Tropheus Sverige

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • endymion

    #61
    Det finns ju faktiskt en funktion här på ciklid.org som heter mina arter. Det är ju bara att kolla och lägga upp där. Dock finns ingen funktion om det finns yngel eller inte. Men det finns en köp och sälj avdelning.

    Kommentar

    • cichlids4fun
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 3111

      #62
      Ursprungligen postat av doohan
      som vi saknar är en lösning typ den fiskförmedling hade. Men vill man leka detektiv så fungerar säkert det också bra. Du kanske tyckte att fiskförmedling var skit också?
      ok det är gratisplats ni söker, då fattar jag.....men annars så finns sökfunktion för vilka arter man söker oxå här, men som sagt för medlemmar då, sen måste ju folk uppdatera sina profiler där med...

      nä fiskförmedlingen var ju säkert bra för de som ville använda den, jag kikade i den nån gång då och då men hittade aldrig nåt av intresse för mig där, tyckte den var ganska dåligt uppdaterad oxå fanns väl ett fåtal som uppdaterade regelbundet.
      Mvh
      Peter

      don´t drink water-fish ..... in it!

      Kommentar

      • cichlids4fun
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 3111

        #63
        Ursprungligen postat av endymion
        Det finns ju faktiskt en funktion här på ciklid.org som heter mina arter. Det är ju bara att kolla och lägga upp där. Dock finns ingen funktion om det finns yngel eller inte. Men det finns en köp och sälj avdelning.
        man kan ju skriva ganska mycket information i sin profil oxå......
        Mvh
        Peter

        don´t drink water-fish ..... in it!

        Kommentar

        • rent vatten
          Användare
          • november 2005
          • 530

          #64
          Ursprungligen postat av cichlids4fun
          ok det är gratisplats ni söker, då fattar jag.....men annars så finns sökfunktion för vilka arter man söker oxå här, men som sagt för medlemmar då, sen måste ju folk uppdatera sina profiler där med...

          nä fiskförmedlingen var ju säkert bra för de som ville använda den, jag kikade i den nån gång då och då men hittade aldrig nåt av intresse för mig där, tyckte den var ganska dåligt uppdaterad oxå fanns väl ett fåtal som uppdaterade regelbundet.
          Nej,jag söker inte gratis platser.Jag var betalande medlem 2007 men inte nu för jag får inget extra för det som ja är intresserad av. Använd köp och sälj du men jag saknar faktiskt fiskförmedlingen.om den inte kommer tillbaka så får faccebook bli ett alternativ för mig.
          Senast redigerad av rent vatten; 22 augusti 2009, 16:21.

          Kommentar

          • rent vatten
            Användare
            • november 2005
            • 530

            #65
            Ursprungligen postat av cichlids4fun
            nä internet är riktigt bra till mycket, använder det väldigt mycket, men däremot facebook är upphov till mycket skit här i världen, men vill ni använda skiten så varsegoda inte mig emot , men jag slipper helst.
            Kan du precisera vad för skit här i världen som facebook är skyldig till?

            Kommentar

            • rent vatten
              Användare
              • november 2005
              • 530

              #66
              Ursprungligen postat av cichlids4fun
              men svara på frågor kan du inte eller?

              trodde det var det du saknade från fiskförmedlingen att folk talade om vad de hade att sälja

              jag är glad för din skull, men jag hittar både vänner och fisk utan facebook.....
              Vad är det inte jag kan svara på?

              Kommentar

              • kotten

                #67
                Typisk "lördags" tråd. Men "rent vatten" skaffa ett liv....

                /M

                Kommentar

                • rent vatten
                  Användare
                  • november 2005
                  • 530

                  #68
                  Ursprungligen postat av kotten
                  Typisk "lördags" tråd. Men "rent vatten" skaffa ett liv....

                  /M
                  ???

                  Kommentar

                  • cichlids4fun
                    NCS Medlem
                    • april 2002
                    • 3111

                    #69
                    Ursprungligen postat av rent vatten
                    Vad är det inte jag kan svara på?
                    vad för funktion som fiskförmedlingen hade som du inte kan få här? förutom då gratisfunktionen.
                    Mvh
                    Peter

                    don´t drink water-fish ..... in it!

                    Kommentar

                    • cichlids4fun
                      NCS Medlem
                      • april 2002
                      • 3111

                      #70
                      Ursprungligen postat av rent vatten
                      Kan du precisera vad för skit här i världen som facebook är skyldig till?
                      tex. att du lämnar ut dig helt i allas värld... massa ohederliga människor skummar facebook för att se vem som är var just nu för att kunna göra ohederliga saker där du inte är......exempel bara....

                      kompisen råkade ut för inbrott då han aviserade via facebook att han skulle på fest annorstädes, samma fest besöktes av ett gäng människor varav 3 hade inbrott och en blev våldtagen, dock ingen garanti för att detta hade med facebook att göra men man undrar ju......portkoder lämnas ju ut via facebook för fester tex, som sen nyttjas av tjuvar......

                      har hört ännu värre saker men det skiter vi i, vill du vara på facebook så får du, men jag skiter i det......
                      Mvh
                      Peter

                      don´t drink water-fish ..... in it!

                      Kommentar

                      • rent vatten
                        Användare
                        • november 2005
                        • 530

                        #71
                        Ursprungligen postat av cichlids4fun
                        vad för funktion som fiskförmedlingen hade som du inte kan få här? förutom då gratisfunktionen.
                        jag anser att folket på fiskförmedlingen uppgraderade sina arter oftare än vad man gör här plus att de som ville sälja visade fina bilder på sina avelsdjur.Sedan fanns funktionen där man kunde lämna ett omdöme.

                        Kommentar

                        • rent vatten
                          Användare
                          • november 2005
                          • 530

                          #72
                          Ursprungligen postat av cichlids4fun
                          tex. att du lämnar ut dig helt i allas värld... massa ohederliga människor skummar facebook för att se vem som är var just nu för att kunna göra ohederliga saker där du inte är......exempel bara....

                          kompisen råkade ut för inbrott då han aviserade via facebook att han skulle på fest annorstädes, samma fest besöktes av ett gäng människor varav 3 hade inbrott och en blev våldtagen, dock ingen garanti för att detta hade med facebook att göra men man undrar ju......portkoder lämnas ju ut via facebook för fester tex, som sen nyttjas av tjuvar......

                          har hört ännu värre saker men det skiter vi i, vill du vara på facebook så får du, men jag skiter i det......
                          oj,det lätt otäkt. men allt kan hända men att de skulle bero på facebook ?
                          Senast redigerad av rent vatten; 23 augusti 2009, 01:06.

                          Kommentar

                          • cichlids4fun
                            NCS Medlem
                            • april 2002
                            • 3111

                            #73
                            Ursprungligen postat av rent vatten
                            oj,det lätt otäckt. men allt kan hända men att de skulle bero på facebook ?
                            kompisen är inte ensam om att råkat ut för detta, men det är allmänt känt att brottslingar spanar via facebook så var försiktig, detta är inte det enda som håller mig därifrån men en del av det.....
                            Mvh
                            Peter

                            don´t drink water-fish ..... in it!

                            Kommentar

                            • rent vatten
                              Användare
                              • november 2005
                              • 530

                              #74
                              Ursprungligen postat av cichlids4fun
                              kompisen är inte ensam om att råkat ut för detta, men det är allmänt känt att brottslingar spanar via facebook så var försiktig, detta är inte det enda som håller mig därifrån men en del av det.....
                              Jag använder facebook för att kommunicera med mina vänner både fiskvänner och andra. men jag ska vara försiktig att tala om när jag ska på fest, så inte tjuven komer.

                              Kommentar

                              • doohan
                                NCS Medlem
                                • augusti 2004
                                • 1607

                                #75
                                Om

                                Ursprungligen postat av cichlids4fun
                                tex. att du lämnar ut dig helt i allas värld... massa ohederliga människor skummar facebook för att se vem som är var just nu för att kunna göra ohederliga saker där du inte är......exempel bara....

                                kompisen råkade ut för inbrott då han aviserade via facebook att han skulle på fest annorstädes, samma fest besöktes av ett gäng människor varav 3 hade inbrott och en blev våldtagen, dock ingen garanti för att detta hade med facebook att göra men man undrar ju......portkoder lämnas ju ut via facebook för fester tex, som sen nyttjas av tjuvar......

                                har hört ännu värre saker men det skiter vi i, vill du vara på facebook så får du, men jag skiter i det......
                                man lämnar ut portkoder på facebook så kan ju inte facebook beskyllas för det. Det är ju lika illa som att sätta ut en annons i Aftonbladet, detsamma gäller att man inte skall annonsera om att man skall åka bort osv Näe FB måste såklart användas med lite bättre eftertanke och speciellt om det är en öppen grupp där alla kan gå in och läsa vad som skrivs.

                                När det gäller att det är gratis så är väl det en fördel. För annars måste ju antingen den som driver det hela betala eller börja be medlemmarna om pengar, det gör ju det hela krångligare.

                                Jag hoppas som sagt att just fiskförmedlingen kan uppstå här på ncs. det vore kanon!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...