderad
            Pratade precis med affärsinnehavaren. Imazo har tydligen gått över på sommartider nu. Levererar bara varannan vecka. Så mina S. leucosticta får helt enkelt vänta en vecka....

            /Jocke
            Nee vad surt! Synd att du inte bor närmare, då kunde vi kikat med kompisen som jobbar där om det inte gått att lösa. Men den som väntar på nåt gott.. Haha ne fy fan va dålig

            Kommentar

            • Banderad
              Användare
              • February 2006
              • 3479

              Ursprungligen postat av EricH
              Nee vad surt! Synd att du inte bor närmare, då kunde vi kikat med kompisen som jobbar där om det inte gått att lösa. Men den som väntar på nåt gott.. Haha ne fy fan va dålig
              Ingen katastrof. Tänkte att jag köper några corydoras och tetror som får gå in karet lite så länge.

              /Jocke

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • September 2009
                • 22831

                Ursprungligen postat av h0llowman
                fastnat för den här sorten av jordätare Guianacara !!! någon som har något att säga om den lille ???? verkar finnas olika inom detta släktet hitade en grymbild på några

                är dom svår att få tag på ???
                peter

                Jag har ett lekpar och håller nu på och drar upp lite yngel. Jag har för närvarande 62 st som är 14 mm stora äter artemia för fullt. Jag kommer att sortera bort de som inte ser perfekta ut, men annars är de till salu när de blir lite större. Filmen nedan är på min hona med de yngel jag nu drar upp. Jag tror jag har en geayi, men den var namngiven som owroewefi.



                /David
                Senast redigerad av DaRe; 20 April 2010, 18:10.
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • September 2009
                  • 22831

                  Ursprungligen postat av h0llowman, et al.
                  olika inlägg
                  Jag upplever inga problem med växter och jordätare lägg lite sten runt rötterna så plockar de inte bort sanden från rötterna.

                  På Zoopet rekommenderas ganska små kar till satanopercor eller snarae det anges att det går att ha ned till 350 liter, men då bör det ändå gå med ett 200 liters ett bra tag, även om det inte är det bästa.

                  För gymnogeophagus så har jag läst att många fått lek utan problem trots att de inte gått ned till lägre än 19-20 grader under vinterhalvåret. Detta har gällt balzani och andra arter. Dock är det lurigare att blanda med andra jordätare som vill ha varmt.
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • h0llowman
                    Användare
                    • April 2010
                    • 106

                    Ursprungligen postat av DRE
                    Jag har ett lekpar och håller nu på och drar upp lite yngel. Jag har för närvarande 62 st som är 14 mm stora äter artemia för fullt. Jag kommer att sortera bort de som inte ser perfekta ut, men annars är de till salu när de blir lite större. Filmen nedan är på min hona med de yngel jag nu drar upp. Jag tror jag har en geayi, men den var namngiven som owroewefi.



                    /David
                    grymt fin ciklid jag är helt klart intresserad av att boka ett gäng av dig =)..

                    Kommentar

                    • FrePGun
                      Användare
                      • March 2009
                      • 2410

                      Har gjort om lite hos mina Jordätare, blivit lite mer djungel!!!

                      Trots att jag planterat mer, så är det faktiskt MYCKET mer "öppen" botten yta, detta pga av att jag har gjort så att dom kan simma under alla rötter, är nog särskilt nöjd med högra Anubias landskapet, svårt att se på bilderna men har lyckat få till så att de ser ut lite som ett nedfallet träd som ligger längs med botten sen har jag tryckt på anubias av alla storlekar, min fantom tetror stormtrivs där.

                      För övrigt har det tillkommit 1+1 Apisto Macmasteri samt 1+3 Apisto Cacatuoides lite räkor samt en dvärgkulfisk hehe.

                      Har även börjat tillföra Co2 till detta kar istället för det lilla växtkaret jag hade innan.

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • September 2009
                        • 22831

                        Ursprungligen postat av h0llowman
                        grymt fin ciklid jag är helt klart intresserad av att boka ett gäng av dig =)..
                        Visst jag är helt sålda på dem i alla fall, men du har ju enbit att åka om inte annat. Vi kanske får ordna med en jordätarträff hos någon med många burkar?!?
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • DaRe
                          NCS Medlem
                          • September 2009
                          • 22831

                          Ursprungligen postat av JosephineFredrik
                          Har gjort om lite hos mina Jordätare, blivit lite mer djungel!!!

                          Trots att jag planterat mer, så är det faktiskt MYCKET mer "öppen" botten yta, detta pga av att jag har gjort så att dom kan simma under alla rötter, är nog särskilt nöjd med högra Anubias landskapet, svårt att se på bilderna men har lyckat få till så att de ser ut lite som ett nedfallet träd som ligger längs med botten sen har jag tryckt på anubias av alla storlekar, min fantom tetror stormtrivs där.

                          För övrigt har det tillkommit 1+1 Apisto Macmasteri samt 1+3 Apisto Cacatuoides lite räkor samt en dvärgkulfisk hehe.

                          Har även börjat tillföra Co2 till detta kar istället för det lilla växtkaret jag hade innan.
                          En riktig makeover! Det ser riktigt snyggt ut! Blir kul att höra hur det går med dina apistos tillsammans med jordätarna. Är själv sugen att prova hongloi.
                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                          ///David
                          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                          Kommentar

                          • h0llowman
                            Användare
                            • April 2010
                            • 106

                            Ursprungligen postat av DRE
                            Visst jag är helt sålda på dem i alla fall, men du har ju enbit att åka om inte annat. Vi kanske får ordna med en jordätarträff hos någon med många burkar?!?
                            jaa det låter ju trevligt inget är för långt att åka för en sån trevlig hobby som vi har .. du får höra av dig när det börja nalkas vet ja =)..

                            Kommentar

                            • DaRe
                              NCS Medlem
                              • September 2009
                              • 22831

                              Jag har nog lite för lite akvarium för att det ska vara värt en resa men men man vet aldrig?
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                              ///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                              Kommentar

                              • h0llowman
                                Användare
                                • April 2010
                                • 106

                                Ursprungligen postat av DRE
                                Jag har nog lite för lite akvarium för att det ska vara värt en resa men men man vet aldrig?
                                hmm nu hänger jag inte med ?? har jag för litet akvarium för den cikliden eller ?? ... inte så att du skulle åka

                                Kommentar

                                Arbetssätt...