Almanackan 2010

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael W
    NCS Medlem
    • augusti 2002
    • 8598

    #31
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Ja, ja trådarna fortsätter att blandas ihop till Mikaels förtret
    Glöm inte att jag har tillgång till Radera-knappen.

    Men det är ju mycket trevligare ifall jag inte behöver städa trådarna.
    mvh
    Mikael W
    (NCS-medlem sedan 1981)

    Kommentar

    • jarinen
      Användare
      • april 2003
      • 1888

      #32
      Ursprungligen postat av malawijanne
      Hållerr tyvärr med om det som Christer skriver, att det är några år tillbaka sen vi hade mera fixering på malawi och tanganyikaciklider, det var då vi hade en rekordnotering på 1400 medlemmar i NCS.
      Men nu har det bara gått neråt och det tror jag att beror på att vi har gått ifrån malawi och tanganyika hållet, det blir bara nördar kvar, som sysslar med lite ovanliga ciklider som är fångade här och där i världen, vi tappar tyvärr den stora massan som bara är intresserade utav ett fungerande balja med färgglada fiskar i, typ malawiciklider.
      Så jag tycker att vi ska ha mera malawi och tanganyika på våran almanacka så att vi får tillbaka medlemmarna.
      Jag tycker faktiskt också att ciklidbladet tyvärr har gått ifrån malawi och tanganyika,och det påverkar medlemsantalet negativt.
      Förutan det sista numret, det var åt rätt håll.Janne
      Kan det tänkas att malawi och tanganyika folket väljer andra forum? Det finns ju exempelvis ett (vad jag förstått välbesökt) forum för just detta som vår tidigare redaktör håller i.

      Jag är övertygad om att både tidigare och nuvarande redaktör försöker hålla bredd när så är möjligt med tanke på tillgång till artiklar. När det gäller almanackan så vill ja personligen ha en med rena artbilder utan konstiga skärpedjup och fotomässigt trixande. Den skall naturligtvis ha bilder från alla världsdelar, möjligen endast från CA men det går nog inte hem.

      Mvh Jari

      Kommentar

      • Wilhelm
        Användare
        • april 2002
        • 9122

        #33
        Jag vill ha en riktig almanacka, där man måste bläddra fram varje månad. Affisch i A2 format har jag ingen plats för. Almanackan kan gärna vara mindre än nuvarande, bara det finns trevliga ciklidbilder från alla världens hörn! Och inga nördiga namnsdagar! De finns i ICA almanackan som är gratis. Varför inte låta akvariehandlarna bekosta almanackan? Så kan de ha lite reklam där.
        Det måste finnas billigare alternativ än det nuvarande.
        mvh Wilhelm

        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


        www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

        Kommentar

        • malawijanne
          Banned
          • november 2005
          • 3217

          #34
          Ursprungligen postat av jarinen
          Kan det tänkas att malawi och tanganyika folket väljer andra forum? Det finns ju exempelvis ett (vad jag förstått välbesökt) forum för just detta som vår tidigare redaktör håller i.

          Jag är övertygad om att både tidigare och nuvarande redaktör försöker hålla bredd när så är möjligt med tanke på tillgång till artiklar. När det gäller almanackan så vill ja personligen ha en med rena artbilder utan konstiga skärpedjup och fotomässigt trixande. Den skall naturligtvis ha bilder från alla världsdelar, möjligen endast från CA men det går nog inte hem.

          Mvh Jari
          Ja den sajten som micke har den tycker jag inte har en chans emot NCS sajt.
          Den sajten handlar bara om om kommentaren som, ja den fisken var fin och det är bara ett fåtal som kommenterar det vill säga inbördes beundran, och om någon vågar sticka ut, ja då stänger micke tråden.Ja att jämföra den tråden med NCS tråd det är att jämföra en fiat med ferrari och ni fattar nog vilken tråd som är ferrari.Janne
          Senast redigerad av malawijanne; 20 september 2009, 10:32.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Användare
            • april 2002
            • 4619

            #35
            Ursprungligen postat av malawijanne
            Ja den sajten som micke har den tycker jag inte har en chans emot NCS sajt.
            Den sajten handlar bara om om kommentaren som, ja den fisken var fin och det är bara ett fåtal som kommenterar det vill säga inbördes beundran, och djävlar om någon sticker ut, ja då får micke ett spel och stänger tråden.Ja att jämföra den tråden med NCS tråd det är att jämföra en fiat med ferrari och ni fattar nog vilken tråd som är ferrari.Janne
            Sanlöst hur uppblandade de bägge trådrana är

            Utan att diskutera andra forum så vill jag bara påpeka att det säljs jäkligt många fler fiat än ferrari i Sverige - så om det handlar om att få flerr medlemmar kill NCs så är det nog bättre att satsa på "fiatvägen"

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Användare
              • april 2002
              • 4619

              #36
              Ursprungligen postat av Wilhelm
              Jag vill ha en riktig almanacka, där man måste bläddra fram varje månad. Affisch i A2 format har jag ingen plats för. Almanackan kan gärna vara mindre än nuvarande, bara det finns trevliga ciklidbilder från alla världens hörn! Och inga nördiga namnsdagar! De finns i ICA almanackan som är gratis. Varför inte låta akvariehandlarna bekosta almanackan? Så kan de ha lite reklam där.
              Det måste finnas billigare alternativ än det nuvarande.
              Man skulle t.ex. kunna göra almanackan med hälften så många sidor - dvs köra 2 månader på varje sida

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • augusti 2002
                • 10784

                #37
                Ursprungligen postat av malawijanne
                Ja den sajten som micke har den tycker jag inte har en chans emot NCS sajt.
                Den sajten handlar bara om om kommentaren som, ja den fisken var fin och det är bara ett fåtal som kommenterar det vill säga inbördes beundran, och djävlar om någon sticker ut, ja då får micke ett spel och stänger tråden.Ja att jämföra den tråden med NCS tråd det är att jämföra en fiat med ferrari och ni fattar nog vilken tråd som är ferrari.Janne
                Rent skitsnack. Riktigt dåligt att skriva sådär för det stämmer verkligen inte...

                NCS eller ciklid.se är en ypperligt trevlig sajt med ett bra forum, men det är även ciklider.se...båda håller hög klass.

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • augusti 2002
                  • 10784

                  #38
                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Man skulle t.ex. kunna göra almanackan med hälften så många sidor - dvs köra 2 månader på varje sida
                  Faktiskt en bra idé...

                  Kommentar

                  • pontus
                    Användare
                    • oktober 2003
                    • 514

                    #39
                    En tanke ,eller kanske två. vad hände med Super värvarna, 95 va kanske marknade helt anolunda, eller va den det ? brann affärsinehavarna mer då en nu, eller har dom blivit mer lata och/eller minde intesserade av det dom gör. jag bor i gävle, det fanns en gång en fantastisk butik här, men 2 grabbar som gillade ciklider. gävle är litet och kan inte mätas med Stockholm, Göteborg eller Malmö men va endå bra på ciklider på den tiden. I gävle värvade Lenart 6 st i månaden Christer fredriksson 15 (nr 95 som ett exempel), vad har hänt? En en sak till som jag reflekterat över när det gäller Kjell Formans tidigarer inlägg om att 1000 st akvarie butiker lagts ner i tyskland, jag antar, obs bara antar att det var inte special butiker med ett brinnande intesse som föll. utan mindre butiker som va spretiga, Hund Katt,erimitkräftor, undulater och allt som man kan tänka sig. och deras stora marknad va säkert att sälja hund och katt foder, dom kan jag tänka mig förlorade kunder till "jättarana" tex djurmagasinet. Det är inte Akvarie affärer Imo.
                    Har man kundskap, ett trevligt bemötande, inte är en stor "know it all" so kommer man lyckas, det är vad jag tror. Men då ska man tänka att jag är en super nörd vad det gäller ciklider, och mitt omdöme kanske är lite kladdigt pga mitt sett att se på hur man ska driva en lönsam hållbar affärsidé. Jag tycker att ett inlägg av Marcus Karlsten hade en mycket bra idé lägg in ett års medlemskap i paketet, det kanske inte lönarsig på ett år men man måste lägga ut sånna grejjer på en 5-10 års period, men det hopps jag att affärsinnehavare förstår annars tycker jag att dom kan göra något annat , kanske skola om sig till svettsare, det är det en brist på. hoppas inte denna tråd dör, kanske en av dom vitigaste trådarna på många månader, Förfan Det är klart vi fixar att värva fler medlemmar om alla annstränger sig lite, det är jag övertygad om. tänk er denna grymma tanke , man skriver adressen till sin favorit site på internet, och får 101 error .och sidan finns inte. fan då skulle jag tappa mycket hopp om livet. börja värva nu, jag ska göra mitt bästa i alla fall, hoppas alla drar sin viktiga lilla hålsten till tropheus grottan ;D
                    (ska lära mig stava jag vet )

                    MvH / pontus
                    Senast redigerad av pontus; 19 september 2009, 20:22.
                    Passenger on Planet Earth:
                    Pet.macro nsumbu
                    Pet.moshi ikola
                    Pet.Trewavasae
                    Pet.Bulu-Point "Red"
                    Pet.orthognathus tricolor mvuna
                    Pet.Longola
                    Tr.Ilangi
                    Tr.Muzi
                    Tr.Katonga
                    Neo.Leleupi

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Användare
                      • april 2002
                      • 4619

                      #40
                      Ursprungligen postat av pontus
                      En en sak till som jag reflekterat över när det gäller Kjell Formans tidigarer inlägg om att 1000 st akvarie butiker lagts ner i tyskland, jag antar, obs bara antar att det var inte special butiker med ett brinnande intesse som föll. utan mindre butiker som va spretiga, Hund Katt,erimitkreftor, undulater och allt som man kan tänka sig. och deras stora marknad va säkert att sälja hund och katt foder, domkan jag tänka mig förlorade kunder till "jättara" tex djurmagasinet. Det är inte Akvarie affärer Imo.
                      MvH / pontus
                      Det var både och - dvs både bra specialaffärer och mer allmänna zooaffärer och om man ser till vilka som kom istället så är det utan tvekan som så att främst specialaffärerna har minskat och kedjor och supermarkets har ökats.
                      "Spretaffärerna" försvinner oftast inte utan går med i en kedja (den största kedjan i Tyskland har mer än 1.000 affärer som medlemmar).

                      Kommentar

                      • pontus
                        Användare
                        • oktober 2003
                        • 514

                        #41
                        Och en sak till, sluta bo längst ner i södra sverie alla med detta härliga intresse!! ;D
                        det är ju massa plats längre upp i landet , och det är lite tunt med ciklidister i mellan sverige. []
                        Passenger on Planet Earth:
                        Pet.macro nsumbu
                        Pet.moshi ikola
                        Pet.Trewavasae
                        Pet.Bulu-Point "Red"
                        Pet.orthognathus tricolor mvuna
                        Pet.Longola
                        Tr.Ilangi
                        Tr.Muzi
                        Tr.Katonga
                        Neo.Leleupi

                        Kommentar

                        • JockeB
                          Användare
                          • maj 2004
                          • 2964

                          #42
                          Ursprungligen postat av pontus
                          Och en sak till, sluta bo längst ner i södra sverie alla med detta härliga intresse!! ;D
                          det är ju massa plats längre upp i landet , och det är lite tunt med ciklidister i mellan sverige. []
                          Inte alls, bara att dom hänger nog inte så mycket på forum Dom har ju fiskar och lokaler att sköta
                          Mvh Jocke
                          Centralamerikanska Ciklider!

                          Kommentar

                          • pontus
                            Användare
                            • oktober 2003
                            • 514

                            #43
                            jaa, så är det ju, [] men då får dom ju börja hänga lite här så vi kan sammanstråla till en stor pil, för det är bara do man han penetrera guppy muren []
                            Passenger on Planet Earth:
                            Pet.macro nsumbu
                            Pet.moshi ikola
                            Pet.Trewavasae
                            Pet.Bulu-Point "Red"
                            Pet.orthognathus tricolor mvuna
                            Pet.Longola
                            Tr.Ilangi
                            Tr.Muzi
                            Tr.Katonga
                            Neo.Leleupi

                            Kommentar

                            • malawijanne
                              Banned
                              • november 2005
                              • 3217

                              #44
                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Sanlöst hur uppblandade de bägge trådrana är

                              Utan att diskutera andra forum så vill jag bara påpeka att det säljs jäkligt många fler fiat än ferrari i Sverige - så om det handlar om att få flerr medlemmar kill NCs så är det nog bättre att satsa på "fiatvägen"
                              Nu hänger jag inte med Kjell, du menar väl inte att ciklider.se är mer besökt än ciklid.se.Janne

                              Kommentar

                              • malawijanne
                                Banned
                                • november 2005
                                • 3217

                                #45
                                Ursprungligen postat av Malawe
                                Rent skitsnack. Riktigt dåligt att skriva sådär för det stämmer verkligen inte...

                                NCS eller ciklid.se är en ypperligt trevlig sajt med ett bra forum, men det är även ciklider.se...båda håller hög klass.
                                Ja gör ett undantag, jag känner mig snäll ikväll.
                                Jag kommer aldrig att svara på dina inlägg,punkt slut;janne

                                Kommentar

                                Arbetssätt...