Tropheus Sverige

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LN
    Användare
    • december 2004
    • 4744

    #46
    Det vore en användbar funktion o är ju en kanonide.

    Sök på en firre o få upp vilka som håller den o tryck på den personen o få fram vilka andra firrar personen håller. Låter som en strålande ide, undrar om det går att genomföra i vår hemsida?
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

    Kommentar

    • tege
      Användare
      • februari 2005
      • 2753

      #47
      Ingen som vet vart fiskförmedlingen tog vägen?

      Ärligt talat var det dåligt med uppdateringar där å på slutet.
      https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

      Kommentar

      • doohan
        NCS Medlem
        • augusti 2004
        • 1607

        #48
        Ja

        Ursprungligen postat av tege
        Ingen som vet vart fiskförmedlingen tog vägen?

        Ärligt talat var det dåligt med uppdateringar där å på slutet.
        Det undrar nog många. Ja det var ju lite si o så med uppdateringar, men du hade ju möjlighet att pm odlare och höra om dom har det du söker,

        Kommentar

        • doohan
          NCS Medlem
          • augusti 2004
          • 1607

          #49
          Ja

          Ursprungligen postat av LN
          Det vore en användbar funktion o är ju en kanonide.

          Sök på en firre o få upp vilka som håller den o tryck på den personen o få fram vilka andra firrar personen håller. Låter som en strålande ide, undrar om det går att genomföra i vår hemsida?
          det vore en användbar funktion till detta fantastiska forum. Det behöver inte vara så flashigt, bara att det fungerar.

          Så jag hoppas ncs fixar en sådan funktion här

          Kommentar

          • rent vatten
            Användare
            • november 2005
            • 530

            #50
            Ursprungligen postat av LN
            Det vore en användbar funktion o är ju en kanonide.

            Sök på en firre o få upp vilka som håller den o tryck på den personen o få fram vilka andra firrar personen håller. Låter som en strålande ide, undrar om det går att genomföra i vår hemsida?
            Det vore kanon om det gick, det är ju det som det hela handlar om.Det är inte att ncs är dåligt men med den fuktionen så skulle jag inte behöva vara på andra fisksajter längre.

            Kommentar

            • Winston
              Användare
              • december 2007
              • 51

              #51
              Ursprungligen postat av tege
              Vet inte vad jag ska tycka om "fejsboken" tycker den mest suger, är väl för gammal och trög i roten vad vet jag.
              Men jag tror det är fiskförmedlingens funktioner man letar efter och den siten var faktiskt kul när man skulle ut å resa, bara att kolla om det fanns några odlare efter vägen. Eller om man letade efter specifik art så kunde man snabbt ta reda på om den finns innanför gränsen eller inte. Det kan vara kul att bara åka och kolla på en speciell art även om den inte är till salu.
              Det går säkert att utveckla här på NCS.
              Du har så rätt
              Ja dålå så

              Kommentar

              • rent vatten
                Användare
                • november 2005
                • 530

                #52
                Eftersom många verkar tycka att fiskförmedlingens funktion saknas här så kanske det bara är att försöka efterlikna den så behövs inte denna tråd mera?

                Kommentar

                • cichlids4fun
                  NCS Medlem
                  • april 2002
                  • 3111

                  #53
                  Ursprungligen postat av rent vatten
                  Eftersom många verkar tycka att fiskförmedlingens funktion saknas här så kanske det bara är att försöka efterlikna den så behövs inte denna tråd mera?
                  vad är det du saknar?

                  alla medlemmar kan lägga upp vilka arter de har i sitt register.
                  där står den information du söker, vill de sedan sälja fisken så kommer det säkert en annons på köp och sälj.

                  prova att annonsera köpes om du söker något oxå.

                  någon facebook kommer jag heller aldrig att besöka, får ständigt mail med inbjudningar men de går i papperskorgen direkt.
                  Senast redigerad av cichlids4fun; 22 augusti 2009, 03:06.
                  Mvh
                  Peter

                  don´t drink water-fish ..... in it!

                  Kommentar

                  • rent vatten
                    Användare
                    • november 2005
                    • 530

                    #54
                    Ursprungligen postat av cichlids4fun
                    vad är det du saknar?

                    alla medlemmar kan lägga upp vilka arter de har i sitt register.
                    där står den information du söker, vill de sedan sälja fisken så kommer det säkert en annons på köp och sälj.

                    prova att annonsera köpes om du söker något oxå.

                    någon facebook kommer jag heller aldrig att besöka, får ständigt maila med inbjudningar men de går i papperskorgen direkt.
                    Varför ska jag söka köpes? Den som inte vill gå in i facebook behöver inte heller.Men jag har ialla fall hittat både vänner och fisk jag vill ha i genom facebook.

                    Kommentar

                    • pontus
                      Användare
                      • oktober 2003
                      • 514

                      #55
                      det kan ju vara skrämmande för många "äldre" det här med det nya, och förändring är ju aldrig bra. och det där med internet är bara en fluga. ;D
                      Passenger on Planet Earth:
                      Pet.macro nsumbu
                      Pet.moshi ikola
                      Pet.Trewavasae
                      Pet.Bulu-Point "Red"
                      Pet.orthognathus tricolor mvuna
                      Pet.Longola
                      Tr.Ilangi
                      Tr.Muzi
                      Tr.Katonga
                      Neo.Leleupi

                      Kommentar

                      • rent vatten
                        Användare
                        • november 2005
                        • 530

                        #56
                        Ursprungligen postat av pontus
                        det kan ju vara skrämmande för många "äldre" det här med det nya, och förändring är ju aldrig bra. och det där med internet är bara en fluga. ;D
                        Det verka vara så? Internet är hemskt, man kan ju få reda på sanningen?

                        Kommentar

                        • rent vatten
                          Användare
                          • november 2005
                          • 530

                          #57
                          Ursprungligen postat av rent vatten
                          Det verka vara så? Internet är hemskt, man kan ju få reda på sanningen?
                          Jag tilllhör väl också de de äldre antar jag när jag är snart 40 eller?

                          Kommentar

                          • cichlids4fun
                            NCS Medlem
                            • april 2002
                            • 3111

                            #58
                            Ursprungligen postat av rent vatten
                            Varför ska jag söka köpes? Den som inte vill gå in i facebook behöver inte heller.Men jag har ialla fall hittat både vänner och fisk jag vill ha i genom facebook.
                            men svara på frågor kan du inte eller?

                            trodde det var det du saknade från fiskförmedlingen att folk talade om vad de hade att sälja

                            jag är glad för din skull, men jag hittar både vänner och fisk utan facebook.....
                            Senast redigerad av cichlids4fun; 22 augusti 2009, 03:10.
                            Mvh
                            Peter

                            don´t drink water-fish ..... in it!

                            Kommentar

                            • cichlids4fun
                              NCS Medlem
                              • april 2002
                              • 3111

                              #59
                              nä internet är riktigt bra till mycket, använder det väldigt mycket, men däremot facebook är upphov till mycket skit här i världen, men vill ni använda skiten så varsegoda inte mig emot , men jag slipper helst.
                              Mvh
                              Peter

                              don´t drink water-fish ..... in it!

                              Kommentar

                              • doohan
                                NCS Medlem
                                • augusti 2004
                                • 1607

                                #60
                                Vad

                                Ursprungligen postat av cichlids4fun
                                vad är det du saknar?

                                alla medlemmar kan lägga upp vilka arter de har i sitt register.
                                där står den information du söker, vill de sedan sälja fisken så kommer det säkert en annons på köp och sälj.

                                prova att annonsera köpes om du söker något oxå.

                                någon facebook kommer jag heller aldrig att besöka, får ständigt mail med inbjudningar men de går i papperskorgen direkt.
                                som vi saknar är en lösning typ den fiskförmedling hade. Men vill man leka detektiv så fungerar säkert det också bra. Du kanske tyckte att fiskförmedling var skit också?

                                Det finns saker med facebook som jag inte gillar heller, t, ex det där med rättigheter till bilder. Men! Jag vet ingen annan gratisplats som alla kan nå med färdiga funktioner där alla kan sköta sin information om odling och handel på ett snabbt och enkelt sätt. Vet någon ett bättre alternativ så lyssnar jag utan tvekan på det.

                                Skall erkänna att det tog ett tag för mig innan jag insåg hur användbart facebook kan vara (fyller ju 43 nästa år). Från att ha dissat det helt så har jag alltid den sidan öppen. Jag pratar med vänner från min ungdomsdagar samtidigt som jag kollar in vad andra troffeägare har för sig. Kanon tycker jag i allfall.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...