FlowerHorn

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke Jarhl
    Användare
    • april 2002
    • 2277

    ja han var små ilsken gav sig aldrig i fighter läxade upp alla mina vejor och pearsei så det stod härliga till..jaggorna fick han problem med dock de kunde försvara sig och gick ihop ,men jag orkade inte se eländet så jag fick lyfta ur honom så lugnade det ner sig igen ett tag men han var ju igång igen senare
    tjurskallig rackare hehe
    Micke Jarhl Med akvarium!

    Kommentar

    • Micke Jarhl
      Användare
      • april 2002
      • 2277

      sen den som är längre ner som Mattias L visar upp har jag åxo haft en tid han var lugnare inte alls lika stridsbenägen
      Micke Jarhl Med akvarium!

      Kommentar

      • Norrland
        Användare
        • december 2009
        • 557

        Ursprungligen postat av anli
        En bild till. Den har lite kort och märklig överkäke tycker jag, har inte tänkt på det tidigare. Är inte så ofta ute i garaget
        Puckeln verkar ju lovande och sen gillar fläsket under gälarna.
        Får den len rejäl kropp så blir nog teckningen ok. En fet low class Flowerhorn
        Detta ar inte mycket till FH.
        Betsäll från en etablerad odlare ifran Thailand, Vietnam, eller Taiwan om du vill ha ett snyggt exemplar. Silk eller Red Dragon ar kanon. Men det finns massor av andra varianter som du kanske skulle gilla battre.
        Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          Tycker ni vi borde ha fler varianter av FH i artregistret?
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • RobinH
            Användare
            • augusti 2008
            • 2150

            Ursprungligen postat av DaRe
            Tycker ni vi borde ha fler varianter av FH i artregistret?
            Jag tycker inte vi skulle haft några hybrider alls i artregistret men det är bara min åsikt
            CA

            Kommentar

            • anli
              Användare
              • mars 2003
              • 3740

              Ursprungligen postat av Norrland
              Detta ar inte mycket till FH.
              Betsäll från en etablerad odlare ifran Thailand, Vietnam, eller Taiwan om du vill ha ett snyggt exemplar. Silk eller Red Dragon ar kanon. Men det finns massor av andra varianter som du kanske skulle gilla battre.
              Som jag skrev "low class FH" ;-)
              Tanken var i början var nog som du säger, men råkade få denna i knäet av en slump. Hade nog inte orkat importera... lat och inte fullt taggad på hobbyn längre. Egentligen är jag bara ute efter en ersättning/variant till mina Jeff Rapps Trimaculatum/Barred Midas som var de firrar jag gillade bäst.
              Stora och biffiga... att råkar det bli lite mer kulör gör inget.
              En anledning att skaffa ett kar igen kan man säga.
              Anders L

              Kommentar

              • anli
                Användare
                • mars 2003
                • 3740

                Ursprungligen postat av DaRe
                Tycker ni vi borde ha fler varianter av FH i artregistret?
                Nej det räcker väl, det kan ju bli hur många som helst... om nu inte någon medlem lyckas få tag på och driva upp ett superdupertoppexemplar.
                Anders L

                Kommentar

                • anli
                  Användare
                  • mars 2003
                  • 3740



                  Fatboy har växt lite till...
                  Anders L

                  Kommentar

                  • RobinH
                    Användare
                    • augusti 2008
                    • 2150

                    Ursprungligen postat av anli


                    Fatboy har växt lite till...
                    Du får ursäkta men det är ingen vacker skapelse...
                    Den andra hanen som jag tyckte såg bättre ut hur ser han ut nu? Kul du uppdaterar med foto med jämna mellanrum
                    CA

                    Kommentar

                    • Norrland
                      Användare
                      • december 2009
                      • 557

                      Ursprungligen postat av anli
                      Som jag skrev "low class FH" ;-)
                      Tanken var i början var nog som du säger, men råkade få denna i knäet av en slump. Hade nog inte orkat importera... lat och inte fullt taggad på hobbyn längre. Egentligen är jag bara ute efter en ersättning/variant till mina Jeff Rapps Trimaculatum/Barred Midas som var de firrar jag gillade bäst.
                      Stora och biffiga... att råkar det bli lite mer kulör gör inget.
                      En anledning att skaffa ett kar igen kan man säga.
                      Lycka till med att ersätta Trimac's. Helt omöjligt! Nej, vänta en Arapiama skulle fungera.
                      Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

                      Kommentar

                      • anli
                        Användare
                        • mars 2003
                        • 3740

                        Ursprungligen postat av RobinH
                        Du får ursäkta men det är ingen vacker skapelse...
                        Den andra hanen som jag tyckte såg bättre ut hur ser han ut nu? Kul du uppdaterar med foto med jämna mellanrum
                        Nej nej nej... den andra ser helt knäpp ut! Ingen kropp alls och ful teckning. Som en jäkla Malawiguppy typ :-D
                        Vete tusan varför den ser så konstig ut... kanske kommer ur garderoben om han fick vara för sig själv.

                        Vad ni än säger så tror jag på Fatboy (har inget val kanske ;-))... han kommer blir stor och fet. Och med lite tur en schysst personlighet.
                        Anders L

                        Kommentar

                        • anli
                          Användare
                          • mars 2003
                          • 3740

                          Ursprungligen postat av Norrland
                          Lycka till med att ersätta Trimac's. Helt omöjligt! Nej, vänta en Arapiama skulle fungera.
                          Vi får se. Att ersätta Trisse och lillTrisse är nog svårt (snyft). Men en underdog som detta kanske överarskar om ett par år.
                          Anders L

                          Kommentar

                          • RobinH
                            Användare
                            • augusti 2008
                            • 2150

                            Ursprungligen postat av anli
                            Nej nej nej... den andra ser helt knäpp ut! Ingen kropp alls och ful teckning. Som en jäkla Malawiguppy typ :-D
                            Vete tusan varför den ser så konstig ut... kanske kommer ur garderoben om han fick vara för sig själv.

                            Vad ni än säger så tror jag på Fatboy (har inget val kanske ;-))... han kommer blir stor och fet. Och med lite tur en schysst personlighet.
                            Ja huvudsaken är ju att du gillar honom.. Lycka till
                            CA

                            Kommentar

                            • anli
                              Användare
                              • mars 2003
                              • 3740

                              Det har hänt lite... den fula underdoggen åt frenetiskt smyg och växte om den andre dominante hanen. Plötsligt så blev rollerna omvända och det blev rejält med stryk. Av barmhärtighetsskäl så fick en gå till den långa vilan.
                              Den rosa fulingen är nu kung med sin lilla hona


                              Nåt kilo till sen kanske det kan vara nåt att ha.
                              Anders L

                              Kommentar

                              • Micke Jarhl
                                Användare
                                • april 2002
                                • 2277

                                Hänt en del riktigt fin.. hur länge har du haft dom nu
                                hämtat sig fint !!
                                Micke Jarhl Med akvarium!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...