CA-bilder del 5

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jinnarparen
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 2670

    Ursprungligen postat av RobinH
    Som jag skrev till förra fotot, helt fantastiskt.. det è honan väl?

    Det e ju nästan roligare att sitta här och kolla på foto från dig än att kolla på sina egna kar hehehe
    Tackar!

    Jo, jag tror att det är honan. Jag har lite svårt att hålla koll på vem som är vem av de tre jag har.
    Två st håller sig i varsin halva av karet och den tredje är ömsom vän med den ene än den andra. Så jag förmodar att det är en lycklig gosse som har två flickor att välja mellan och bägge gör allt för att snärja honom.
    Åter till CA

    Det är där jag hör hemma

    Kommentar

    • Lundensis
      Användare
      • mars 2004
      • 2262

      Grymma bilder jinnarparen!

      Kommentar

      • RobinH
        Användare
        • augusti 2008
        • 2150

        Ursprungligen postat av jinnarparen
        Doviin igen
        Jag tror jag är ägare till 2st avkommer till honom, va i sandby härromdagen och såg att dom va kvar, efter jag såg dina dovii i verkligheten första gången så har jag hållt ett extra öga på dom men ändå tänkt att jag inte har riktigt plats till dom när dom blir större men det tar ju lite tid så jag slog till
        Dom får gå i 540L karet så länge

        Tror det e en hane och en hona men är inte säker, mätte dom innan jag släppte i dom Hane ca 20cm och förhoppningsvis hona ca 14
        CA

        Kommentar

        • jinnarparen
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 2670

          Ursprungligen postat av RobinH
          Jag tror jag är ägare till 2st avkommer till honom, va i sandby härromdagen och såg att dom va kvar, efter jag såg dina dovii i verkligheten första gången så har jag hållt ett extra öga på dom men ändå tänkt att jag inte har riktigt plats till dom när dom blir större men det tar ju lite tid så jag slog till
          Dom får gå i 540L karet så länge

          Tror det e en hane och en hona men är inte säker, mätte dom innan jag släppte i dom Hane ca 20cm och förhoppningsvis hona ca 14
          ...och jag som har haft mina ute till försäljning några veckor nu.
          Hade du slagit till på dem så hade du sluppit att vänta på att de skall bli stora, för det är redan avklarat
          Åter till CA

          Det är där jag hör hemma

          Kommentar

          • FI
            Användare
            • augusti 2002
            • 3743

            Ursprungligen postat av jinnarparen
            ...och jag som har haft mina ute till försäljning några veckor nu.
            Varför då? Har de blivit problematiska? Eller du vill ha nya utmaningar kanske? Du har väl haft dem ett tag nu. Jag tycker de verkar störtsköna nu då de har lite size iaf, det är alltid inspirerande att se bilder på dem, speciellt senaste bilderna med gaddarna, man börjar längta till småpluttejaggorna växer upp och visar tänderna de också
            Fredrik Isaksson
            Bildarkivet

            Kommentar

            • jinnarparen
              NCS Medlem
              • april 2002
              • 2670

              Ursprungligen postat av FI
              Varför då? Har de blivit problematiska? Eller du vill ha nya utmaningar kanske? Du har väl haft dem ett tag nu. Jag tycker de verkar störtsköna nu då de har lite size iaf, det är alltid inspirerande att se bilder på dem, speciellt senaste bilderna med gaddarna, man börjar längta till småpluttejaggorna växer upp och visar tänderna de också
              Jag behöver helt enkelt den plats som de tar upp i ett 720 l kar.
              Har ju ett antal mindre fiskar som går lite väl trångt just nu, även om de verkar trivas 2 par har ägg/yngel och ett 3e par är också på gång med lek alla i samma trånga 250 l kar.
              Åter till CA

              Det är där jag hör hemma

              Kommentar

              • FI
                Användare
                • augusti 2002
                • 3743

                Ursprungligen postat av jinnarparen
                Jag behöver helt enkelt den plats som de tar upp i ett 720 l kar.
                Har ju ett antal mindre fiskar som går lite väl trångt just nu, även om de verkar trivas 2 par har ägg/yngel och ett 3e par är också på gång med lek alla i samma trånga 250 l kar.
                Ajdå alltid trist då man når den där allt för vanliga situationen. Sparar du några ungfiskar av dovii den här gången?
                Fredrik Isaksson
                Bildarkivet

                Kommentar

                • Lundensis
                  Användare
                  • mars 2004
                  • 2262

                  Ursprungligen postat av RobinH
                  Jag tror jag är ägare till 2st avkommer till honom, va i sandby härromdagen och såg att dom va kvar, efter jag såg dina dovii i verkligheten första gången så har jag hållt ett extra öga på dom men ändå tänkt att jag inte har riktigt plats till dom när dom blir större men det tar ju lite tid så jag slog till
                  Dom får gå i 540L karet så länge

                  Tror det e en hane och en hona men är inte säker, mätte dom innan jag släppte i dom Hane ca 20cm och förhoppningsvis hona ca 14
                  Ser ut som hane och hona.

                  Kommentar

                  • Lundensis
                    Användare
                    • mars 2004
                    • 2262

                    Ursprungligen postat av jinnarparen
                    Jag behöver helt enkelt den plats som de tar upp i ett 720 l kar.
                    Har ju ett antal mindre fiskar som går lite väl trångt just nu, även om de verkar trivas 2 par har ägg/yngel och ett 3e par är också på gång med lek alla i samma trånga 250 l kar.
                    Men om du släpper i hanen i ett kar tillsammans med andra ciklider och honan i ett annat? Tror du det funkar, alltså som en tillfällig lösning?
                    Senast redigerad av Lundensis; 28 november 2009, 23:58.

                    Kommentar

                    • jinnarparen
                      NCS Medlem
                      • april 2002
                      • 2670

                      Ursprungligen postat av Lundensis
                      Men om du släpper i hanen i ett kar tillsammans med andra ciklider och hona i ett annat? Tror du det funkar, alltså som en tillfällig lösning?
                      Det skulle iofs fungera. Det är bara det att hanen är en fara för en del fiskar i varje kar som jag kan ha han i. En del av de andra är tillräckligt små för att bli mat...
                      I det stora t ex där går det 4 st N Fuscotaeniatus och 3 st M Zebra 'Maisonii reef' som jag köpte när jag hade ett anfall av malawisjukan. De lär nog försvinna.
                      Visst skulle jag kunna fånga upp dessa och lägga i ett annat kar, men jag jiter inte...
                      Åter till CA

                      Det är där jag hör hemma

                      Kommentar

                      • RobinH
                        Användare
                        • augusti 2008
                        • 2150

                        Ursprungligen postat av jinnarparen
                        ...och jag som har haft mina ute till försäljning några veckor nu.
                        Hade du slagit till på dem så hade du sluppit att vänta på att de skall bli stora, för det är redan avklarat
                        Hehe ja hade jag haft lite större kar (720L) så hade dom varit här för längesedan.. men mina största kar 640L och 540L tycker jag e lite väl små för dom, hade varit synd att låta dom gå i så små kar tyckte det va bättre att köpa dessa, hanen är ju knappt hälften så stor som din så det tar väl ända några år innan dom har växt till sig och då har jag antagligen större kan som passar dom eller så får jag göra mig av med dom men den tiden den sorgen.. kan ju njuta av dom ett bra tag till iaf.

                        Konstigt ingen nappar på dina dovii, det finns ju många som har stora kar och som borde vara intresserade tycker jag.
                        CA

                        Kommentar

                        • RobinH
                          Användare
                          • augusti 2008
                          • 2150

                          Ursprungligen postat av Lundensis
                          Ser ut som hane och hona.
                          Ja jag hoppas på det, dom kommer rätt så bra överens
                          Den lilla (honan) är en pina för alla fiskar i karet utom Bifasciata hanen, han e tvärtom aggresiv mot dovii hanen därför ska jag göra mig av med Bifasciatorna och ha doviina för sig själv i 540l karet..
                          CA

                          Kommentar

                          • Cronan
                            Användare
                            • juli 2008
                            • 907

                            Börjar få en grymt fin samling fiskar RobinH. Dovi helt klart en favorit som kommer dyka upp hemma hos mig med så fort det kommer in fler kar.

                            Kommentar

                            • RobinH
                              Användare
                              • augusti 2008
                              • 2150

                              Ursprungligen postat av Cronan
                              Börjar få en grymt fin samling fiskar RobinH. Dovi helt klart en favorit som kommer dyka upp hemma hos mig med så fort det kommer in fler kar.
                              Tack. Ja jag har skaffat en del nya arter på sista tiden men nu får det vara stopp hoppas jag hehe. jag ska göra mig av med några för att bara ha 5st arter som jag behåller ett tag.
                              CA

                              Kommentar

                              • Cronan
                                Användare
                                • juli 2008
                                • 907

                                Ursprungligen postat av jinnarparen
                                fastän jag inte är lika stor. Jag kommer också från Norrköping och senare i livet skall jag också bli en riktig best...
                                Är det V.maculicauda på bilden eller är jag helt ute och cyklar. Sålde själv av två par förra veckan och behöll det mest aggresiva paret. Har nog inte varit med om en fisk som producerar yngel så ofta som dessa är värre än sebra cikliderna. Kanon när man har jaggor på uppväxt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...