Almanackan 2010

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    Banned
    • november 2005
    • 3217

    #46
    Ursprungligen postat av pontus
    En tanke ,eller kanske två. vad hände med Super värvarna, 95 va kanske marknade helt anolunda, eller va den det ? brann affärsinehavarna mer då en nu, eller har dom blivit mer lata och/eller minde intesserade av det dom gör. jag bor i gävle, det fanns en gång en fantastisk butik här, men 2 grabbar som gillade ciklider. gävle är litet och kan inte mätas med Stockholm, Göteborg eller Malmö men va endå bra på ciklider på den tiden. I gävle värvade Lenart 6 st i månaden Christer fredriksson 15 (nr 95 som ett exempel), vad har hänt? En en sak till som jag reflekterat över när det gäller Kjell Formans tidigarer inlägg om att 1000 st akvarie butiker lagts ner i tyskland, jag antar, obs bara antar att det var inte special butiker med ett brinnande intesse som föll. utan mindre butiker som va spretiga, Hund Katt,erimitkräftor, undulater och allt som man kan tänka sig. och deras stora marknad va säkert att sälja hund och katt foder, dom kan jag tänka mig förlorade kunder till "jättarana" tex djurmagasinet. Det är inte Akvarie affärer Imo.
    Har man kundskap, ett trevligt bemötande, inte är en stor "know it all" so kommer man lyckas, det är vad jag tror. Men då ska man tänka att jag är en super nörd vad det gäller ciklider, och mitt omdöme kanske är lite kladdigt pga mitt sett att se på hur man ska driva en lönsam hållbar affärsidé. Jag tycker att ett inlägg av Marcus Karlsten hade en mycket bra idé lägg in ett års medlemskap i paketet, det kanske inte lönarsig på ett år men man måste lägga ut sånna grejjer på en 5-10 års period, men det hopps jag att affärsinnehavare förstår annars tycker jag att dom kan göra något annat , kanske skola om sig till svettsare, det är det en brist på. hoppas inte denna tråd dör, kanske en av dom vitigaste trådarna på många månader, Förfan Det är klart vi fixar att värva fler medlemmar om alla annstränger sig lite, det är jag övertygad om. tänk er denna grymma tanke , man skriver adressen till sin favorit site på internet, och får 101 error .och sidan finns inte. fan då skulle jag tappa mycket hopp om livet. börja värva nu, jag ska göra mitt bästa i alla fall, hoppas alla drar sin viktiga lilla hålsten till tropheus grottan ;D
    (ska lära mig stava jag vet )

    MvH / pontus
    Ett kanoninlägg, ja Pontus jag ryste när jag läste det.Janne

    Kommentar

    • malawijanne
      Banned
      • november 2005
      • 3217

      #47
      Ursprungligen postat av Beast
      Inte alls, bara att dom hänger nog inte så mycket på forum Dom har ju fiskar och lokaler att sköta
      Ja det är rätt Jocke, och det gäller även dom som bor söder om stockholm.Janne

      Kommentar

      • cf.akvarielagret
        Användare
        • april 2002
        • 5028

        #48
        men jag lägger 5000kr på Almanackan
        om jag får göra den
        jag är Ateist
        men Gud talade till mig
        Gud är stor
        jag frågade hur stor ? inget svar
        han kanske behövde låna toaletten

        Kommentar

        • Banderad
          Användare
          • februari 2006
          • 3479

          #49
          Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
          men jag lägger 5000kr på Almanackan
          om jag får göra den
          Jag har full förståelse för att NCS behöver skära ner för att rädda ekonomin (sitter själv i styrelsen i en fotbollsförening). Jag är inte av den uppfattningen att man bara slänger en plansch. I min lokal lär den sättas upp på väggen. Men jag tycker onekligen att det är lite synd eftersom jag använder NCS almanacka som dagbok i fiskrummet (lekar, vattenbyten m.m antecknas). Tycker det är trevligt! Om Christer kan sponsra kalendern är väl det kanon. Om NCS i alla fall inte har råd, går det inte att trycka upp en riktig kalender som går att beställa från NCS webshop till självkostandspris (eller lägg på några tior så att föreningen får in lite extra pengar)? Jag tror att många skulle beställa den.

          Kan hända att dessa tankar har dykt upp tidigare i tråden, har inte lusläst den nämligen.

          /Jocke

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Användare
            • april 2002
            • 4619

            #50
            Ursprungligen postat av Banderad
            Jag har full förståelse för att NCS behöver skära ner för att rädda ekonomin (sitter själv i styrelsen i en fotbollsförening). Jag är inte av den uppfattningen att man bara slänger en plansch. I min lokal lär den sättas upp på väggen. Men jag tycker onekligen att det är lite synd eftersom jag använder NCS almanacka som dagbok i fiskrummet (lekar, vattenbyten m.m antecknas). Tycker det är trevligt! Om Christer kan sponsra kalendern är väl det kanon. Om NCS i alla fall inte har råd, går det inte att trycka upp en riktig kalender som går att beställa från NCS webshop till självkostandspris (eller lägg på några tior så att föreningen får in lite extra pengar)? Jag tror att många skulle beställa den.

            Kan hända att dessa tankar har dykt upp tidigare i tråden, har inte lusläst den nämligen.

            /Jocke
            Att sälja den tror jag inte alls på - det blir krångligt att administrera och rätt få kommer att beställa den (enligt tidigare erfarenhet av hur saker har sålts tidigare) och då är risken stor att NCS blir stående med en överupplaga. Utan att ha några siffror i huvudet så kostade den tiidigare almanacka totalt (inkl. frakt) någonstans i intervallet 20.000-25.000.

            Vad man däremot skulle kunna göra att göra en i A4-format och lägga upp för nedladdning (enbart för medlemmar) på ciklid.se. Då kan den hågade själv skriva ut den på fotopapper och häfta ihop

            Kommentar

            • FI
              Användare
              • augusti 2002
              • 3743

              #51
              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Vad man däremot skulle kunna göra att göra en i A4-format och lägga upp för nedladdning (enbart för medlemmar) på ciklid.se. Då kan den hågade själv skriva ut den på fotopapper och häfta ihop
              Trist för de utan fotoskrivare i så fall. Iofs kan man lämna in på expert för framkallning och få ihopbundet till en bok för 300 spänn eller liknande. Det skulle jag kunna se mig göra, bara det finns högupplösta originalbilder för varje månad, då kan man göra almanackan precis som man vill.
              (Jag har för övrigt tänkt göra så med mina bästa fiskfoton som bara dräller på datorn just nu, the best of the best framkallat i ett par böcker. )
              Fredrik Isaksson
              Bildarkivet

              Kommentar

              • cf.akvarielagret
                Användare
                • april 2002
                • 5028

                #52
                Tackar för förtroendet att göra almanackan 2010

                den blir lite annorlunda än tidigare dvs en bild till två månader.

                samt några sidor med reklam som klubben kan både skriva massor av info samt även försöka sälja några annonser och få in ytterligare intäkter.
                jag är Ateist
                men Gud talade till mig
                Gud är stor
                jag frågade hur stor ? inget svar
                han kanske behövde låna toaletten

                Kommentar

                Arbetssätt...