Auktion i Göteborg 2009

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • juli 2002
    • 5395

    Auktion i Göteborg 2009

    För er som inte sett detta så är det akvarieauktion i Göteborg den 28 November.

    Mer info finns på http://gcg.se/html/auktioner.html

    Jag kommer dyka upp för att kolla läget.
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se
  • Byttorp
    Användare
    • november 2003
    • 1585

    #2
    En uppmaing till alla som tänkt sälja något är att skicka in en förregistrering till info@gcg.se.

    Eftersom det ser lite tunnt ut med bemanning så uppmanas alla medlemmar i GCG att snarast anmäla sig till undertecknad om man kan ställa upp helt eller delvis under dagen.

    Vi hoppas att det blir lika lyckat som förra året med samma tempo och lika stort antal utrop.

    Välkomna
    Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
    Ordförande GCG

    Kommentar

    • KuRtaN
      Användare
      • februari 2008
      • 778

      #3
      Ill be there Får nog ta o sälja lite grejer i år också
      Over and out // Mathias

      Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

      Kommentar

      • Emil
        Användare
        • oktober 2008
        • 73

        #4
        Hoppas många kommer i år med!
        håller med Kurtan, i år ska jag med sälja grejer!

        Men en fråga till er som håller i allt, kan man inte auktionera ut fiskarna först?

        Trevlig kväll

        Kommentar

        • Byttorp
          Användare
          • november 2003
          • 1585

          #5
          Ursprungligen postat av Emil
          Hoppas många kommer i år med!
          håller med Kurtan, i år ska jag med sälja grejer!

          Men en fråga till er som håller i allt, kan man inte auktionera ut fiskarna först?

          Trevlig kväll
          Tjenare, jo det är väl klart att det hade varit smidigt att auktionera ut fiskarna först på ett sätt. Anledningen till att vi har det så här ( rätta mig gärna om jag har fel, om det är någon som varit med längre tillbaka än vad jag varit...) är dels för att vårt system där vi lägger in alla auktionsposter (och som vi sedan slumpar ibland) inte är byggt för detta. Sen är det också synd om den som kommer för att köpa en fisk lämnar auktionen så fort köpet är gjort. För den som har saker att sälja, och som låt säga enbart har fisk, kommer inte få ut sina pengar förräns auktionen är slut och endast då så man får vacker vänta tills alla utrop har gått iväg innan vi gör en sammanställning och betalar ut pengarna.

          Vi kommer i år att ha ett fastprisbord för den som vill sälja något utanför auktionen, villkoren är de samma som vid försäljning på auktionen.

          Jag uppmanar också alla såväl medlemmar som icke medlemmar att anmäla sig till mig för att hjälpa till under auktionen, som det ser ut idag så har vi kort om personer så...pm'a mig eller maila. info@gcg.se
          Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
          Ordförande GCG

          Kommentar

          • Mikael W
            NCS Medlem
            • augusti 2002
            • 8597

            #6
            Hej

            Be att så många säljare som möjligt ger sitt bankkontonummer, så får både säljare och arrangörer gå hem tidigare. (Fast det har ni antagligen tänkt på redan.)
            mvh
            Mikael W
            (NCS-medlem sedan 1981)

            Kommentar

            • Tony
              Användare
              • april 2002
              • 4594

              #7
              Ursprungligen postat av Mikael W
              Hej

              Be att så många säljare som möjligt ger sitt bankkontonummer, så får både säljare och arrangörer gå hem tidigare. (Fast det har ni antagligen tänkt på redan.)
              Nu kommer inte jag ha möjlighet att hjälpa till med registrering och utbetalning denna gång, men det system jag kört de senaste gångerna gör utbetalningen extremt snabb och smidig. Skall någon stackare istället sitta och joxxa med att först sätta in auktionspengarna på ett konto för att sedan skicka dem till typ 150 olika bankkonton har personen i fråga en bra stunds arbete framför sig.
              Tony Englund

              Kommentar

              • Zaphi
                NCS Medlem
                • juli 2002
                • 5395

                #8
                Jep, vi har ratat bankkontovarianten för länge sedan. Vår tidigare kassör hoppade väl av, mycket för att det blev så mycket krångel med auktionerna och utbetalningar i efterhand.
                www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                Kommentar

                • kaj.p
                  Användare
                  • april 2002
                  • 2294

                  #9
                  Tyvärr så missar jag den i år då jag är i Liverpool o kollar på the BIDKA show. Sen spelar ju Everton-Liverpool också. De du Viktor
                  Diskussällskapet
                  www.diskusforum.se

                  Kommentar

                  • joe
                    Användare
                    • juni 2006
                    • 1451

                    #10
                    OK Kaj - fotboll kontra akvarieintresse eller kanske jag missade nått

                    Jag tänker vara där, jag tänker också ha med mig en rejäl binge att sälja och ja, jag kan tänka mig att hjälpa till, men klart det vore både bra och kul om fler ställde upp så kunde man "softa" lite också! Väl mött kamrater!

                    En sak jag tänkte ta med är en vuxen grupp med Paralabidochromis "Rock kribensis" typ 1+4-5...kanske kan intressera någon. Och så blir det några (1-2grupper) Yssichromis picaetus samt några Multicolor...alla victoriaciklider av det snällare slaget! Sen blir det ytterligare lite krafs...
                    MVH - joe

                    Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                    Kommentar

                    • joe
                      Användare
                      • juni 2006
                      • 1451

                      #11
                      Men hallå eller? bara tre veckor till auktionen och tråden är inte ens "uppe" konstant - verkar ju realtivt dött detta...hur många kommer?? (många, många hoppas jag!) Och vad har ni med er???

                      Lite action här nu! Och alla som kan - och de borde vara några stycken! - anmäler detta till Magnus så att det kan bli en fartig auktion för alla!
                      MVH - joe

                      Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                      Kommentar

                      • KuRtaN
                        Användare
                        • februari 2008
                        • 778

                        #12
                        Jag kommer dra med mig en hel del växter, lite stenar & rötter, ev några mindre akvarium.
                        Sen funderar jag på att ta med mig ett par grupper med F1 Satanoperca Leucosticta "Amazon Red" om det finns intresse för dessa. Massor med ancistrus och lite annat smått o gott
                        Over and out // Mathias

                        Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

                        Kommentar

                        • Decimus
                          Användare
                          • juni 2006
                          • 961

                          #13
                          Jag kommer, inte med grejer att kränga men förhoppningsvis köpa nått =)

                          Kommentar

                          • joe
                            Användare
                            • juni 2006
                            • 1451

                            #14
                            En dag mindra att vänta idag...3 veckor minus 1!!! Kommer några fler på auktion? Vem kan hjälpa till?
                            MVH - joe

                            Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                            Kommentar

                            • Emil
                              Användare
                              • oktober 2008
                              • 73

                              #15
                              Jag kommer
                              ska sälja lite pumpar och fina jäger doppisar..
                              Kmmer även sälja en del corrysar och ett yngelvårdande marmor skalare par
                              Även filltermatta. finns det ngt intresse för detta kanske?

                              Kommentar

                              Arbetssätt...