Auktion i Göteborg 2009

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • joe
    Användare
    • juni 2006
    • 1451

    #16
    Ursprungligen postat av Emil
    Jag kommer
    ska sälja lite pumpar och fina jäger doppisar..
    Kmmer även sälja en del corrysar och ett yngelvårdande marmor skalare par
    Även filltermatta. finns det ngt intresse för detta kanske?
    Det kan du tro - scalarare kanske - filtermatta absolut!

    Men det kan ju komma upp en del annat på vägen!
    MVH - joe

    Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

    Kommentar

    • Byttorp
      Användare
      • november 2003
      • 1585

      #17
      Ursprungligen postat av Decimus
      Jag kommer, inte med grejer att kränga men förhoppningsvis köpa nått =)
      Köpare är lika välkomna som säljare....men just nu precis som Joe säger....folk som kan hjälpa till och avlasta oss som jobbar är extra välkommet.

      För er som tänkt sälja så går det bra att börja skicka in uppgifter om hur många poster som ni har och vad dom innehåller så kan vi börja förbereda listan redan nu...
      info@gcg.se
      Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
      Ordförande GCG

      Kommentar

      • Zaphi
        NCS Medlem
        • juli 2002
        • 5395

        #18
        Ursprungligen postat av kaj.p
        Tyvärr så missar jag den i år då jag är i Liverpool o kollar på the BIDKA show. Sen spelar ju Everton-Liverpool också. De du Viktor
        Just nu är de inte mycket att hurra för :/, men visst, jag hade ju gärna följt med...
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

        Kommentar

        • Zaphi
          NCS Medlem
          • juli 2002
          • 5395

          #19
          Ursprungligen postat av joe
          Men hallå eller? bara tre veckor till auktionen och tråden är inte ens "uppe" konstant - verkar ju realtivt dött detta...hur många kommer?? (många, många hoppas jag!) Och vad har ni med er???
          Joe, jag kommer, räcker inte det?

          PS: Om någon har Copadichromis. sp. "mloto fluorescent" så ta med dem!
          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

          Kommentar

          • joe
            Användare
            • juni 2006
            • 1451

            #20
            Joe, jag kommer, räcker inte det?

            Visst - sure thing! Men Du, jag och Magnus och några till som auktionerar, säljer korv och kränger lotter - det blir till att ligga i!

            Skämt åsido - självklart bra med alla som kommer - vare sig det är för titten, säljande, köpande eller bara "varandet" - och jag menar naturligtvis inte att nån ska känna sig tvingad! Men för att alla ska få både jobba, softa, sälja och köpa så behöver vi vara några stycken...jag tror många kände att det var lite av tryck redan förra året och då var vi väl ändå sisådär 10-15 stycken som "roddade"?

            Men det ordnar sig nog - många händer på plats och så vi ta det som det kommer! Och jag har inte helhetsbilden - den har Byttorp (hoppas jag! ) och det kanske är en lång lista nu...
            MVH - joe

            Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

            Kommentar

            • MagicFingers
              Användare
              • juli 2006
              • 17

              #21
              Säljare här .
              så som det ser ut (som vanligt) kommer jag ha poster med följande med mig:
              Växter: Jättevallisneria, Vallisneria "Tiger" , Sagittaria, Najas Guadilempensis, Pellia, Riccia, diverse flytväxter, cryptocoryne aponogetifolia, Spikblad. mm
              Fiskar: Libertymollys i MÄNGDER,(kommer nog en del på fasta bordet, ), Apistogramer ...
              Siameser, ett gäng VF Corrydoras! , ev. 3st L066 (om ingen köper dom innan ..) ett par guldancistrus oxå.
              övrigt: Räkor av diverse slag, WP, Cherry och Gula, samt har jag en "slask-räkekar" som jag nog rensar ut med., ett 300l akvarium(läcker) mm.

              tycker ni kanske skulle unna er en annons i tidningen denna gången, dra in lite extra folk liksom...,

              Kommentar

              • Olle A
                Användare
                • november 2009
                • 4

                #22
                Joe, om du åker från Tjörn kanske jag eventuellt kan få skjuts från Stenungsund? Kanske åker jag annars med en stenungsundsbo som tänker lägga ner akvariehobbyn och i så fall har massor att sälja, men han har ännu inte bestämt sig för om han ska med eller försöka bli av med grejerna på annat sätt. Själv tar jag nog inte med så mycket, kanske lite vildguppy och något killipar.

                Olle

                Kommentar

                • Emil
                  Användare
                  • oktober 2008
                  • 73

                  #23
                  Ursprungligen postat av MagicFingers
                  Säljare här .
                  så som det ser ut (som vanligt) kommer jag ha poster med följande med mig:
                  Växter: Jättevallisneria, Vallisneria "Tiger" , Sagittaria, Najas Guadilempensis, Pellia, Riccia, diverse flytväxter, cryptocoryne aponogetifolia, Spikblad. mm
                  Fiskar: Libertymollys i MÄNGDER,(kommer nog en del på fasta bordet, ), Apistogramer ...
                  Siameser, ett gäng VF Corrydoras! , ev. 3st L066 (om ingen köper dom innan ..) ett par guldancistrus oxå.
                  övrigt: Räkor av diverse slag, WP, Cherry och Gula, samt har jag en "slask-räkekar" som jag nog rensar ut med., ett 300l akvarium(läcker) mm.

                  tycker ni kanske skulle unna er en annons i tidningen denna gången, dra in lite extra folk liksom...,

                  L 066 va e det för könsfördelning och storlek?

                  MVh

                  Kommentar

                  • MagicFingers
                    Användare
                    • juli 2006
                    • 17

                    #24
                    Ursprungligen postat av Emil
                    L 066 va e det för könsfördelning och storlek?

                    MVh
                    2 hannar och en hona.

                    fullvuxna. 14+

                    Kommentar

                    • Emil
                      Användare
                      • oktober 2008
                      • 73

                      #25
                      Ursprungligen postat av magicfingers
                      2 hannar och en hona.

                      Fullvuxna. 14+

                      xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx?
                      Senast redigerad av Wilhelm; 11 november 2009, 10:23. Anledning: Vänligen skicka PM till Magic Fingers! Ingen annonsering i forumet,tack!

                      Kommentar

                      • Byttorp
                        Användare
                        • november 2003
                        • 1585

                        #26
                        Skojjigt att se att vi får sälja lite växter även i år (nu var det ju bara det där med uttalet...får se om jag kan få till nått mer rätt i år...man borde väl lära sig ju längre man håller på)...

                        Jag vet att det gått dåligt att sälja akvarier tidigare men är det någon som tycker att det är värt ett försök, har i så fall 3 st 222 liters i bra skick, men det är ju dumt att släpa dom fram och tillbaka. Skänker som vanligt även en del pumpar och annat till lotterier så det får väl bli samma sak iår.

                        Skall nu sätta mig och ringa runt till våra sponsorer och få fram priser till lotterierna. Om det är någon här som läser detta och har saker att sponsra lotteriet med så får ni gärna maila mig om det.
                        Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                        Ordförande GCG

                        Kommentar

                        • Byttorp
                          Användare
                          • november 2003
                          • 1585

                          #27
                          har börjat droppa in lite förfrågningar och anmälningar om auktionsposter och det är ju trevligt...nummer kommer i helgen till er. Jag efterlyser fortfarande lite frivilligt folk och så klart ännu fler auktionsposter....

                          /magnus
                          Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                          Ordförande GCG

                          Kommentar

                          • qristina
                            Banned
                            • september 2005
                            • 85

                            #28
                            Ursprungligen postat av Byttorp
                            har börjat droppa in lite förfrågningar och anmälningar om auktionsposter och det är ju trevligt...nummer kommer i helgen till er. Jag efterlyser fortfarande lite frivilligt folk och så klart ännu fler auktionsposter....

                            /magnus
                            Eftersom Malawijanne är avstängd 4 månader skriver jag istället då jag oxå är intresserad av att komma på auktionen,jag är hans fru.
                            (vi) har säkert lite grejer (vi) kan sälja; ett tiotal doppvärmare,exempelvis.
                            Och om det är några intresserade, så kan vi ta med 3 st utfärgade,riktigt röda fire fish, med tillhörande honor. Dvs en hanne och 2 honor i varje påse.
                            Självklart så kan vi hjälpa till.Qristina

                            Kommentar

                            • Olle A
                              Användare
                              • november 2009
                              • 4

                              #29
                              Ursprungligen postat av Olle A
                              Joe, om du åker från Tjörn kanske jag eventuellt kan få skjuts från Stenungsund? Kanske åker jag annars med en stenungsundsbo som tänker lägga ner akvariehobbyn och i så fall har massor att sälja, men han har ännu inte bestämt sig för om han ska med eller försöka bli av med grejerna på annat sätt. Själv tar jag nog inte med så mycket, kanske lite vildguppy och något killipar.

                              Olle
                              Han som ska lägga ner sina akvarier kommer tyvärr inte till auktionen. Om Joe eller någon annan som kör via Stenungsund har plats i bilen, åker jag gärna med!

                              Olle

                              Kommentar

                              • Byttorp
                                Användare
                                • november 2003
                                • 1585

                                #30
                                Ursprungligen postat av qristina
                                Eftersom Malawijanne är avstängd 4 månader skriver jag istället då jag oxå är intresserad av att komma på auktionen,jag är hans fru.
                                (vi) har säkert lite grejer (vi) kan sälja; ett tiotal doppvärmare,exempelvis.
                                Och om det är några intresserade, så kan vi ta med 3 st utfärgade,riktigt röda fire fish, med tillhörande honor. Dvs en hanne och 2 honor i varje påse.
                                Självklart så kan vi hjälpa till.Qristina
                                UNDERBART med mer hjälpande händer. Ta med vad ni har att sälja. Att Jannes fiskar är något utöver det vanliga har vi ju sett bevis på, gång efter annan så dom blir finfina på auktionen tillsammans med tillbehör och annat.

                                Uppmaningen fortsätter dock - anmäla er gärna om ni kan hjälpa till på ett eller annat sätt, ju fler vi är desto bättre. Tyvärr så har Tony fått förhinder men jag hoppas kunna skaka liv i Cheddo tills denna helg istället.
                                Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                                Ordförande GCG

                                Kommentar

                                Arbetssätt...