FlowerHorn

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zebracikliden
    Användare
    • november 2007
    • 40

    #76
    FH Thai Silk

    Tänkte bara visa hur fint min FH utvecklar sig, men är man ensam i ett 720 och med god aptit så finns väl goda förutsättningar iallafall
    "Life isn´t like a box of chocolates... it´s more lika a jar of jalapeños. What you do today might burn your ass tomorrow. "

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #77
      Den växer snabbt ser jag!
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Zebracikliden
        Användare
        • november 2007
        • 40

        #78
        Ursprungligen postat av DaRe
        Den växer snabbt ser jag!
        Jepp...själv och matglad...då växer man mkt och fort...äter pellets som om det vore godis så man får hålla igen lite...
        "Life isn´t like a box of chocolates... it´s more lika a jar of jalapeños. What you do today might burn your ass tomorrow. "

        Kommentar

        • kaj.p
          Användare
          • april 2002
          • 2294

          #79
          Finns en väldig massa olika Men då jag ställde frågan var svaret att intresset på väg ner när det gällde Flowerhorn i Asien.
          Men när man får yngel så är det som med koi dvs man sorterar hela tiden och det som ev blir något sparar man på resten dumpas till olika butiker. (man kasserar inget )
          Har en massa bilder men få är bra då det är trångt fuktigt o man har inte putsat sedan max 1998.
          Men här någon bild på odlas. De som anses bli någonting hägnas in.
          Diskussällskapet
          www.diskusforum.se

          Kommentar

          • Rivulatus
            Användare
            • december 2002
            • 811

            #80
            Vad fint..
            SA:

            Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
            Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

            Kommentar

            • Norrland
              Användare
              • december 2009
              • 557

              #81
              Ursprungligen postat av kaj.p
              Finns en väldig massa olika Men då jag ställde frågan var svaret att intresset på väg ner när det gällde Flowerhorn i Asien.
              Men när man får yngel så är det som med koi dvs man sorterar hela tiden och det som ev blir något sparar man på resten dumpas till olika butiker. (man kasserar inget )
              Har en massa bilder men få är bra då det är trångt fuktigt o man har inte putsat sedan max 1998.
              Men här någon bild på odlas. De som anses bli någonting hägnas in.
              Yepps. Så där ser det ut har pa Hawaii i Flower Horn butikerna. Dom far in fisk fran Asien och folk koper tidigt eller betalar for att fa valja först. Det som ar kvar är kanon så man undrar vad dom plockar först? Dom saljer aven ofta vilda plecos fran olika världsdelar i dessa butiker. Roliga butiker att besöka.
              Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

              Kommentar

              • Zebracikliden
                Användare
                • november 2007
                • 40

                #82
                ....och växer..

                Ursprungligen postat av DaRe
                Den växer snabbt ser jag!

                I sommarvärmen på en diet av räkor och pellets...
                "Life isn´t like a box of chocolates... it´s more lika a jar of jalapeños. What you do today might burn your ass tomorrow. "

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #83
                  Vilken skönhet (För att vara en hybrid, hehe )
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • Zebracikliden
                    Användare
                    • november 2007
                    • 40

                    #84
                    Ursprungligen postat av DaRe
                    Vilken skönhet (För att vara en hybrid, hehe )
                    Tror att hybrider är långt vanligare i naturen än man vill göra gällande / låtsas om. Personligen så föredrar jag livskraftiga djur framför den inavel man ofta ägnar sig åt för att hålla det "rasrent"

                    Men igen, vad som är tilltalande el inte ligger ju i fiskägarens ögon..
                    "Life isn´t like a box of chocolates... it´s more lika a jar of jalapeños. What you do today might burn your ass tomorrow. "

                    Kommentar

                    • DaRe
                      NCS Medlem
                      • september 2009
                      • 22831

                      #85
                      Jo jag skojade lite ironiskt med tanke på just det du säger. Det finns lite hysteri kring att det ska vara VF eller så nära "naturen" som möjligt och visst finns säkert massor av inavel med så att säga renrasiga firrar också.

                      Ändå är det spännande att försöka skapa en nära nog biotop med fiskar som det skulle kunna se ut i verkligheten. som en bit av naturen hemma.
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                      ///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                      Kommentar

                      • Zebracikliden
                        Användare
                        • november 2007
                        • 40

                        #86
                        Ursprungligen postat av DaRe
                        Jo jag skojade lite ironiskt med tanke på just det du säger. Det finns lite hysteri kring att det ska vara VF eller så nära "naturen" som möjligt och visst finns säkert massor av inavel med så att säga renrasiga firrar också.

                        Ändå är det spännande att försöka skapa en nära nog biotop med fiskar som det skulle kunna se ut i verkligheten. som en bit av naturen hemma.
                        Jag håller med dig, passar fint med hybrider då också då vi ofta träffar på dem just i naturen...

                        Tycker att man måste kunna dra en gräns när det gäller VF och renrasigt och inavlat/sönderavlat då jag sett avarter av det med dessvärre..
                        "Life isn´t like a box of chocolates... it´s more lika a jar of jalapeños. What you do today might burn your ass tomorrow. "

                        Kommentar

                        • RobinH
                          Användare
                          • augusti 2008
                          • 2150

                          #87
                          Ursprungligen postat av Zebracikliden
                          Tror att hybrider är långt vanligare i naturen än man vill göra gällande / låtsas om. Personligen så föredrar jag livskraftiga djur framför den inavel man ofta ägnar sig åt för att hålla det "rasrent"

                          Men igen, vad som är tilltalande el inte ligger ju i fiskägarens ögon..
                          Dessa hybrider är nog långt mer inavlade än dom flesta arter som man vill hålla rasrena, det är just därför man får fram dessa hybrider med otroliga färger och former.

                          och även om jag tycker att Flowerhorn kan vara jätte fina (speciellt din) så föredrar jag "rasrena" arter..
                          CA

                          Kommentar

                          • anli
                            Användare
                            • mars 2003
                            • 3740

                            #88
                            tres faciunt collegium
                            Nu simmar min dominanta med den andre hanen och honan i 222 L. Väldigt frid och fröjd. Skall fota när jag väl skrapat rutan ren ;-)

                            Jag kommer att satsa på en Pet-fish tank. Lagom stor för hanen plus min gamla chokladmal. Kanske några triggerfiskar så han får motion. Färgglatt grus och sten samt jättekranium. Så lite natur eller biotop som möjligt. Been there, done that.
                            Men det gäller att hålla i det hela så man inte stoppar i nån jäkla växt eller rot. Det är lätt hänt.


                            Edit: jag var nog iofs mest känd för vissa med mitt fisksoppe kar, men jag gjorde några seriösa biotop försök en gång i tiden, Madagaskar etc.
                            Anders L

                            Kommentar

                            • DaRe
                              NCS Medlem
                              • september 2009
                              • 22831

                              #89
                              Kul med ett annorlunda inredning allt kan ju inte vara biotopkopior.
                              Kommer att tänka på en lirare som hade en riktigt stor burk med ett helt skelett i!
                              Tyvärr slutade uppdateringarna och jag fick aldrig se slutresultatet.
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                              ///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                              Kommentar

                              • dezplay
                                Användare
                                • september 2008
                                • 235

                                #90
                                Här är lite bilder på min FH, inte den lättaste att fotografera då han simmar hela tiden och muckar gräl med mobilkameran han är väl runt 10cm.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...